Klasyczne dowody na lekcjach matematyki

Dla nauczycieli

 

Udostępnij

Zapraszamy na e-konferencję dla nauczycieli matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych.

PROGRAM

W nauczaniu matematyki w szkole średniej istotną rolę gra uzasadnianie i dowodzenie twierdzeń zarówno z geometrii, jak i algebry. Wśród różnego typu problemów związanych z dowodzeniem najistotniejsze są klasyczne twierdzenia, które następnie wykorzystuje się do rozwiązywania różnorodnych zadań.

Wykład został poświęcony właśnie tym fundamentalnym twierdzeniom, które dotyczą:

  • dowodów nie wprost,
  • konstrukcji geometrycznych,
  • budowy algorytmów,
  • zagadnień związanych z trygonometrią i kombinatoryką.

 

 

PROWADZĄCY

Tomasz Masłowski – dyplomowany nauczyciel matematyki, zastępca dyrektora X Liceum Ogólnokształcącego im. prof. Stefana Banacha w Toruniu; egzaminator maturalny; autor podręczników i zbiorów zadań; autor zbiorów zadań przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego i maturalnego; autor artykułów popularyzujących matematykę.

Zgłoś swój udział

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany