Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

Dla nauczycieli
Udostępnij

Metoda dobrego startu

Metoda, która w założeniu łączy:

  • słuch (pracę z piosenką),
  • ruch (zajęcia ruchowe),
  • wzrok (analizę wzorów),
  • dotyk (wodzenie palcem po śladzie),
  • sprawność manualną (kreślenie wzorów).

Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.

 

Prowadząca

PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ

Autorka Metody Dobrego Startu. Specjalistka psychologii klinicznej dziecka, wieloletnia dyrektorka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, obecnie profesor Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS.

Wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, założycielka Polskiego Towarzystwa  Dysleksji.

Jest autorką około 400 publikacji, kilkunastu narzędzi diagnostycznych, pomocy do terapii, wielu filmów dydaktycznych.
Wyróżnienia: medal PTP „Za zasługi dla polskiej psychologii”, „Order Uśmiechu”.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    21 Lis 2019

    Inteligencja emocjonalna w praktyce szkolnej

    E-konferencja dla nauczycieli liceum i technikum, w trakcie której opowiedzieliśmy, jak radzić sobie z emocjami, jak rozmawiać z uczniem w stresującej sytuacji i jak pracować z uczniami w obliczu nowych wyzwań.