Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok. Oczekiwania, kontrowersje, możliwości

Dla nauczycieli
Udostępnij

Odpowiedzi do pytań zadanych przez internautów podczas e-konferencji:

Czy mogę wybrać różne zestawy wątków dla różnych klas, w których będę uczyć historii i społeczeństwa?

Tak, nauczyciel może w różnych klasach realizować różne zestawy wątków. Wybierając zestaw wątków dla danej klasy, może np. wziąć pod uwagę specyfikę zespołu uczniów, z którymi będzie pracować (np. klasa złożona z samych chłopców, wśród których liczna grupa interesuje się historią wojskowości). Może również przedyskutować dobór wątków z zainteresowanymi uczniami.

Czy na wątek „Ojczysty Panteon i ojczyste spory” mogę poświęcić więcej godzin niż na pozostałe wątki?

Zgodnie z ramowym planem nauczania na przedmiot historia i społeczeństwo przypada 120 godzin. Od decyzji nauczyciela zależy natomiast, ile godzin z tych 120 przeznaczy na realizację poszczególnych wątków.

W cyklu „Historia i społeczeństwo” WSiP proponujemy Państwu poświęcenie 40 godzin na obowiązkowy wątek „Ojczysty Panteon…” oraz po 20 godzin na trzy wybrane przez Państwa wątki tematyczne. W ten sposób pozostanie Państwu jeszcze do dyspozycji 20 godzin, które będziecie mogli wykorzystać np. na przeprowadzenie sprawdzianów, prace projektowe czy realizację dodatkowego, piątego wątku.

Czy najważniejsze treści wykładu Pani Profesor Jolanty Choińskiej-Miki zostaną gdzieś zebrane i opublikowane?

Zachęcamy do lektury wywiadu, który z Panią Profesor przeprowadzili redaktorzy WSiP – wywiad ukazał się w lutowym numerze miesięcznika „Mówią Wieki”.

Czy w podręcznikach WSiP do historii i społeczeństwa znajdą się teksty źródłowe?

Każdy podręcznik z cyklu „Historia i społeczeństwo” WSiP zawiera bogaty i zróżnicowany zestaw tekstów – źródłowych, historiograficznych i publicystycznych. Teksty wraz z obudową dydaktyczną znajdują się w blokach ćwiczeniowych po jednostkach lekcyjnych, a także stanowią główny element lekcji powtórzeniowych zatytułowanych „Sprawdź, co już umiesz”. Z zawartością naszych podręczników mogą Państwo zapoznać się na stronie internetowej: http://www.wsip.pl/oferta/cykle/historia-i-spoleczenstwo/szkoly-ponadgimnazjalne/historia-i-spoleczenstwo/

Kiedy WSiP będzie wysyłać obudowę dydaktyczną dla nauczycieli do przedmiotu historia i społeczeństwo?

Nauczycielom, którzy złożą deklarację wyboru podręcznika, obudowę będziemy wysyłać w czerwcu 2013 r.

Czy WSiP planuje wydanie zeszytu ćwiczeń dla uczniów do podręcznika „Historia. Po prostu” do zakresu podstawowego?

Tak. Zeszyt będzie jest już dostępny w księgarniach. Nauczycielom rozpoczynającym i kontynuującym pracę z cyklem „Historia. Po prostu” zeszyt ćwiczeń wysłaliśmy pod koniec sierpnia.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    11 Paź 2023

    BiZNESOWE ŚRODY – Jak bronić się przed manipulacją?

    Manipulacja, to słowo, które słyszymy często i w różnych kontekstach. Nie wszyscy jednak wiemy, czym charakteryzują się różne techniki manipulacji, dlaczego są stosowane i wreszcie, jak można się bronić przed ich negatywnymi skutkami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    27 Wrz 2023

    BiZNESOWE ŚRODY – Zarządzanie projektami

    Zarządzanie projektami to zupełna nowość w podstawie programowej i realna szansa na rozbudzenie kreatywnościzaaktywizowanie młodzieży do realizacji własnych przedsięwzięć i inicjatyw. To także szansa na skuteczne budowanie postawy przedsiębiorczej, rozwój kompetencji przedsiębiorczych i poszerzenie świadomości ekonomicznej wśród młodych ludzi.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    14 Cze 2023

    BiZNESOWE ŚRODY: Przedsiębiorczy człowiek

    Przedmiot biznes i zarządzanie stawia na praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności, dlatego zapraszamy przyszłych Nauczycieli BiZ na cykl bezpłatnych webinarów z zakresów: rozwoju umiejętności miękkich, zarządzania projektami i finansów osobistych.

    Na kolejnym spotkaniu przyjrzymy się przedsiębiorczości. Zaproponujemy nowoczesne metody pracy do wykorzystania na lekcji sprzyjające budowaniu zarówno swojej jak i uczniów, efektywności.