Jak wychowawca może uczyć się dziecka według Janusza Korczaka?

Dla nauczycieli

PuszatekBox

Paczka Puszatka

Z Puszatkiem i grupą Wędrowniczków wprowadzamy starszaki w świat liter i liczb, przygotowujemy do nauki czytania i pisania, a także kształtujemy dojrzałość społeczno-emocjonalną.

Kup w sklepie

Udostępnij

19 kwietnia od godz. 16.00 odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, dotyczące sposobu wprowadzenia Korczakowskich ideałów wychowawczych do codziennej pracy nauczycieli.
 
 
Dzieci potrzebują mądrego wychowawcy i przewodnika. O Korczakowskich inspiracjach w codziennej pracy przedszkolnej nauczyciela rozmawialiśmy z ekspertami:

Profesor Barbarą Smolińską -Theiss  (Doradcą Rzecznika Praw Dziecka RP, współorganizatorką Roku Janusza Korczaka) i Pawłem Rieske (Członek Polskiego Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka, przewodniczący Koła Naukowego „Warsztaty Korczakowskie”, Pedagog)

Program e-spotkania:

  • Specyfika wychowania i samowychowania według Janusza Korczaka, czyli jak postępować z dzieckiem.
  • Codzienne sytuacje w przedszkolu – problemy dziecka i sposoby ich rozwiązywania.
  • Pedagogika Korczaka w nowym cyklu WSiP Paczka Puszatka.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]