Konferencja edukacyjna dla przyrodników

Dla nauczycieli
Udostępnij

2 marca 2017 r. w Warszawie odbyła się Konferencja edukacyjna dla przyrodników, organizowana przez WSiP.

Obejrzyj retransmisję i dowiedz się:

  • jak analizować nową podstawę programową?
  • jak sprostać nowym wymaganiom?
  • jak zaplanować pracę i bezpiecznie przygotować się do nowych zajęć w klasach 4 i 7?

 
Posłuchaj wykładu popularnonaukowego pt. Pogoda – fascynująca, irytująca, niepokojąca.
 

Program:

  • Ewa Kłos, Analiza nowej podstawy programowej do nauczania przyrody
  • Ewa Kłos, dr Wawrzyniec Kofta, Podręcznik Przyroda w świetle zmian w podstawie programowej
  • Ewa Kłos, Analiza nowej podstawy programowej do nauczania biologii
  • Ewa Jastrzębska, dr Ewa Pyłka-Gutowska, Podręcznik Biologia w świetle zmian w podstawie programowej
  • dr Arkadiusz Głowacz, Analiza nowej podstawy programowej do nauczania geografii
  • dr Arkadiusz Głowacz, Podręcznik Geografia w świetle zmian w podstawie programowej
  • Materiały dla nauczyciela i ucznia. Weź na lekcje multimedia! Nowość – Plansze interaktywne z biologii i geografii
  • dr Bożena Kicińska, Pogoda – fascynująca, irytująca, niepokojąca

 

Prowadzący:

Ewa Kłos – doświadczony nauczyciel biologii i przyrody, metodyk i egzaminator w zakresie ponadgimnazjalnym. Współpracuje z UŁ, gdzie prowadzi zajęcia z dydaktyki w Podyplomowym Studium Ekologii i Ochrony Środowiska. Brała udział w pracach zespołu zajmującego się tworzeniem podstaw edukacji prozdrowotnej w zreformowanej szkole. Z jej inicjatywy została utworzona Łódzka Sieć Szkół Promujących Zdrowie.

Ewa Jastrzębska – magister biologii, nauczyciel dyplomowany. Uczy biologii w liceum w klasach dwujęzycznych oraz w systemie matury międzynarodowej (IB). Pracowała na Wydziale Biologii UW oraz jako konsultant w Ośrodku Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli. Była egzaminatorem w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.

dr Ewa Pyłka-Gutowska – wieloletni nauczyciel biologii oraz doradca metodyczny. Przez kilka lat była wykładowcą na UW, na Wydziale Biologii oraz na Międzywydziałowych Studiach Ochrony Środowiska. Przewodniczyła Wojewódzkiej Komisji Konkursu Biologicznego organizowanego przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Pełni funkcję egzaminatora w OKE w Warszawie, edukatora MEN i eksperta w zakresie awansu zawodowego.

dr Wawrzyniec Kofta – były adiunkt w Zakładzie Parazytologii na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Specjalizował się w biologii molekularnej i parazytologii. Uczył biologii w szkole podstawowej, obecnie uczy w  gimnazjum i liceum im. Władysława IV w Warszawie, gdzie przygotował 8 laureatów i finalistów Olimpiady Biologicznej Nauczyciel dyplomowany, opiekun Samorządu Szkolnego. Jest członkiem Zarządu Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
 
Autor książek i artykułów popularnonaukowych, współautor podręczników do biologii w liceum i gimnazjum oraz przyrody w szkole podstawowej.

dr Arkadiusz Głowacz – doktor na Wydziale Nauk Geograficznych na UŁ. Od wielu lat pracuje w Zakładzie Dydaktyki Geografii UŁ i prowadzi różnorodne badania z zakresu dydaktyki geografii. Doświadczony nauczyciel na poziomie gimnazjum i liceum, również w szkołach dwujęzycznych. Prowadzi zajęcia z technologii informacyjnych i ich wykorzystania w nauczaniu geografii.

dr Bożena Kicińska – Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Kierownik Mazowieckiego Ośrodka Geograficznego.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.