Jak czytanie lektur i pracę z tekstem przekuć w sukces na egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego

Dla nauczycieli
Udostępnij

Celem spotkania jest omówienie egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Duża część wykładu będzie poświęcona pracy z lekturami i konstruowaniu dłuższych wypowiedzi pisemnych wymaganych na egzaminie ósmoklasisty. Szczególny nacisk zostanie położony na twórcze i efektywne wykorzystanie podręczników oraz materiałów edukacyjnych WSiP na lekcji języka polskiego, umożliwiających nauczycielom skutecznie przygotowanie uczniów do egzaminu.

Plan spotkania:

  • egzamin ósmoklasisty a akty prawne i podstawa programowa,
  • opis arkusza egzaminacyjnego,
  • teksty kultury i omówienie typów zadań egzaminacyjnych,
  • lektury obowiązkowe na egzaminie,
  • jak skutecznie i efektywnie przygotować uczniów do egzaminu.

 

Prowadzący:

Dorota Plata -– wieloletnia nauczycielka języka polskiego w gimnazjum i szkole podstawowej, obecnie pracuje w liceum ogólnokształcącym oraz uczy języka polskiego jako obcego w szkole podstawowej. Od lat związana z egzaminami zewnętrznymi. Współpracuje na stałe z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Krakowie: jest egzaminatorką egzaminu gimnazjalnego (w przyszłym roku także ósmoklasisty) i maturalnego; szkoli i doszkala egzaminatorów, autorka zadań egzaminacyjnych z zakresu szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Od lat współpracuje z WSiP.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany