Ekstraszkoła dziś i jutro

Udostępnij

Program

15.00 – 16.00 

Wielki Finał Ekstraklasy

  • Podsumowanie wyników badania umiejętności językowych  trzecioklasistów – Joanna Dobkowska
  • Podsumowanie wyników badania umiejętności matematycznych  trzecioklasistów – Anna Dubiecka

16.00 – 17.00 

Zmiany w systemie edukacji – Katarzyna Hall w rozmowie z Magdaleną Bogusławską

17.00 – 17.30 

Pierwsza klasa  – kompleksowa oferta WSiP w ramach dotacji MEN

17.30 – 18.00

Blok:   Pytania i odpowiedzi

 

Prelegenci:

Katarzyna Hall – minister edukacji w latach 2007-11; posłanka na Sejm RP. Jest członkiem Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich. Przewodniczy Podkomisji stałej ds. jakości kształcenia i wychowania. Jest także  przewodniczącą Zespołu do spraw rozwiązań systemowych na rzecz osób niepełnosprawnych. Równolegle pełni funkcję prezesa stowarzyszenia Dobra Edukacja.

Anna Dubiecka – dyplomowany nauczyciel matematyki, były doradca metodyczny, były główny egzaminator sprawdzianu w OKE w Krakowie, współautor wielu podręczników do matematyki, testów, zbiorów zadań oraz publikacji dydaktycznych, współautor podstawy programowej z 2008 roku, współautor standardów wymagań egzaminacyjnych dla szkoły podstawowej. Dwukrotna laureatka nagrody Kallimacha za wybitne osiągnięcia w sferze edukacji.

Joanna Dobkowska – polonistka, pedagog, kulturoznawca; doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Koordynator części językowej w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013 (IBE), współpracownik w projektach PIRLS i TIMSS 2011.  W Centralnej Komisji Egzaminacyjnej koordynuje projekt Modernizacja egzaminu maturalnego z języka polskiego. Rzeczoznawca MEN w zakresie języka polskiego. Naukowo zajmuje się dydaktyką nauczania języka polskiego, pomiarem osiągnięć uczniów, rozwojem kompetencji komunikacyjnej dzieci. Autorka programów nauczania, publikacji naukowych i metodycznych.

Adam Brożek polonista, współtwórca polskiego systemu egzaminacyjnego, przez wiele lat krajowy koordynator sprawdzianu szóstoklasistów i kierownik polskiego zespołu ekspertów w międzynarodowych badaniach PIRLS i TIMSS. Współtwórca narzędzi badawczych w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013. Autor podręczników, programów nauczania i wielu opracowań metodycznych w zakresie języka polskiego. Współautor koncepcji modernizacji egzaminu maturalnego z języka polskiego 2015. Obecnie pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych; m.in. tworzy tam Bazę narzędzi dydaktycznych i koordynuje merytorycznie  badanie Diagnoza przedmaturalna z języka poskiego.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany