Konferencja edukacyjna dla nauczycieli chemii

Dla nauczycieli
Udostępnij

Obejrzyj retransmisję i dowiedz się:

  • jak analizować nową podstawę programową?
  • jak sprostać nowym wymaganiom?
  • jak zaplanować pracę i bezpiecznie przygotować się do nowych zajęć w klasie 7?

Posłuchaj wykładu popularnonaukowego pt. Stopy z pamięcią, szkło metaliczne, materiały ceramiczne i polimery, czyli nowoczesne materiały stosowane w technice.
 

Program:

  • Analiza nowej podstawy programowej do nauczania chemii
  • Podręcznik Ciekawa chemia w świetle zmian w podstawie programowej
  • Podręcznik Świat chemii w świetle zmian w podstawie programowej
  • Materiały dla nauczyciela i ucznia. Weź na lekcje multimedia! Nowość – Plansze interaktywne z chemii

Wykład popularnonaukowy: Stopy z pamięcią, szkło metaliczne, materiały ceramiczne i polimery, czyli nowoczesne materiały stosowane w technice

 

Prowadzący:

Anna Warchoł – pomysłodawczyni cyklu Świat chemii, autorka i współautorka podręczników szkolnych, gier edukacyjnych i pakietu edukacyjnego Świat Chemii; egzaminator gimnazjalny i maturalny, edukator Nowej Szkoły, laureatka Nagrody im. Filipa Kallimacha, otrzymała Brązowy Krzyż Zasługi nadany przez Prezydenta oraz Srebrną Odznakę Towarzystwa Oświatowego.

prof. dr hab. Hanna Gulińska – chemik, dydaktyk i nauczyciel. Kieruje Zakładem Dydaktyki Chemii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i przewodniczy Sekcji Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Chemicznego. Autor nowoczesnych podręczników, multimedialnych środków dydaktycznych i materiałów metodycznych.

dr hab. Andrzej Danel – wykładowca Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, autor artykułów naukowych, popularyzator chemii

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.