Klasyczne dowody na lekcjach matematyki

Dla nauczycieli

 

Udostępnij

Zapraszamy na e-konferencję dla nauczycieli matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych.

PROGRAM

W nauczaniu matematyki w szkole średniej istotną rolę gra uzasadnianie i dowodzenie twierdzeń zarówno z geometrii, jak i algebry. Wśród różnego typu problemów związanych z dowodzeniem najistotniejsze są klasyczne twierdzenia, które następnie wykorzystuje się do rozwiązywania różnorodnych zadań.

Wykład został poświęcony właśnie tym fundamentalnym twierdzeniom, które dotyczą:

  • dowodów nie wprost,
  • konstrukcji geometrycznych,
  • budowy algorytmów,
  • zagadnień związanych z trygonometrią i kombinatoryką.

 

 

PROWADZĄCY

Tomasz Masłowski – dyplomowany nauczyciel matematyki, zastępca dyrektora X Liceum Ogólnokształcącego im. prof. Stefana Banacha w Toruniu; egzaminator maturalny; autor podręczników i zbiorów zadań; autor zbiorów zadań przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego i maturalnego; autor artykułów popularyzujących matematykę.

Zgłoś swój udział

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    19 Maj 2022

    TIK na niemieckim – TRZY proste i sprawdzone sposoby na zaangażowanie oraz zaciekawienie uczniów podczas lekcji

    W czwartek 19 maja o godzinie 17:00 zapraszamy na e-spotkanie z naszą ekspertką Martą Florkiewicz-Borkowską. Porozmawiamy o narzędziach TIK, które warto wykorzystać na lekcjach języka niemieckiego. Będzie bardzo inspirująco!

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Maj 2022

    Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych. Jak wspierać odporność psychiczną dzieci i dorosłych?

    We wtorek 17 maja o godzinie 16:20 zapraszamy na e-spotkanie z naszą ekspertką dr Moniką Baryłą-Matejczuk. Porozmawiamy o sytuacjach kryzysowych w zawodzie nauczyciela, ale nie tylko.

  • Dla nauczycieli

    10 Maj 2022

    Co nowego w informatyce?

    Zapraszamy na e-spotkanie, podczas którego Wanda Jochemczyk oraz Katarzyna Olędzkaautorki podręcznika Informatyka. Nowa edycja zaprezentują Państwu zmiany, jakie zostały wprowadzone w publikacji.