Kiedy uczeń chce, a nie musi. Aspekty neurodydaktyczne w procesie uczenia się

Dla nauczycieli

Szkolenia ORKE

Zobacz ofertę ponad 200 szkoleń z 12 obszarów edukacji. Wykwalifikowana kadra trenerska, wysokiej jakości materiały, formuła zajęć warsztatowych.

Poznaj ofertę szkoleń

Udostępnij

16 czerwca odbyła się e-konferencja, dotycząca aspektów neurodydaktycznych w procesie uczenia się. E-konferencję poprowadził dr Marek Kaczmarzyk.

Jednym z najbardziej aktualnych wyzwań są zmiany w edukacji. Czy tego chcemy, czy nie, zmiany determinuje nasza rzeczywistość. A gdyby tak zmiany rozpocząć od tego co najbardziej naturalne i dostępne?

Dydaktyka ewolucyjna to prosta podpowiedź, jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia.

W programie:

  • Mózg ucznia – jak nauczyciel może wykorzystać nieograniczone możliwości mózgu uczniów, aby stymulować ich proces uczenia się?
  • Dlaczego uczniowie tracą motywację do uczenia się? Jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia?
  • Uśmiechnij się – znaczenie neuronów lustrzanych w nauczaniu i uczeniu się.

dr Marek Kaczmarzyk – ewolucjonista, biolog z 20-letnią praktyką nauczycielską, entuzjasta osiągnięć neuronauki. Swoje doświadczenie naukowe z powodzeniem przekłada na grunt edukacji. Językiem żywej narracji podpowiada, jak pracować z uczniem, żeby robić to efektywnie i z satysfakcją dla obu stron. Wynikający z neuronauki obraz uczenia się pozwoli na nowo zinterpretować zjawiska znane z praktyki szkolnej. Dzięki wiedzy z zakresu neurobiologii będą Państwo w stanie planować własne zajęcia z uczniami i stwarzać sytuacje sprzyjające efektywnej pracy mózgu.

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany