Czy podręcznik może być płaszczyzną dialogu między uczniem i nauczycielem?

Dla nauczycieli
Udostępnij

Nowa podstawa programowa oraz zmieniona formuła sprawdzianu klas VI wymogła zmianę jakości nauczania. Sukcesywnie wzrasta też liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, wymagającymi indywidualizacji procesu nauczania. Odpowiedzią na powyższe potrzeby  oraz rosnące oczekiwania nauczycieli i rodziców jest podręcznik Słowa z uśmiechem autorstwa Ewy Horwath i Anity Żegleń. Nowoczesny wygląd, bajkowe ilustracje, zabawne i wzruszające teksty sprawiają, że nauka z wykorzystaniem podręcznika Słowa z uśmiechem jest dla uczniów pouczającą zabawą.

Uzupełnieniem podręcznika literackiego jest książka Nauka o języku. Ortografia, która kształci umiejętności językowe i poprawną pisownię, a omawiane treści prezentowane są w przystępny i jednocześnie humorystyczny sposób.

Co zatem odróżnia ten podręcznik od innych? Jak na zajęciach twórczo wykorzystać potencjał uczniów, indywidualizować ich pracę, rozwijać wyobraźnię, pracować kreatywnie oraz dobrze  przygotować do sprawdzianu klas VI – odpowiedź uzyskasz w czasie e-konferencji.

Prelegentka:

dr Beata Bryś – nauczyciel dyplomowany historii i języka polskiego, współpracownik dydaktyczny wrocławskich uczelni, szkoleniowiec, autorka wielu artykułów z zakresu dydaktyki nauczania i zarządzania oświatą

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany