Historia i Społeczeństwo w humanistyce szkoły średniej

Dla nauczycieli

HiS_WSiP
Historia i społeczeństwo

Lekcje historii i społeczeństwa w układzie tematycznym to najwygodniejsze rozwiązanie! Każdy podręcznik z cyklu Historia i społeczeństwo wciąga uczniów w barwną opowieść dzięki obudowie multimedialnej – filmom, animacjom i symulacjom. Podręcznik przystosowany do nowych wymagań MEN.

Kup online

Udostępnij

15 czerwca odbyła się e-konferencja dla nauczycieli historii i społeczeństwa szkół ponadgimnazjalnych, dotycząca roli HiS w szkole średniej.  E-konferencję poprowadził prof. dr hab. Maciej Franz.

Program:

  • Rola HiS przewidziana w ramach prac ministerialnych
  • W jaki sposób prezentować treści HiS w różnych rodzajach szkół
  • Humanistyka dla nie humanistów – HiS ma zbudować fundamenty
  • Nauczyciel jako kreator świata HiS
  • Współpraca z uczelniami pomocą w realizacji programu
  • HiS to nie tylko historia

 

Prowadzący:

prof. dr hab. Maciej Franz

  • profesor nadzwyczajny w Instytucie Historii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu
  • historyk, ponad wszystko nauczyciel od 1994 roku
  • pracował w szkole podstawowej i przez długie lata w Liceum ogólnokształcącym, niezależnie od pracy na uczelni wyższej.
  • naukowo zajmuje się dziejami wojen w epoce nowożytnej XVI-XVII wieku i wojen morskich XX wieku
  • opublikował 12 książek, prawie 300 artykułów i recenzji naukowych i popularno-naukowych
  • obecnie przygotowuje 5-tomową syntezę Wojny na Morzu Śródziemnym 1939-1945

 

Do pobrania:

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.