III Dzień Planowania Kariery. Jak dobrze zdać maturę i dostać się na wymarzone studia

Dla nauczycieli
Udostępnij

Zapraszamy na e-konferencję przygotowaną z myślą o nauczycielach klas maturalnych i maturzystach. Konferencję poprowadził rzecznik prasowy WSiP i Przewodniczący Sekcji Wydawców Edukacyjnych PIK Jarosław Matuszewski.

Program:
12.10–12.40 Grządka w ogródku czy kariera na Wall Street? Impresje o sukcesie
Marcin Matyja – Koordynator Programów Międzynarodowych i wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. W ALK odpowiada m.in. za programy realizowane we współpracy z partnerami zagranicznymi. Prowadzi zajęcia z psychologii pieniądza, zachowań konsumenckich oraz technik podejmowania decyzji. Psychologię pieniądza wykłada także na uczelniach zagranicznych, w tym we Francji, Hiszpanii i w Chinach. Zagadnienia te porusza również podczas warsztatów z uczniami szkół średnich w ramach tzw. wykładów dla licealistów.
12.40–13.10 Matura to sztuka wyboru
Łukasz Gieroń, WSiP
13.10–13.40 Matematyka na 100% ­– to jednak możliwe!
dr Maria Żurek-Etgens – nauczycielka dyplomowana, egzaminatorka maturalna i e-egzaminatorka, trenerka egzaminu maturalnego z matematyki, autorka i współautorka prac matematycznych i dydaktycznych oraz programu nauczania, a także arkuszy maturalnych i zbiorów zadań dla szkół ponadgimnazjalnych.
13.40–14.10 Retransmisja wykładu „Jak odniosłem sukces w biznesie” wygłoszonego przez Jerzego Yurija Drabenta – absolwenta Akademii Leona Koźmińskiego, dyrektora kreatywnego i współzałożyciela agencji Lubię.to specjalizującej się w obsłudze mediów społecznościowych.
14.10–14.50 Co autor miał na myśli? Spotkanie z pisarzem Eustachym Rylskim
Spotkanie poprowadzi dr Mateusz Skucha z Katedry Teorii Literatury Uniwersytetu Jagiellońskiego.
14.50–15.30 Jak założyć własny start-updr Aleksandra Przegalińska – adiunkt w Center for Research on Organizations and Workplaces w Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej. Doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii UW. Interesuje się rozwojem nowych technologii, zwłaszcza zaś technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych.

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 zapraszamy wszystkich nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej na e-spotkanie, podczas którego porozmawiamy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.
     
    Spotkanie poprowadzi dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog , psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie,
    autorka publikacji na temat osobistego i zawodowego funkcjonowania nauczycieli, rutynowej aktywności zawodowej, psychologii pozytywnej, zdrowia psychicznego i wsparcia psychologicznego.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, w godzinach 15.30–16.30 zapraszamy na e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Cel spotkania:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    21 Paź 2021

    Nie taka lektura straszna… – jak przekonać uczniów do czytania? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty

    W czwartek, 21 października 2021 roku, w godzinach 15.30 – 16.30 odbyło się e-spotkanie: Nie taka lektura straszna… – jak przekonać do tego ucznia? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty   Spotkanie poprowadziła Anna Krupanek – nauczycielka języka polskiego, nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog, rewalidator, książkoholiczka i miłośniczka przyrody. Pani Anna stara się zarażać uczniów swoimi pasjami oraz […]