Jak czytanie lektur i pracę z tekstem przekuć w sukces na egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego

Dla nauczycieli
Udostępnij

Celem spotkania jest omówienie egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Duża część wykładu będzie poświęcona pracy z lekturami i konstruowaniu dłuższych wypowiedzi pisemnych wymaganych na egzaminie ósmoklasisty. Szczególny nacisk zostanie położony na twórcze i efektywne wykorzystanie podręczników oraz materiałów edukacyjnych WSiP na lekcji języka polskiego, umożliwiających nauczycielom skutecznie przygotowanie uczniów do egzaminu.

Plan spotkania:

  • egzamin ósmoklasisty a akty prawne i podstawa programowa,
  • opis arkusza egzaminacyjnego,
  • teksty kultury i omówienie typów zadań egzaminacyjnych,
  • lektury obowiązkowe na egzaminie,
  • jak skutecznie i efektywnie przygotować uczniów do egzaminu.

 

Prowadzący:

Dorota Plata -– wieloletnia nauczycielka języka polskiego w gimnazjum i szkole podstawowej, obecnie pracuje w liceum ogólnokształcącym oraz uczy języka polskiego jako obcego w szkole podstawowej. Od lat związana z egzaminami zewnętrznymi. Współpracuje na stałe z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Krakowie: jest egzaminatorką egzaminu gimnazjalnego (w przyszłym roku także ósmoklasisty) i maturalnego; szkoli i doszkala egzaminatorów, autorka zadań egzaminacyjnych z zakresu szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Od lat współpracuje z WSiP.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]