Program
15.00 – 16.00
Wielki Finał Ekstraklasy
- Podsumowanie wyników badania umiejętności językowych trzecioklasistów – Joanna Dobkowska
- Podsumowanie wyników badania umiejętności matematycznych trzecioklasistów – Anna Dubiecka
16.00 – 17.00
Zmiany w systemie edukacji – Katarzyna Hall w rozmowie z Magdaleną Bogusławską
17.00 – 17.30
Pierwsza klasa – kompleksowa oferta WSiP w ramach dotacji MEN
17.30 – 18.00
Blok: Pytania i odpowiedzi
Prelegenci:
Katarzyna Hall – minister edukacji w latach 2007-11; posłanka na Sejm RP. Jest członkiem Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich. Przewodniczy Podkomisji stałej ds. jakości kształcenia i wychowania. Jest także przewodniczącą Zespołu do spraw rozwiązań systemowych na rzecz osób niepełnosprawnych. Równolegle pełni funkcję prezesa stowarzyszenia Dobra Edukacja.
Anna Dubiecka – dyplomowany nauczyciel matematyki, były doradca metodyczny, były główny egzaminator sprawdzianu w OKE w Krakowie, współautor wielu podręczników do matematyki, testów, zbiorów zadań oraz publikacji dydaktycznych, współautor podstawy programowej z 2008 roku, współautor standardów wymagań egzaminacyjnych dla szkoły podstawowej. Dwukrotna laureatka nagrody Kallimacha za wybitne osiągnięcia w sferze edukacji.
Joanna Dobkowska – polonistka, pedagog, kulturoznawca; doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Koordynator części językowej w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013 (IBE), współpracownik w projektach PIRLS i TIMSS 2011. W Centralnej Komisji Egzaminacyjnej koordynuje projekt Modernizacja egzaminu maturalnego z języka polskiego. Rzeczoznawca MEN w zakresie języka polskiego. Naukowo zajmuje się dydaktyką nauczania języka polskiego, pomiarem osiągnięć uczniów, rozwojem kompetencji komunikacyjnej dzieci. Autorka programów nauczania, publikacji naukowych i metodycznych.
Adam Brożek – polonista, współtwórca polskiego systemu egzaminacyjnego, przez wiele lat krajowy koordynator sprawdzianu szóstoklasistów i kierownik polskiego zespołu ekspertów w międzynarodowych badaniach PIRLS i TIMSS. Współtwórca narzędzi badawczych w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013. Autor podręczników, programów nauczania i wielu opracowań metodycznych w zakresie języka polskiego. Współautor koncepcji modernizacji egzaminu maturalnego z języka polskiego 2015. Obecnie pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych; m.in. tworzy tam Bazę narzędzi dydaktycznych i koordynuje merytorycznie badanie Diagnoza przedmaturalna z języka poskiego.