- Zakładanie i obsługa Konta WSiP
- W czym jeszcze możemy pomóc?
- Zamówienia dotacyjne i bezpośrednie
- Dostęp nauczycieli do serwisów WSiP
Zakładanie i obsługa Konta WSiP
Zapoznaj się z poniższymi informacjami lub wybierz temat pomocy z listy.
-
Informacje o Koncie WSiP
Konto WSiP daje dostęp do usług i serwisów oferowanych przez WSiP, takich jak: WSiPnet.pl, Uczę.pl, Klasówki.pl, Sklep.wsip.pl, Diagnozy.wsip.pl, Zdasz.to.
Użytkownik może mieć tylko jedno Konto WSiP. W koncie zapisują się dane na temat użytkownika (np. informacja o nauczanych przedmiotach w przypadku nauczycieli). Między innymi na podstawie tych danych użytkownik otrzymuje dostęp do zasobów, którymi jest zainteresowany. W praktyce konto umożliwia dostęp do usług i serwisów bez ponownego rejestrowania i ponownego podawania danych.
Pamiętaj:
» Użytkownik zalogowany w dowolnym serwisie (np. Uczę.pl) może poruszać się między wszystkim serwisami, np. Uczę.pl i Klasówki.pl bez ponownego wpisywania swojego loginu i hasła.
» Każdy serwis WSiP wykorzystuje ten sam login (podany podczas rejestracji adres e-mailowy) oraz to samo hasło.
» Konto WSiP umożliwia dostęp do serwisów przeznaczonych dla uczniów, nauczycieli i innych osób zainteresowanych produktami WSiP.
-
Zakładanie konta
Konto WSiP jest tworzone podczas pierwszej rejestracji w dowolnym serwisie internetowym udostępnianym przez WSiP lub na stronie http://konto.wsip.pl/register.
Jeżeli chcesz korzystać z platformy Uczę.pl i pobierać materiały, przejdź na www.ucze.pl i zarejestruj się, podając wymagane przez ten serwis dane. Podany adres e-mailowy i hasło będą Ci służyć nie tylko do logowania na Uczę.pl, lecz także na innych serwisach:
Jeśli jesteś nauczycielem:
» wygenerujesz sprawdziany na Klasówki.pl,
» aktywujesz e-podręczniki na WSiPnet.pl,
» pobierzesz diagnozy i wprowadzisz wyniki uczniów na Diagnozy.wsip.pl.Jeśli jesteś uczniem:
» skorzystasz z serwisu Zdasz.to,
» aktywujesz e-podręczniki na WSiPnet.pl,
» zrobisz zakupy na Sklep.wsip.pl.
-
Najpopularniejsze pytania
- Jakich danych potrzebuję, aby założyć Konto WSiP?
- Niezbędnymi danymi potrzebnymi do stworzenia konta są adres e-mailowy i hasło.
- Ponadto, każdy serwis – w ramach Konta WSiP – może poprosić o dodatkowe dane wymagane do sprawnego funkcjonowania serwisu.
- Jak długo jest ważne moje konto?
- Dostęp do poszczególnych serwisów i zasobów jest udzielany na zasadach określonych w regulaminach poszczególnych serwisów, np. na dany rok szkolny.
- Na czym polega aktywacja adresu e-mailowego?
- Gdy utworzysz Konto WSiP, na podany adres e-mailowy wyślemy wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Kliknij ten link, by potwierdzić, że adres należy do Ciebie. W przeciwnym razie nie będziesz mógł zalogować się na naszych serwisach.
- Aby upewnić się, że Twoje konto zostało aktywowane, zaloguj się na jakiejkolwiek stronie serwisu obsługiwanego przez Konto WSiP. Jeśli nie zostało ono aktywowane, zobaczysz komunikat, w którym poprosimy Cię o weryfikację konta.
- Jeśli wiadomość z linkiem nie dotarła do Ciebie lub po kliknięciu konto nadal nie działa, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem: 801 220 555 lub 22 422 30 01 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
- Nie mogę założyć Konta WSiP na mój adres e-mailowy. Dlaczego?
- Sprawdź czy adres e-mailowy nie zawiera błędów – np. brak w nim wymaganych znaków, bądź znaki są niewłaściwe.
- Adres e-mailowy powinien wyglądać, np. tak: kowalski@nazwa.pl. Jeśli format adresu jest poprawny, możesz zobaczyć komunikat, że mamy już twój adres e-mailowy. Przejdź wówczas do kolejnego punktu.
- Jak się zalogować przez konto społecznościowe?
