Od geografii malowniczej do rozumowej czyli jak uczyć geografii w klasach 5-8 szkoły podstawowej

Dla nauczycieli
Udostępnij

Celem wykładu będzie zaprezentowanie skutecznych, choć niekiedy niestandardowych metod i technik nauczania geografii w szkole podstawowej. Szczególny nacisk położony zostanie na twórcze i efektywne wykorzystanie pomocy dydaktycznych. Bogaty materiał ilustracyjny stanowiący niewątpliwy  atut  podręczników WSiP powinien służyć do kształcenia zgodnego z możliwościami, oczekiwaniami i potrzebami uczniów szkół podstawowych. W czasie wykładu zostaną pokazane sposoby prowadzące do takiego właśnie wykorzystania.

Przykładowe tematy wykładu:

  • Dlaczego ujęcie krajobrazowe i regionalne jest ważne w geografii?
  • Jak pracować z ilustracją krajobrazu?
  • Co można odczytać z mapy? – wprowadzenie do wykorzystania map na lekcji geografii.

 

Prowadzący:

dr Arkadiusz Głowacz – kierownik Pracowni Dydaktyki Geografii Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, nauczyciel geografii w British International School of the University of Lodz, autor podręczników do geografii oraz publikacji naukowych z zakresu dydaktyki geografii.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    24 Lis 2022

    Panel autorski – dyskusja, porady, nowości. Kompleksowo do nowej matury z języka polskiego.

    W czwartek, 24 listopada 2022 roku, w godzinach 17.00-18.00 odbyło się e-spotkanie, podczas którego autorzy podręcznika Oblicza epok.1.2 Nowa edycja, zaprezentowali zmiany, wprowadzone w odpowiedzi na nowe wymagania maturalne.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2022

    Jak skutecznie przygotować uczniów do matury
    z języka polskiego?

    W środę, 9 listopada 2022 roku, w godzinach 17.00-18.00 zapraszamy na webinar: „Jak skutecznie przygotować uczniów do matury z języka polskiego?”.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2022

    Jak skutecznie przygotować uczniów do matury
    z matematyki?

    W środę, 9 listopada 2022 roku, w godzinach 17.00-18.00 zapraszamy na webinar: „Jak skutecznie przygotować uczniów do matury z matematyki?”.