Od geografii malowniczej do rozumowej czyli jak uczyć geografii w klasach 5-8 szkoły podstawowej

Dla nauczycieli
Udostępnij

Celem wykładu będzie zaprezentowanie skutecznych, choć niekiedy niestandardowych metod i technik nauczania geografii w szkole podstawowej. Szczególny nacisk położony zostanie na twórcze i efektywne wykorzystanie pomocy dydaktycznych. Bogaty materiał ilustracyjny stanowiący niewątpliwy  atut  podręczników WSiP powinien służyć do kształcenia zgodnego z możliwościami, oczekiwaniami i potrzebami uczniów szkół podstawowych. W czasie wykładu zostaną pokazane sposoby prowadzące do takiego właśnie wykorzystania.

Przykładowe tematy wykładu:

  • Dlaczego ujęcie krajobrazowe i regionalne jest ważne w geografii?
  • Jak pracować z ilustracją krajobrazu?
  • Co można odczytać z mapy? – wprowadzenie do wykorzystania map na lekcji geografii.

 

Prowadzący:

dr Arkadiusz Głowacz – kierownik Pracowni Dydaktyki Geografii Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, nauczyciel geografii w British International School of the University of Lodz, autor podręczników do geografii oraz publikacji naukowych z zakresu dydaktyki geografii.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    03 Lip 2020

    Pomoce dydaktyczne zarówno dla dzieci, jak i nauczycieli w klasach 1-3.

    Zapraszamy na prezentację znakomitych pomocy dydaktycznych dla ucznia jak i nauczyciela. Dzięki naszym propozycjom zajęcia mają szansę stać się bardziej atrakcyjne i ciekawe, a co najważniejsze produkty edukacyjne mogą posłużyć na kilka lat nauki w klasach 1-3. Świetnie  sprawdzą się jako prezent na pasowanie dla pierwszoklasisty lub jako nagrody na inne uroczystości szkolne.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Maj 2020

    Skuteczne uczenie się: fakty i mity

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Skuteczne uczenie się: fakty i mity!  Dowiedz się: Jak usprawnić etapy zapamiętywania, przechowywania i odtwarzania zdobytej wiedzy? Jakich błędów unikać w trakcie uczenia się i nauczania innych? Jak uczniowie powinni powtarzać przyswajany materiał?   Prowadząca: dr Anna Ziółkowska – absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Adiunkt w Zakładzie Psychologii Ogólnej na Wydziale Psychologii i Prawa […]

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    19 Maj 2020

    Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia. Dowiedz się: Jaki wpływ na dzisiejszego nastolatka mają multimedia? W jaki sposób wykorzystać technologię, aby pomagała, a nie przeszkadzała w nauce?   Prowadząca: dr Ilona Kotlewska – Waś – neurobiolog, neuropsycholog, doktor nauk biologicznych. Adiunkt na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Interesuje się pracą ludzkiego mózgu, w szczególności procesem powstania […]