Kiedy uczeń chce, a nie musi. Aspekty neurodydaktyczne w procesie uczenia się

Dla nauczycieli

Szkolenia ORKE

Zobacz ofertę ponad 200 szkoleń z 12 obszarów edukacji. Wykwalifikowana kadra trenerska, wysokiej jakości materiały, formuła zajęć warsztatowych.

Poznaj ofertę szkoleń

Udostępnij

16 czerwca odbyła się e-konferencja, dotycząca aspektów neurodydaktycznych w procesie uczenia się. E-konferencję poprowadził dr Marek Kaczmarzyk.

Jednym z najbardziej aktualnych wyzwań są zmiany w edukacji. Czy tego chcemy, czy nie, zmiany determinuje nasza rzeczywistość. A gdyby tak zmiany rozpocząć od tego co najbardziej naturalne i dostępne?

Dydaktyka ewolucyjna to prosta podpowiedź, jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia.

W programie:

  • Mózg ucznia – jak nauczyciel może wykorzystać nieograniczone możliwości mózgu uczniów, aby stymulować ich proces uczenia się?
  • Dlaczego uczniowie tracą motywację do uczenia się? Jak usprawnić proces uczenia się Twojego ucznia?
  • Uśmiechnij się – znaczenie neuronów lustrzanych w nauczaniu i uczeniu się.

dr Marek Kaczmarzyk – ewolucjonista, biolog z 20-letnią praktyką nauczycielską, entuzjasta osiągnięć neuronauki. Swoje doświadczenie naukowe z powodzeniem przekłada na grunt edukacji. Językiem żywej narracji podpowiada, jak pracować z uczniem, żeby robić to efektywnie i z satysfakcją dla obu stron. Wynikający z neuronauki obraz uczenia się pozwoli na nowo zinterpretować zjawiska znane z praktyki szkolnej. Dzięki wiedzy z zakresu neurobiologii będą Państwo w stanie planować własne zajęcia z uczniami i stwarzać sytuacje sprzyjające efektywnej pracy mózgu.

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]