- Użytkownik może się logować przez serwisy społecznościowe, takie jak: Facebook, Twitter, Google+. Jeśli chcesz zalogować się przez Facebooka, musisz użyć funkcji rejestracji przez ten właśnie serwis.
- Jeżeli jednak masz już Konto WSiP, użyj funkcji łączenia kont w profilu użytkownika.
- Jak odłączyć konto społecznościowe?
- Jeśli chcesz odłączyć od swojego profilu wybrane konto społecznościowe, możesz to zrobić na stronie http://konto.wsip.pl w zakładce Zarządzanie Kontem WSiP. Odłączenie kont serwisów społecznościowych nie powoduje zablokowania dostępu do konta WSiP pod warunkiem, że do konta są przypisane e-mail i hasło. Ponowne połączenie kont jest możliwe przez użycie funkcji Połącz w zakładce Zarządzanie Kontem WSiP.
- Nie mogę się zalogować, nie pamiętam hasła
- Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz je zmienić.
- Wejdź na stronę: https://konto.wsip.pl/resetPassword. W polu, które się pojawi, wpisz swój adres e-mailowy i kliknij przycisk Wyślij.
- Na Twój adres e-mailowy zostanie wysłana wiadomość. Po otworzeniu wiadomości kliknij przycisk Zmień hasło.
- Zostanie uruchomiona strona, tam – pod tytułem Ustaw hasło – znajduje się pole, w którym należy wpisać nowe hasło. Wpisz nowe hasło i kliknij przycisk Wyślij.
- Jeśli konto nie było wcześniej aktywowane, na adres e-mailowy otrzymasz wiadomość: Dziękujemy za założenie konta. Otwórz ją i kliknij przycisk Aktywuj.
Po wejściu np. na Uczę.pl, WSiPnet.pl, Klasówki.pl lub Diagnozy.wsip.pl trzeba zalogować się przy użyciu nowego hasła oraz adresu e-mail, aby móc w pełni korzystać z oferty serwisów.
- Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz je zmienić.
- Podczas przechodzenia między serwisami musiałem / musiałam uzupełnić dane.
- W momencie przechodzenia między serwisami możesz zostać poproszony / poproszona o podanie dodatkowych danych niezbędnych do korzystania z danego serwisu. Czynność ta jest jednorazowa, dane wpisane w formularzu uzupełniają profil użytkownika w ramach Konta WSiP.
- W momencie przechodzenia między serwisami możesz zostać poproszony / poproszona o akceptację dodatkowych zgód lub regulaminów. Akceptacja i potwierdzenie zgody są niezbędne do korzystania z serwisów WSiP.
- Czy muszę wyrażać dodatkowe zgody przy wejściu na nowy serwis?
- Tak. W momencie przechodzenia między serwisami możesz zostać poproszony o akceptację dodatkowych zgód lub regulaminów do korzystania z serwisów WSiP.
- Jak zmienić dane, które podałem / podałam podczas zakładania Konta WSiP?
- W przypadku kont nauczycielskich edycja danych osobowych jest możliwa wyłącznie przez kontakt z infolinią pod numerem: 801 220 555 lub 22 422 30 01 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
- Pozostali użytkownicy mogą edytować dane na stronie http://konto.wsip.pl.
- Jak zmienić adres e-mailowy?
- W przypadku konta nauczycielskiego zmiana adresu e-mailowego jest możliwa wyłącznie przez kontakt z infolinią pod numerem: 801 220 555 lub 22 422 30 01 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
- Pozostali użytkownicy mogą je zmienić na stronie http://konto.wsip.pl w zakładce Zarządzanie Kontem WSiP. Po podaniu nowego adresu e-mailowego użytkownik otrzyma wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
- Gdzie mogę zrezygnować z korzystania z wybranego serwisu?
- Rezygnacja z korzystania z wybranego serwisu wiąże się z cofnięciem zgody na akceptację regulaminu.
- Zmian można dokonać na stronie http://konto.wsip.pl w zakładce Prywatność.
- Jak mogę usunąć swoje konto?
- W przypadku konta nauczycielskiego usunięcie konta jest możliwe przez kontakt z infolinią pod numerem: 801 220 555 lub 22 422 30 01 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
- Pozostali użytkownicy mogą to zrobić na stronie http://konto.wsip.pl w zakładce Zarządzanie Kontem WSiP.
- Pamiętaj:
- Jeśli nie chcesz korzystać z któregoś z serwisów, wystarczy że w zakładce Prywatność odznaczysz akceptację regulaminu dla wybranego serwisu.
- Usuwanie danych z baz danych WSiP może trwać do dwóch dni roboczych. Usuwając Konto WSiP, użytkownik traci dostęp do wszystkich serwisów WSiP.