Czy podręcznik może być płaszczyzną dialogu między uczniem i nauczycielem?

Dla nauczycieli
Udostępnij

Nowa podstawa programowa oraz zmieniona formuła sprawdzianu klas VI wymogła zmianę jakości nauczania. Sukcesywnie wzrasta też liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, wymagającymi indywidualizacji procesu nauczania. Odpowiedzią na powyższe potrzeby  oraz rosnące oczekiwania nauczycieli i rodziców jest podręcznik Słowa z uśmiechem autorstwa Ewy Horwath i Anity Żegleń. Nowoczesny wygląd, bajkowe ilustracje, zabawne i wzruszające teksty sprawiają, że nauka z wykorzystaniem podręcznika Słowa z uśmiechem jest dla uczniów pouczającą zabawą.

Uzupełnieniem podręcznika literackiego jest książka Nauka o języku. Ortografia, która kształci umiejętności językowe i poprawną pisownię, a omawiane treści prezentowane są w przystępny i jednocześnie humorystyczny sposób.

Co zatem odróżnia ten podręcznik od innych? Jak na zajęciach twórczo wykorzystać potencjał uczniów, indywidualizować ich pracę, rozwijać wyobraźnię, pracować kreatywnie oraz dobrze  przygotować do sprawdzianu klas VI – odpowiedź uzyskasz w czasie e-konferencji.

Prelegentka:

dr Beata Bryś – nauczyciel dyplomowany historii i języka polskiego, współpracownik dydaktyczny wrocławskich uczelni, szkoleniowiec, autorka wielu artykułów z zakresu dydaktyki nauczania i zarządzania oświatą

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.