Cykl lekcji instruktażowych Gram w szachy : Lekcja 10

Dla nauczycieli

Pozostałe lekcje

Zobacz

Udostępnij

Serdecznie zapraszamy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na 10 lekcję instruktażową z cyklu Gram w szachy, która odbyła się 14 czerwca o godzinie 16.00.

PROGRAM

  • Tematem dziesiątej lekcji jest Pat.
    Patem nazywamy sytuację, w której jeden z zawodników nie może wykonać żadnego dozwolonego posunięcia, ale jego król nie jest szachowany.
    Kiedy gra zakończy się patem, wynikiem partii w szachach jest remis.
  • Prezentowany film instruktażowy można wykorzystywać również podczas zajęć lekcyjnych z dziećmi.
  • Nauka gry w szachy pobudza logiczne myślenie, a także kształtuje wiele cech i umiejętności przydatnych w szkole. Ułatwia rozwijanie umiejętności matematycznych, wyobraźni
    i orientacji przestrzennej, a także określanie położenia obiektów oraz wyznaczanie osi symetrii. Uczy uważnego słuchania wypowiedzi i korzystania z przekazywanych informacji.

Zarejestruj się, aby otrzymać certyfikat uczestnictwa!

 

Zgłoś swój udział

 

PROWADZĄCY

  • Tomasz Delega – działacz i trener szachowy, sędzia szachowy klasy międzynarodowej. Wielokrotnie był sędzią głównym podczas zawodów najwyższej rangi krajowej i międzynarodowej. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu Edukacja przez Szachy w Szkole. Od 2008 r. współpracuje z czasopismem „Mat”. Jest współautorem książki Strategia 64 pól w biznesie.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 zapraszamy wszystkich nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej na e-spotkanie, podczas którego porozmawiamy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.
     
    Spotkanie poprowadzi dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog , psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie,
    autorka publikacji na temat osobistego i zawodowego funkcjonowania nauczycieli, rutynowej aktywności zawodowej, psychologii pozytywnej, zdrowia psychicznego i wsparcia psychologicznego.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, w godzinach 15.30–16.30 zapraszamy na e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Cel spotkania:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    21 Paź 2021

    Nie taka lektura straszna… – jak przekonać uczniów do czytania? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty

    W czwartek, 21 października 2021 roku, w godzinach 15.30 – 16.30 odbyło się e-spotkanie: Nie taka lektura straszna… – jak przekonać do tego ucznia? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty   Spotkanie poprowadziła Anna Krupanek – nauczycielka języka polskiego, nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog, rewalidator, książkoholiczka i miłośniczka przyrody. Pani Anna stara się zarażać uczniów swoimi pasjami oraz […]