Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

Dla nauczycieli
Udostępnij

Dyplom Przyjaciela Planety dzieci potwierdzający udział w trzech e-spotkaniach Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz

Metoda dobrego startu

Metoda, która w założeniu łączy:

  • słuch (pracę z piosenką),
  • ruch (zajęcia ruchowe),
  • wzrok (analizę wzorów),
  • dotyk (wodzenie palcem po śladzie),
  • sprawność manualną (kreślenie wzorów).

Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.

 

Prowadząca

PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ

Autorka Metody Dobrego Startu. Specjalistka psychologii klinicznej dziecka, wieloletnia dyrektorka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, obecnie profesor Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS.

Wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, założycielka Polskiego Towarzystwa  Dysleksji.

Jest autorką około 400 publikacji, kilkunastu narzędzi diagnostycznych, pomocy do terapii, wielu filmów dydaktycznych.
Wyróżnienia: medal PTP „Za zasługi dla polskiej psychologii”, „Order Uśmiechu”.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    03 Lip 2020

    Pomoce dydaktyczne zarówno dla dzieci, jak i nauczycieli w klasach 1-3.

    Zapraszamy na prezentację znakomitych pomocy dydaktycznych dla ucznia jak i nauczyciela. Dzięki naszym propozycjom zajęcia mają szansę stać się bardziej atrakcyjne i ciekawe, a co najważniejsze produkty edukacyjne mogą posłużyć na kilka lat nauki w klasach 1-3. Świetnie  sprawdzą się jako prezent na pasowanie dla pierwszoklasisty lub jako nagrody na inne uroczystości szkolne.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Maj 2020

    Skuteczne uczenie się: fakty i mity

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Skuteczne uczenie się: fakty i mity!  Dowiedz się: Jak usprawnić etapy zapamiętywania, przechowywania i odtwarzania zdobytej wiedzy? Jakich błędów unikać w trakcie uczenia się i nauczania innych? Jak uczniowie powinni powtarzać przyswajany materiał?   Prowadząca: dr Anna Ziółkowska – absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Adiunkt w Zakładzie Psychologii Ogólnej na Wydziale Psychologii i Prawa […]

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    19 Maj 2020

    Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia. Dowiedz się: Jaki wpływ na dzisiejszego nastolatka mają multimedia? W jaki sposób wykorzystać technologię, aby pomagała, a nie przeszkadzała w nauce?   Prowadząca: dr Ilona Kotlewska – Waś – neurobiolog, neuropsycholog, doktor nauk biologicznych. Adiunkt na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Interesuje się pracą ludzkiego mózgu, w szczególności procesem powstania […]