Nowoczesne technologie i materiały edukacyjne w polskiej szkole

2013-10-14

Wnioski z międzynarodowych doświadczeń, opinie nauczycieli-praktyków oraz wyniki badań ankietowych wskazują, że polską edukację czeka ewolucja, nie rewolucja. Szeroka oferta nowoczesnych pomocy edukacyjnych, na którą składają się e-podręczniki, aplikacje na urządzenia mobilne, testy online, internetowa platforma z ćwiczeniami i materiałami edukacyjnymi, to uzupełnienie, a nie zamiennik tradycyjnych materiałów. Dlatego WSiP stawia na nowoczesną metodykę nauczania i dostarczanie nauczycielom i uczniom kompletnych rozwiązań, łączących tradycyjne i nowoczesne formy edukacji.

WSiP sukcesywnie rozbudowuje swoją ofertę e-produktów. W ostatnich miesiącach wprowadziło między innymi nową aplikację do nauki  matematyki dla 5-7 latków oraz kolejną pulę e-podręczników wraz ze specjalną aplikacją ułatwiająca zakup i korzystanie z nich. Planując kolejne produkty WSiP opiera się na opiniach nauczycieli oraz doświadczeniach z innych rynków.

Na specjalne zaproszenie WSiP do Polski przyjechał Fraser Speirs, szkocki nauczyciel i szef IT w Cedars Schooll of Excellence, który koordynował wprowadzenie tabletów jako podstawowego narzędzia pracy dla wszystkich uczniów. Sukces tego wdrożenia sprawił, że Speirs stał się ekspertem edukacyjnym certyfikowanym przez firmę Apple (ADE – Apple Distinguished Educator). Jego doświadczenia potwierdzają tezę, że najlepsze efekty w edukacji przynosi połączenie najnowszych technologii z metodami tradycyjnymi. Podobnego zdania jest Daniel Makus, polski ekspert Apple’a, nauczyciel języka niemieckiego w jednej ze szczecińskich szkół. W ramach poszukiwania treści edukacyjnych do zastosowania na tabletach w swojej szkole przetestował rozmaite publikacje z krajowego rynku i twierdzi, że oferta WSiP jest obecnie najlepszym rozwiązaniem.

Jak wynika z badań ankietowych przeprowadzonych przez WSiP wśród nauczycieli posługujących się w swojej pracy na co dzień nowoczesnymi technologiami, nowatorskie sposoby uczenia oraz urozmaicone materiały dydaktyczne są istotniejsze niż nowinki sprzętowe – sprzęt i materiały multimedialne to uzupełnienie programu dydaktycznego.

Dla młodych ludzi internet i świat nowoczesnych technologii jest naturalnym środowiskiem, w którym przebywają na co dzień. Szkoła dopiero uczy się nimi posługiwać. Naszym zadaniem jest zbliżyć oba te światy.– powiedział  Jerzy Garlicki, prezes zarządu WSiP. – E-produkty WSiP są wsparciem i uzupełnieniem dla tradycyjnych podręczników – stąd ich wielość i różnorodność. Jednocześnie dostrzegamy, jak wiele możliwości dają narzędzia cyfrowe. Najlepiej pokazała to aplikacja matematyczna oparta na cyklu Tropiciele, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem.

Na październik WSiP zaplanował kolejną otwartą edycję testów online EGZAMER dla szóstoklasistów, gimnazjalistów i maturzystów.

 

Liczby i podsumowania:

Aplikacja „Matematyka w działaniu. Tropiciele”

Nr 1 wśród aplikacji bezpłatnych w polskim App Store w kategorii „Kids” oraz w kategorii „Edukacja”Top 10 w kategorii „Kids” w 10 krajach.

WSiPnet

494 939 zarejestrowanych uczniów 89 255 zarejestrowanych nauczycieli 4 734 985 wykonanych ćwiczeń przez uczniów.

Egzamer

52 000 użytkowników w pierwszym półroczu 2013 roku.

 

GOŚCIE SPECJALNI WSiP

 

Fraser Speirs

speirs
– Szef informatyki i IT w Cedars School of Excellence w Szkocji.

– Współpracuje z firmą Apple jako „Distinguished Educator” – jeden z nauczycieli wspierających i opracowujących innowacyjne metody nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

– Cedars School of Excellence była pierwszą szkołą na świecie, która wykorzystuje do nauki tablety w skali 1:1 – każdy uczeń wyposażony jest w urządzenie będące podstawowym narzędziem pracy

– Fraser Speirs współpracuje również z innymi szkołami dzieląc się swoim doświadczeniem w wykorzystaniu nowoczesnych technologii i nowych metod nauki w edukacji

Strona internetowa: http://fraserspeirs.com/
 

 

Daniel Makus

makus

– Wicedyrektor I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie, doktorant Uniwersytetu Szczecińskiego – Instytut Pedagogiki

– Współpracuje z firmą Apple jako „Education Mentor”, „Distinguished Educator”

– Od 15 lat zajmuje się nauczaniem języka niemieckiego za pomocą nowych mediów

– Autor 120 książek lub materiałów edukacyjnych między innymi poświęconych nauce z wykorzystaniem iPada

Pobierz PDF Drukuj Udostępnij