Główka pracuje! Edukacja matematyczna w przedszkolu

Dla nauczycieli

PuszatekBox

Paczka Puszatka

Z Puszatkiem i grupą Wędrowniczków wprowadzamy starszaki w świat liter i liczb, przygotowujemy do nauki czytania i pisania, a także kształtujemy dojrzałość społeczno-emocjonalną.

Kup w sklepie

Udostępnij

10 maja 2016 odbyły się e-warsztaty metodyczne dotyczące edukacji matematycznej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego.
 
Nauka matematyki to wciągająca zabawa! Zadawanie pytań, eksperymenty, łamigłówki, zagadki logiczne – to tylko przykładowe propozycje zawarte w Paczce Puszatka. Takie zabawy pobudzają pomysłowość, zachęcają do samodzielnego rozwiązywania problemów, rozwijają wyobraźnię i sprawność myślenia. Puszatek to niezawodny kompan podczas nabywania kompetencji matematycznych.
 
Podczas e-warsztatów pokazaliśmy, jak pracować z dziećmi, aby wspomagać ich rozwój intelektualny zgodnie z założeniami podstawy programowej.

Program e-warsztatów:

  1. Charakterystyka myślenia logicznego i przyczynowo-skutkowego u dzieci w wieku przedszkolnym.
  2. Umiejętności matematyczne, które kształtuje się u dzieci w wieku przedszkolnym.
  3. Rola eksperymentów (myślenie przyczynowo-skutkowe) w rozwijaniu kompetencji matematycznych.
  4. Rola nauczyciela w kształtowaniu kreatywnego myślenia.
  5. Współpraca z rodzicami (listy do rodziców).

 
Wszystkim nauczycielom, którzy zarejestrowali się na e-warsztaty prześlemy certyfikaty.

Certyfikaty zostaną wysłane na adres e-mail podany w trakcie rejestracji.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.