Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce

Dla dyrektorów
Udostępnij

Program

  1. Fenomen przywództwa – wprowadzenie prof. Stefana Kwiatkowskiego
  2. Przywództwo edukacyjne w praktyce – studium przypadku
  3. Osobiste doświadczenia przywództwa – dyskusja moderowana z udziałem dyrektorów szkół

Szkolenie poprowadzili prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski oraz Magdalena Bogusławska.

Arkusz odpowiedzi „Ile w Tobie przywódcy”

Quiz „Ile w Tobie przywódcy”

prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski

Wybitny polski pedagog, wieloletni dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych (1993–2007). W latach 2007–2011 przewodniczący , a od 2011 roku wiceprzewodniczący Komitetu Rozwoju Edukacji Narodowej PAN. Ekspert Komitetu ds. Oświaty i Szkolnictwa Zawodowego Krajowej Izby Gospodarczej (od 2013 r.). Przewodniczący Rady Naukowo-Programowej Europejskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego (od 2005 r.). Doktor honoris causa Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Od 2012 roku pełni funkcję prorektora ds. nauki Akademii Pedagogiki Specjalnej. Obszarem zainteresowań naukowych prof. Kwiatkowskiego jest przywództwo edukacyjne, któremu poświęcił wiele publikacji.

Magdalena Bogusławska

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. W latach 2008–2012 była dyrektorem Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą. Wcześniej związana ze środowiskiem szkół niepublicznych. Od lat zajmuje się działalnością edukacyjną związaną z wdrażaniem zmiany w szkole. Obszarami jej szczególnych zainteresowań są: problematyka uczniowskiej aktywności, wykorzystywanie nowoczesnych technologii w nauczaniu, zagadnienia przywództwa edukacyjnego oraz edukacja wielokulturowa. Autorka publikacji dotyczących edukacji.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.