Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok. Oczekiwania, kontrowersje, możliwości

Dla nauczycieli
Udostępnij

Odpowiedzi do pytań zadanych przez internautów podczas e-konferencji:

Czy mogę wybrać różne zestawy wątków dla różnych klas, w których będę uczyć historii i społeczeństwa?

Tak, nauczyciel może w różnych klasach realizować różne zestawy wątków. Wybierając zestaw wątków dla danej klasy, może np. wziąć pod uwagę specyfikę zespołu uczniów, z którymi będzie pracować (np. klasa złożona z samych chłopców, wśród których liczna grupa interesuje się historią wojskowości). Może również przedyskutować dobór wątków z zainteresowanymi uczniami.

Czy na wątek „Ojczysty Panteon i ojczyste spory” mogę poświęcić więcej godzin niż na pozostałe wątki?

Zgodnie z ramowym planem nauczania na przedmiot historia i społeczeństwo przypada 120 godzin. Od decyzji nauczyciela zależy natomiast, ile godzin z tych 120 przeznaczy na realizację poszczególnych wątków.

W cyklu „Historia i społeczeństwo” WSiP proponujemy Państwu poświęcenie 40 godzin na obowiązkowy wątek „Ojczysty Panteon…” oraz po 20 godzin na trzy wybrane przez Państwa wątki tematyczne. W ten sposób pozostanie Państwu jeszcze do dyspozycji 20 godzin, które będziecie mogli wykorzystać np. na przeprowadzenie sprawdzianów, prace projektowe czy realizację dodatkowego, piątego wątku.

Czy najważniejsze treści wykładu Pani Profesor Jolanty Choińskiej-Miki zostaną gdzieś zebrane i opublikowane?

Zachęcamy do lektury wywiadu, który z Panią Profesor przeprowadzili redaktorzy WSiP – wywiad ukazał się w lutowym numerze miesięcznika „Mówią Wieki”.

Czy w podręcznikach WSiP do historii i społeczeństwa znajdą się teksty źródłowe?

Każdy podręcznik z cyklu „Historia i społeczeństwo” WSiP zawiera bogaty i zróżnicowany zestaw tekstów – źródłowych, historiograficznych i publicystycznych. Teksty wraz z obudową dydaktyczną znajdują się w blokach ćwiczeniowych po jednostkach lekcyjnych, a także stanowią główny element lekcji powtórzeniowych zatytułowanych „Sprawdź, co już umiesz”. Z zawartością naszych podręczników mogą Państwo zapoznać się na stronie internetowej: http://www.wsip.pl/oferta/cykle/historia-i-spoleczenstwo/szkoly-ponadgimnazjalne/historia-i-spoleczenstwo/

Kiedy WSiP będzie wysyłać obudowę dydaktyczną dla nauczycieli do przedmiotu historia i społeczeństwo?

Nauczycielom, którzy złożą deklarację wyboru podręcznika, obudowę będziemy wysyłać w czerwcu 2013 r.

Czy WSiP planuje wydanie zeszytu ćwiczeń dla uczniów do podręcznika „Historia. Po prostu” do zakresu podstawowego?

Tak. Zeszyt będzie jest już dostępny w księgarniach. Nauczycielom rozpoczynającym i kontynuującym pracę z cyklem „Historia. Po prostu” zeszyt ćwiczeń wysłaliśmy pod koniec sierpnia.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    03 Lip 2020

    Pomoce dydaktyczne zarówno dla dzieci, jak i nauczycieli w klasach 1-3.

    Zapraszamy na prezentację znakomitych pomocy dydaktycznych dla ucznia jak i nauczyciela. Dzięki naszym propozycjom zajęcia mają szansę stać się bardziej atrakcyjne i ciekawe, a co najważniejsze produkty edukacyjne mogą posłużyć na kilka lat nauki w klasach 1-3. Świetnie  sprawdzą się jako prezent na pasowanie dla pierwszoklasisty lub jako nagrody na inne uroczystości szkolne.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Maj 2020

    Skuteczne uczenie się: fakty i mity

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Skuteczne uczenie się: fakty i mity!  Dowiedz się: Jak usprawnić etapy zapamiętywania, przechowywania i odtwarzania zdobytej wiedzy? Jakich błędów unikać w trakcie uczenia się i nauczania innych? Jak uczniowie powinni powtarzać przyswajany materiał?   Prowadząca: dr Anna Ziółkowska – absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Adiunkt w Zakładzie Psychologii Ogólnej na Wydziale Psychologii i Prawa […]

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    19 Maj 2020

    Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia. Dowiedz się: Jaki wpływ na dzisiejszego nastolatka mają multimedia? W jaki sposób wykorzystać technologię, aby pomagała, a nie przeszkadzała w nauce?   Prowadząca: dr Ilona Kotlewska – Waś – neurobiolog, neuropsycholog, doktor nauk biologicznych. Adiunkt na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Interesuje się pracą ludzkiego mózgu, w szczególności procesem powstania […]