Kiedy uczeń chce, a nie musi. Aspekty neurodydaktyczne w procesie uczenia się

Dla nauczycieli

Szkolenia ORKE

Zobacz ofertę ponad 200 szkoleń z 12 obszarów edukacji. Wykwalifikowana kadra trenerska, wysokiej jakości materiały, formuła zajęć warsztatowych.

Poznaj ofertę szkoleń

Udostępnij

16 czerwca odbyła się e-konferencja, dotycząca aspektów neurodydaktycznych w procesie uczenia się. E-konferencję poprowadził dr Marek Kaczmarzyk.

Jednym z najbardziej aktualnych wyzwań są zmiany w edukacji. Czy tego chcemy, czy nie, zmiany determinuje nasza rzeczywistość. A gdyby tak zmiany rozpocząć od tego co najbardziej naturalne i dostępne?

Dydaktyka ewolucyjna to prosta podpowiedź, jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia.

W programie:

  • Mózg ucznia – jak nauczyciel może wykorzystać nieograniczone możliwości mózgu uczniów, aby stymulować ich proces uczenia się?
  • Dlaczego uczniowie tracą motywację do uczenia się? Jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia?
  • Uśmiechnij się – znaczenie neuronów lustrzanych w nauczaniu i uczeniu się.

dr Marek Kaczmarzyk – ewolucjonista, biolog z 20-letnią praktyką nauczycielską, entuzjasta osiągnięć neuronauki. Swoje doświadczenie naukowe z powodzeniem przekłada na grunt edukacji. Językiem żywej narracji podpowiada, jak pracować z uczniem, żeby robić to efektywnie i z satysfakcją dla obu stron. Wynikający z neuronauki obraz uczenia się pozwoli na nowo zinterpretować zjawiska znane z praktyki szkolnej. Dzięki wiedzy z zakresu neurobiologii będą Państwo w stanie planować własne zajęcia z uczniami i stwarzać sytuacje sprzyjające efektywnej pracy mózgu.

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    18 Cze 2019

    O sztuce pisania listów i pozdrowień oraz walorach turystycznych Polski

    Zachęcamy do zapoznania się z e-konferencją WSiP, w której eksperci podpowiedzą jak poprawnie napisać list i pozdrowienia.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Egzamin po nowemu, czyli co trzeba wiedzieć o nowym egzaminie zawodowym

    Omawiane zagadnienia: Dla kogo przeznaczony jest egzamin? Przeprowadzanie egzaminu Zasady oceniania i obliczanie wyniku egzaminu Warunki wydania dyplomu Skutki nieprzystąpienia do egzaminu przez uczniów i słuchaczy   Prowadzący: Tomasz Filek – starszy egzaminator w Wydziale Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie, koordynator w procesie tworzenia materiałów egzaminacyjnych w branży teleinformatycznej