Od geografii malowniczej do rozumowej czyli jak uczyć geografii w klasach 5-8 szkoły podstawowej

Dla nauczycieli
Udostępnij

Celem wykładu będzie zaprezentowanie skutecznych, choć niekiedy niestandardowych metod i technik nauczania geografii w szkole podstawowej. Szczególny nacisk położony zostanie na twórcze i efektywne wykorzystanie pomocy dydaktycznych. Bogaty materiał ilustracyjny stanowiący niewątpliwy  atut  podręczników WSiP powinien służyć do kształcenia zgodnego z możliwościami, oczekiwaniami i potrzebami uczniów szkół podstawowych. W czasie wykładu zostaną pokazane sposoby prowadzące do takiego właśnie wykorzystania.

Przykładowe tematy wykładu:

  • Dlaczego ujęcie krajobrazowe i regionalne jest ważne w geografii?
  • Jak pracować z ilustracją krajobrazu?
  • Co można odczytać z mapy? – wprowadzenie do wykorzystania map na lekcji geografii.

 

Prowadzący:

dr Arkadiusz Głowacz – kierownik Pracowni Dydaktyki Geografii Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, nauczyciel geografii w British International School of the University of Lodz, autor podręczników do geografii oraz publikacji naukowych z zakresu dydaktyki geografii.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]