Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok. Oczekiwania, kontrowersje, możliwości

Dla nauczycieli
Udostępnij

Odpowiedzi do pytań zadanych przez internautów podczas e-konferencji:

Czy mogę wybrać różne zestawy wątków dla różnych klas, w których będę uczyć historii i społeczeństwa?

Tak, nauczyciel może w różnych klasach realizować różne zestawy wątków. Wybierając zestaw wątków dla danej klasy, może np. wziąć pod uwagę specyfikę zespołu uczniów, z którymi będzie pracować (np. klasa złożona z samych chłopców, wśród których liczna grupa interesuje się historią wojskowości). Może również przedyskutować dobór wątków z zainteresowanymi uczniami.

Czy na wątek „Ojczysty Panteon i ojczyste spory” mogę poświęcić więcej godzin niż na pozostałe wątki?

Zgodnie z ramowym planem nauczania na przedmiot historia i społeczeństwo przypada 120 godzin. Od decyzji nauczyciela zależy natomiast, ile godzin z tych 120 przeznaczy na realizację poszczególnych wątków.

W cyklu „Historia i społeczeństwo” WSiP proponujemy Państwu poświęcenie 40 godzin na obowiązkowy wątek „Ojczysty Panteon…” oraz po 20 godzin na trzy wybrane przez Państwa wątki tematyczne. W ten sposób pozostanie Państwu jeszcze do dyspozycji 20 godzin, które będziecie mogli wykorzystać np. na przeprowadzenie sprawdzianów, prace projektowe czy realizację dodatkowego, piątego wątku.

Czy najważniejsze treści wykładu Pani Profesor Jolanty Choińskiej-Miki zostaną gdzieś zebrane i opublikowane?

Zachęcamy do lektury wywiadu, który z Panią Profesor przeprowadzili redaktorzy WSiP – wywiad ukazał się w lutowym numerze miesięcznika „Mówią Wieki”.

Czy w podręcznikach WSiP do historii i społeczeństwa znajdą się teksty źródłowe?

Każdy podręcznik z cyklu „Historia i społeczeństwo” WSiP zawiera bogaty i zróżnicowany zestaw tekstów – źródłowych, historiograficznych i publicystycznych. Teksty wraz z obudową dydaktyczną znajdują się w blokach ćwiczeniowych po jednostkach lekcyjnych, a także stanowią główny element lekcji powtórzeniowych zatytułowanych „Sprawdź, co już umiesz”. Z zawartością naszych podręczników mogą Państwo zapoznać się na stronie internetowej: http://www.wsip.pl/oferta/cykle/historia-i-spoleczenstwo/szkoly-ponadgimnazjalne/historia-i-spoleczenstwo/

Kiedy WSiP będzie wysyłać obudowę dydaktyczną dla nauczycieli do przedmiotu historia i społeczeństwo?

Nauczycielom, którzy złożą deklarację wyboru podręcznika, obudowę będziemy wysyłać w czerwcu 2013 r.

Czy WSiP planuje wydanie zeszytu ćwiczeń dla uczniów do podręcznika „Historia. Po prostu” do zakresu podstawowego?

Tak. Zeszyt będzie jest już dostępny w księgarniach. Nauczycielom rozpoczynającym i kontynuującym pracę z cyklem „Historia. Po prostu” zeszyt ćwiczeń wysłaliśmy pod koniec sierpnia.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany