Historia i Społeczeństwo w humanistyce szkoły średniej

Dla nauczycieli

HiS_WSiP
Historia i społeczeństwo

Lekcje historii i społeczeństwa w układzie tematycznym to najwygodniejsze rozwiązanie! Każdy podręcznik z cyklu Historia i społeczeństwo wciąga uczniów w barwną opowieść dzięki obudowie multimedialnej – filmom, animacjom i symulacjom. Podręcznik przystosowany do nowych wymagań MEN.

Kup online

Udostępnij

15 czerwca odbyła się e-konferencja dla nauczycieli historii i społeczeństwa szkół ponadgimnazjalnych, dotycząca roli HiS w szkole średniej.  E-konferencję poprowadził prof. dr hab. Maciej Franz.

Program:

  • Rola HiS przewidziana w ramach prac ministerialnych
  • W jaki sposób prezentować treści HiS w różnych rodzajach szkół
  • Humanistyka dla nie humanistów – HiS ma zbudować fundamenty
  • Nauczyciel jako kreator świata HiS
  • Współpraca z uczelniami pomocą w realizacji programu
  • HiS to nie tylko historia

 

Prowadzący:

prof. dr hab. Maciej Franz

  • profesor nadzwyczajny w Instytucie Historii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu
  • historyk, ponad wszystko nauczyciel od 1994 roku
  • pracował w szkole podstawowej i przez długie lata w Liceum ogólnokształcącym, niezależnie od pracy na uczelni wyższej.
  • naukowo zajmuje się dziejami wojen w epoce nowożytnej XVI-XVII wieku i wojen morskich XX wieku
  • opublikował 12 książek, prawie 300 artykułów i recenzji naukowych i popularno-naukowych
  • obecnie przygotowuje 5-tomową syntezę Wojny na Morzu Śródziemnym 1939-1945

 

Do pobrania:

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany