Kiedy uczeń chce, a nie musi. Aspekty neurodydaktyczne w procesie uczenia się

Dla nauczycieli

Szkolenia ORKE

Zobacz ofertę ponad 200 szkoleń z 12 obszarów edukacji. Wykwalifikowana kadra trenerska, wysokiej jakości materiały, formuła zajęć warsztatowych.

Poznaj ofertę szkoleń

Udostępnij

16 czerwca odbyła się e-konferencja, dotycząca aspektów neurodydaktycznych w procesie uczenia się. E-konferencję poprowadził dr Marek Kaczmarzyk.

Jednym z najbardziej aktualnych wyzwań są zmiany w edukacji. Czy tego chcemy, czy nie, zmiany determinuje nasza rzeczywistość. A gdyby tak zmiany rozpocząć od tego co najbardziej naturalne i dostępne?

Dydaktyka ewolucyjna to prosta podpowiedź, jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia.

W programie:

  • Mózg ucznia – jak nauczyciel może wykorzystać nieograniczone możliwości mózgu uczniów, aby stymulować ich proces uczenia się?
  • Dlaczego uczniowie tracą motywację do uczenia się? Jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia?
  • Uśmiechnij się – znaczenie neuronów lustrzanych w nauczaniu i uczeniu się.

dr Marek Kaczmarzyk – ewolucjonista, biolog z 20-letnią praktyką nauczycielską, entuzjasta osiągnięć neuronauki. Swoje doświadczenie naukowe z powodzeniem przekłada na grunt edukacji. Językiem żywej narracji podpowiada, jak pracować z uczniem, żeby robić to efektywnie i z satysfakcją dla obu stron. Wynikający z neuronauki obraz uczenia się pozwoli na nowo zinterpretować zjawiska znane z praktyki szkolnej. Dzięki wiedzy z zakresu neurobiologii będą Państwo w stanie planować własne zajęcia z uczniami i stwarzać sytuacje sprzyjające efektywnej pracy mózgu.

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.