Klasyczne dowody na lekcjach matematyki

Dla nauczycieli

 

Udostępnij

Zapraszamy na e-konferencję dla nauczycieli matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych.

PROGRAM

W nauczaniu matematyki w szkole średniej istotną rolę gra uzasadnianie i dowodzenie twierdzeń zarówno z geometrii, jak i algebry. Wśród różnego typu problemów związanych z dowodzeniem najistotniejsze są klasyczne twierdzenia, które następnie wykorzystuje się do rozwiązywania różnorodnych zadań.

Wykład został poświęcony właśnie tym fundamentalnym twierdzeniom, które dotyczą:

  • dowodów nie wprost,
  • konstrukcji geometrycznych,
  • budowy algorytmów,
  • zagadnień związanych z trygonometrią i kombinatoryką.

 

 

PROWADZĄCY

Tomasz Masłowski – dyplomowany nauczyciel matematyki, zastępca dyrektora X Liceum Ogólnokształcącego im. prof. Stefana Banacha w Toruniu; egzaminator maturalny; autor podręczników i zbiorów zadań; autor zbiorów zadań przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego i maturalnego; autor artykułów popularyzujących matematykę.

Zgłoś swój udział

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]