Konferencja edukacyjna dla nauczycieli języka polskiego

Dla nauczycieli
Udostępnij

1 marca 2017 r. w Warszawie odbyła się Konferencja edukacyjna dla nauczycieli języka polskiego, organizowana przez WSiP.

Obejrzyj retransmisję i dowiedz się:

  • jak analizować nową podstawę programową?
  • jak sprostać nowym wymaganiom?
  • jak zaplanować pracę i bezpiecznie przygotować się do nowych zajęć w klasach 4 i 7?

 
Posłuchaj wykładu popularnonaukowego pt. Smartfonoholizm, modne słówka i hejt, czyli o nowej roli polonisty.
 

Program:

  • Teresa Zawisza Chlebowska, Analiza nowej podstawy programowej do nauczania języka polskiego
  • Ewa Horwath, Podręcznik Słowa z uśmiechem w świetle zmian w podstawie programowej
  • Hanna Dobrowolska, Podręcznik Jutro pójdę w świat w świetle zmian w podstawie programowej
  • Ewa Nowak, Joanna Gaweł, Podręcznik Myśli i słowa w świetle zmian w podstawie programowej
  • Witold Bobiński, Podręcznik Świat w słowach i obrazach w świetle zmian w podstawie programowej
  • Ewa Horwath, Podręcznik Bliżej słowa w świetle zmian w podstawie programowej
  • Materiały dla nauczyciela i ucznia. Weź na lekcje multimedia! Nowość – Plansze interaktywne z języka polskiego
  • Hanna Dobrowolska, Smartfonoholizm, modne słówka i hejt, czyli o nowej roli polonisty

 

Prowadzący:

Teresa Zawisza-Chlebowska – dyplomowana nauczycielka języka polskiego, dyrektorka Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi im. Króla Władysława Jagiełły w Sochaczewie. Członkini Zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów oraz Zespołu Etyki Słowa Rady Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk.

dr Ewa Horwath – adiunkt w Katedrze Edukacji Polonistycznej UJ, prowadzi zajęcia z metodyki nauczania literatury i języka polskiego. Autorka cyklu podręczników do szkoły podstawowej Słowa z uśmiechem  i  do gimnazjum Bliżej słowa  oraz kilkudziesięciu artykułów metodycznych i poradników dla nauczycieli. Były wieloletni nauczyciel w szkole podstawowej i gimnazjalnej, wykładowca na Podyplomowych Studiach Terapii Zaburzeń w Mówieniu, Pisaniu i Czytaniu, lektor w Szkole Letniej Kultury i Języka Polskiego, ekspert i egzaminator w OKE w Krakowie, współpracownik Instytutu Badań Edukacyjnych.

Hanna Dobrowolska – recenzentka wydawnictw dziecięcych i młodzieżowych, autorka antologii poezji i wyborów opowiadań dla dzieci. Autorka podręczników literackich do klas nauczania początkowego, a także zbiorów ćwiczeń i książek edukacyjnych. Współautorka cyklu podręcznikowego do kształcenia zintegrowanego. Autorka cyklu podręczników do języka polskiego dla klas 4–6.

dr Ewa Nowak – metodyk nauczania literatury i języka polskiego, wykładowca w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej UJ. Współpracownik Instytutu Badań Edukacyjnych (badania na poziomie gimnazjum), współautorka podręczników, autorka cenionych materiałów dydaktycznych.

Joanna Gaweł – nauczyciel mianowany języka polskiego w gimnazjum, doktorantka Wydziału Polonistyki UJ, członkini zespołu projektu badawczego Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej. Autorka wielu narzędzi dydaktycznych, prowadzi szkolenia dla nauczycieli II i III etapu edukacyjnego.

dr hab. Witold Bobiński – wykładowca w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej na Wydziale Polonistyki UJ, wcześniej przez wiele lat nauczyciel języka polskiego. Prowadzi zajęcia dotyczące dydaktyki języka i literatury oraz znaczenia teatru i filmu
w edukacji polonistycznej. W latach 2008–2009 ekspert MEN w pracach nad podstawą programową.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.