Kiedy uczeń chce, a nie musi. Aspekty neurodydaktyczne w procesie uczenia się

Dla nauczycieli

Szkolenia ORKE

Zobacz ofertę ponad 200 szkoleń z 12 obszarów edukacji. Wykwalifikowana kadra trenerska, wysokiej jakości materiały, formuła zajęć warsztatowych.

Poznaj ofertę szkoleń

Udostępnij

16 czerwca odbyła się e-konferencja, dotycząca aspektów neurodydaktycznych w procesie uczenia się. E-konferencję poprowadził dr Marek Kaczmarzyk.

Jednym z najbardziej aktualnych wyzwań są zmiany w edukacji. Czy tego chcemy, czy nie, zmiany determinuje nasza rzeczywistość. A gdyby tak zmiany rozpocząć od tego co najbardziej naturalne i dostępne?

Dydaktyka ewolucyjna to prosta podpowiedź, jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia.

W programie:

  • Mózg ucznia – jak nauczyciel może wykorzystać nieograniczone możliwości mózgu uczniów, aby stymulować ich proces uczenia się?
  • Dlaczego uczniowie tracą motywację do uczenia się? Jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia?
  • Uśmiechnij się – znaczenie neuronów lustrzanych w nauczaniu i uczeniu się.

dr Marek Kaczmarzyk – ewolucjonista, biolog z 20-letnią praktyką nauczycielską, entuzjasta osiągnięć neuronauki. Swoje doświadczenie naukowe z powodzeniem przekłada na grunt edukacji. Językiem żywej narracji podpowiada, jak pracować z uczniem, żeby robić to efektywnie i z satysfakcją dla obu stron. Wynikający z neuronauki obraz uczenia się pozwoli na nowo zinterpretować zjawiska znane z praktyki szkolnej. Dzięki wiedzy z zakresu neurobiologii będą Państwo w stanie planować własne zajęcia z uczniami i stwarzać sytuacje sprzyjające efektywnej pracy mózgu.

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Cze 2021

    Jak poradzić sobie z powrotem do szkoły po nauce zdalnej – ekspert radzi!

    Dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie

    W filmie poznasz odpowiedzi na pytania:

    Czym jest kryzys w rozwoju i funkcjonowaniu człowieka?

    Skąd biorą się problemy adaptacyjne w obliczu zmian?

    Jakie potencjalne konsekwencje wynikają z powrotu do nauki stacjonarnej?

    Na jakie obszary zwrócić szczególna uwagę po miesiącach nauki zdalnej?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    10 Cze 2021

    Jak przygotować lekcję z wykorzystaniem podręcznika Oblicza epok 3.1?

    Zapraszamy do udziału w spotkaniu online, przybliżającym tematy przedstawione w kolejnej części podręcznika z serii Oblicza epok. Udział w spotkaniu pomoże w przygotowaniu scenariusza lekcji dotyczącego powieści Władysława Stanisława Reymonta – Chłopi.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    08 Cze 2021

    O aktualnościach w edukacji dla bezpieczeństwa. Spotkanie z autorką Bogusławą Breitkopf.

    Dowiedz się, jakie nowości przygotował WSiP do edukacji dla bezpieczeństwa na rok szkolny 2021/2022. Poznaj sposoby na ciekawe i angażujące lekcje. Zapraszamy na e-spotkanie z autorką podręcznika – Bogusławą Breitkopf: 8 czerwca 2021 roku, godz. 16.00-16.30.