Jak krok po kroku wdrożyć i realizować doradztwo edukacyjno-zawodowe w mojej szkole?

Dla dyrektorów i nauczycieli

pozadotacyjne4

Zapoznaj się z ofertą WSiP w ramach dotacji MEN

button_zamowien

orke_box Poznaj ofertę szkoleń

Udostępnij

15 grudnia odbyły się e-warsztaty dotyczące realizacji zadań z doradztwa edukacyjno-zawodowego. Realizacja zadań z doradztwa edukacyjno-zawodowego jest w bieżącym roku szkolnym przedmiotem monitoringu MEN oraz kuratoriów oświaty w ramach planów nadzoru pedagogicznego.

Proponujemy Państwu wsparcie nie tylko w samym monitoringu, lecz wykorzystanie tej okazji do podniesienia prestiżu szkoły i osiągnięcia kolejnego sukcesu w rozwoju oferty edukacyjnej szkoły.

Nasz drugi e-Warsztat kierujemy do pedagogów szkolnych, psychologów, szkolnych doradców zawodowych oraz do nauczycieli wyznaczonych (zgodnie z rozporządzeniem o pomocy psychologiczno-pedagogicznej) na koordynatorów doradztwa w szkole. W trakcie spotkania pokażemy jak za pomocą prostych narzędzi w łatwy sposób wdrożyć i realizować nowoczesne doradztwo edukacyjno-zawodowe.

Uczestnikom e-Warsztatu zaprezentujemy i przekażemy stworzony przez nas Arkusz Monitorujący realizację zadań z doradztwa w szkole, a także nowe narzędzie – kwestionariusz „on-line” do badania Diagnozy Dojrzałości uczniów do planowania kariery (autobadanie, które uczniowie wykonują samodzielnie). Każdy uczeń po odpowiedziach na pytania otrzymuje indywidualną informację zwrotną.

Po przebadaniu większości uczniów będzie w szkole, będzie można automatycznie wygenerować – jeden zbiorczy raport na temat poziomu przygotowania uczniów do projektowania swoich ścieżek edukacyjno-zawodowych. Obie diagnozy (indywidualna i zbiorcza) będą wskazywać także nad czym należy jeszcze popracować.

Zaprezentujemy również innowacyjne i proste do wdrożenia narzędzia i metody do realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole.

Uczestnicy naszego e-warsztatu będą mogli krok po kroku poznać cały proces tworzenia szkolnego systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego, a następnie wdrożyć go w swojej placówce.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany