Od geografii malowniczej do rozumowej czyli jak uczyć geografii w klasach 5-8 szkoły podstawowej

Dla nauczycieli
Udostępnij

Celem wykładu będzie zaprezentowanie skutecznych, choć niekiedy niestandardowych metod i technik nauczania geografii w szkole podstawowej. Szczególny nacisk położony zostanie na twórcze i efektywne wykorzystanie pomocy dydaktycznych. Bogaty materiał ilustracyjny stanowiący niewątpliwy  atut  podręczników WSiP powinien służyć do kształcenia zgodnego z możliwościami, oczekiwaniami i potrzebami uczniów szkół podstawowych. W czasie wykładu zostaną pokazane sposoby prowadzące do takiego właśnie wykorzystania.

Przykładowe tematy wykładu:

  • Dlaczego ujęcie krajobrazowe i regionalne jest ważne w geografii?
  • Jak pracować z ilustracją krajobrazu?
  • Co można odczytać z mapy? – wprowadzenie do wykorzystania map na lekcji geografii.

 

Prowadzący:

dr Arkadiusz Głowacz – kierownik Pracowni Dydaktyki Geografii Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, nauczyciel geografii w British International School of the University of Lodz, autor podręczników do geografii oraz publikacji naukowych z zakresu dydaktyki geografii.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    20 Kwi 2021

    Planeta dzieci w świecie wartości!

    Zapraszamy do udziału w spotkaniu online Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości!

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    22 Kwi 2021

    Notatki wizualne – jak zacząć? Narzędzia, korzyści, podstawowe elementy i zasady tworzenia.

    Obraz mówi więcej niż tysiąc słów, dlatego z ogromną przyjemnością zapraszamy do udziału w spotkaniu online, wprowadzającym w tematykę myślenia wizualnego, które odbędzie się 22 kwietnia o godz. 15.00

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    30 Mar 2021

    Uczniowie mają moc! Jak motywować młodych ludzi do działania? Część 2.

    30.03.2021 r. o godz. 15.00, zapraszamy do udziału w spotkaniu online wprowadzającym w tematykę motywacji wewnętrznej. Udział w szkoleniu pomoże w poznaniu odpowiednich sposobów angażowania uczniów do nauki.