Czy podręcznik może być płaszczyzną dialogu między uczniem i nauczycielem?

Dla nauczycieli
Udostępnij

Nowa podstawa programowa oraz zmieniona formuła sprawdzianu klas VI wymogła zmianę jakości nauczania. Sukcesywnie wzrasta też liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, wymagającymi indywidualizacji procesu nauczania. Odpowiedzią na powyższe potrzeby  oraz rosnące oczekiwania nauczycieli i rodziców jest podręcznik Słowa z uśmiechem autorstwa Ewy Horwath i Anity Żegleń. Nowoczesny wygląd, bajkowe ilustracje, zabawne i wzruszające teksty sprawiają, że nauka z wykorzystaniem podręcznika Słowa z uśmiechem jest dla uczniów pouczającą zabawą.

Uzupełnieniem podręcznika literackiego jest książka Nauka o języku. Ortografia, która kształci umiejętności językowe i poprawną pisownię, a omawiane treści prezentowane są w przystępny i jednocześnie humorystyczny sposób.

Co zatem odróżnia ten podręcznik od innych? Jak na zajęciach twórczo wykorzystać potencjał uczniów, indywidualizować ich pracę, rozwijać wyobraźnię, pracować kreatywnie oraz dobrze  przygotować do sprawdzianu klas VI – odpowiedź uzyskasz w czasie e-konferencji.

Prelegentka:

dr Beata Bryś – nauczyciel dyplomowany historii i języka polskiego, współpracownik dydaktyczny wrocławskich uczelni, szkoleniowiec, autorka wielu artykułów z zakresu dydaktyki nauczania i zarządzania oświatą

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]