Cykl lekcji instruktażowych Gram w szachy : Lekcja 7

Dla nauczycieli

Pozostałe lekcje

Zobacz

Udostępnij

Siódma lekcja instruktażowa z cyklu Gram w szachy.
Podczas lekcji prezentowane są ruchy szachowego pionka.

PROGRAM

  • Nowa podstawa programowa zakłada wprowadzanie elementów gry w szachy już od 1 klasy szkoły podstawowej. Specjalnie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przygotowaliśmy cykl filmów instruktażowych Gram w szachy, który przybliży nauczycielom i uczniom najważniejsze zasady gry w szachy.
  • Prezentowane filmy instruktażowe można wykorzystywać również podczas zajęć lekcyjnych z dziećmi.
  • Nauka gry w szachy pobudza logiczne myślenie, a także kształtuje wiele cech i umiejętności przydatnych w szkole. Ułatwia rozwijanie umiejętności matematycznych, wyobraźni i orientacji przestrzennej, a także określanie położenia obiektów oraz symetrii. Uczy uważnego słuchania wypowiedzi i korzystania z przekazywanych informacji.

Zarejestrowani uczestnicy, otrzymają certyfikat!

PROWADZĄCY

  • Tomasz Delega – działacz i trener szachowy, sędzia szachowy klasy międzynarodowej. Wielokrotnie był sędzią głównym podczas zawodów najwyższej rangi krajowej i międzynarodowej. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu Edukacja przez Szachy w Szkole. Od 2008 r. współpracuje z czasopismem Mat.
    Jest współautorem książki Strategia 64 pól w biznesie.

 

Zobacz pozostałe lekcje

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]