Cykl lekcji instruktażowych Gram w szachy : Lekcja 8

Dla nauczycieli

Pozostałe lekcje

Zobacz

Udostępnij

Wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej zapraszamy na ósmą lekcję instruktażową z cyklu Gram w szachy.

PROGRAM

  • Temat ósmej lekcji to Szach królowi. W czasie gry bierki mogą atakować króla. Mówimy, że król jest szachowany, kiedy jest atakowany przez jedną z bierek przeciwnika.
  • Prezentowany film instruktażowy można wykorzystywać również podczas zajęć lekcyjnych z dziećmi.
  • Nauka gry w szachy pobudza logiczne myślenie, a także kształtuje wiele cech i umiejętności przydatnych w szkole. Ułatwia rozwijanie umiejętności matematycznych, wyobraźni i orientacji przestrzennej. Uczy uważnego słuchania wypowiedzi i korzystania z przekazywanych informacji.

Zarejestruj się, aby otrzymać certyfikat uczestnictwa!

 

 

PROWADZĄCY

  • Tomasz Delega – działacz i trener szachowy, sędzia szachowy klasy międzynarodowej. Wielokrotnie był sędzią głównym podczas zawodów najwyższej rangi krajowej i międzynarodowej. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu Edukacja przez Szachy w Szkole. Od 2008 r. współpracuje z czasopismem Mat.
    Jest współautorem książki Strategia 64 pól w biznesie.

 

Zobacz pozostałe lekcje

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany