Ekstraszkoła dziś i jutro

Udostępnij

Program

15.00 – 16.00 

Wielki Finał Ekstraklasy

  • Podsumowanie wyników badania umiejętności językowych  trzecioklasistów – Joanna Dobkowska
  • Podsumowanie wyników badania umiejętności matematycznych  trzecioklasistów – Anna Dubiecka

16.00 – 17.00 

Zmiany w systemie edukacji – Katarzyna Hall w rozmowie z Magdaleną Bogusławską

17.00 – 17.30 

Pierwsza klasa  – kompleksowa oferta WSiP w ramach dotacji MEN

17.30 – 18.00

Blok:   Pytania i odpowiedzi

 

Prelegenci:

Katarzyna Hall – minister edukacji w latach 2007-11; posłanka na Sejm RP. Jest członkiem Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich. Przewodniczy Podkomisji stałej ds. jakości kształcenia i wychowania. Jest także  przewodniczącą Zespołu do spraw rozwiązań systemowych na rzecz osób niepełnosprawnych. Równolegle pełni funkcję prezesa stowarzyszenia Dobra Edukacja.

Anna Dubiecka – dyplomowany nauczyciel matematyki, były doradca metodyczny, były główny egzaminator sprawdzianu w OKE w Krakowie, współautor wielu podręczników do matematyki, testów, zbiorów zadań oraz publikacji dydaktycznych, współautor podstawy programowej z 2008 roku, współautor standardów wymagań egzaminacyjnych dla szkoły podstawowej. Dwukrotna laureatka nagrody Kallimacha za wybitne osiągnięcia w sferze edukacji.

Joanna Dobkowska – polonistka, pedagog, kulturoznawca; doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Koordynator części językowej w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013 (IBE), współpracownik w projektach PIRLS i TIMSS 2011.  W Centralnej Komisji Egzaminacyjnej koordynuje projekt Modernizacja egzaminu maturalnego z języka polskiego. Rzeczoznawca MEN w zakresie języka polskiego. Naukowo zajmuje się dydaktyką nauczania języka polskiego, pomiarem osiągnięć uczniów, rozwojem kompetencji komunikacyjnej dzieci. Autorka programów nauczania, publikacji naukowych i metodycznych.

Adam Brożek polonista, współtwórca polskiego systemu egzaminacyjnego, przez wiele lat krajowy koordynator sprawdzianu szóstoklasistów i kierownik polskiego zespołu ekspertów w międzynarodowych badaniach PIRLS i TIMSS. Współtwórca narzędzi badawczych w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013. Autor podręczników, programów nauczania i wielu opracowań metodycznych w zakresie języka polskiego. Współautor koncepcji modernizacji egzaminu maturalnego z języka polskiego 2015. Obecnie pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych; m.in. tworzy tam Bazę narzędzi dydaktycznych i koordynuje merytorycznie  badanie Diagnoza przedmaturalna z języka poskiego.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]