![]() |
Język polski Obejrzyj | ![]() |
Historia Obejrzyj |
![]() |
Fizyka Obejrzyj | ![]() |
Chemia Obejrzyj |
![]() ![]() |
Języki obce |
Centralna Komisja Egzaminacyjna wprowadziła nowe zasady przeprowadzania egzaminów maturalnych od 2023 roku. Pojawiło się wiele zmian, które obejmują zarówno egzaminy pisemne, jak i ustne.
Podczas 3 dni, eksperci oświatowi, dyrektorzy szkół oraz wieloletni nauczyciele przedstawili Państwu najnowsze wytyczne. Omówili zmiany i wskażą na co zwrócić szczególną uwagę.
W trakcie Kongresu skoncentrowaliśmy się na:
- nowych zasadach egzaminu maturalnego, które obowiązywać będą od roku 2023,
- nowościach oraz zmianach w części pisemnej na poziomie podstawowym i rozszerzonym w odniesieniu do obowiązujących zasad,
- przykładowych zadaniach wraz z rozwiązaniami i systemem oceniania,
- wsparciu wydawnictwa w obliczu zmian oświatowych,
- diagnozie depresji uczniów i pomocy w tej sytuacji,
- konstruktywnym wspieraniu ucznia w problemach i motywowaniu go do nauki.
PRELEGENCI |
||||
![]() |
Edyta Warzecha, ekspertka ds. diagnostyki edukacyjnej, matematyczka z doświadczeniem w pracy dydaktycznej na różnych poziomach edukacji, w pracy w systemie egzaminów zewnętrznych oraz współautorka publikacji WSiP z zakresu matematyki. |
![]() |
Krystyna Kalinowska, wicedyrektor w zespole szkół ogólnokształcących w Krakowie, wieloletni nauczyciel j. polskiego w liceum ogólnokształcącym. Egzaminator maturalny z j. polskiego pracujący w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie z od 2007 r.. Obecnie trener egzaminatorów prowadzący szkolenia do nowej matury w formule 2023. |
|
![]() |
dr Beata Bryś, nauczyciel dyplomowany historii i języka polskiego, trener, autorka indywidualnych programów nauczania dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz uczniów romskich, diagnoz wstępnych, ścieżek międzyprzedmiotowych oraz licznych materiałów metodycznych. Opublikowała ok. 30 artykułów z zakresu edukacji i dydaktyki. Laureatka kilkunastu Nagród Dyrektora Szkoły, Prezydenta Miasta, Dolnośląskiego Kuratora Oświaty, Ministra Edukacji Narodowej. W 2011 roku została odznaczona Medalem KEN. |
![]() |
Agnieszka Żuberek, absolwentka Wydziału Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego, pracę magisterską broniła u prof. Henryka Samsonowicza; długoletnia nauczycielka w XXII Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jose Marti w Warszawie. |
|
![]() |
Dobromiła Szczepaniak, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, nauczyciel Fizyki. Pomysłodawczyni i organizator konkursu kwalifikującego uczniów do udziału w Międzynarodowej Letniej Szkole dla Młodych Fizyków (ISSYP) w latach 2005-2007. Od 2009 roku przewodniczy Sekcji Nauczycielskiej Polskiego Towarzystwa Fizycznego, a od 2014r jest wiceprzewodniczącą Komisji Nauczania Fizyki PTF oraz członkiem Kapituły Nagród PTF dla nauczycieli fizyki. Zaangażowana w organizację Turnieju Młodych Fizyków jako członek Krajowego Komitetu Turnieju Młodych Fizyków od 2013r. Od 2006, z przerwami, współautor zestawów zadań egzaminacyjnych na egzamin dojrzałości z fizyki. Od listopada 2014r. do stycznia 2017 vice- ambasadorka unijnego programiu Scientix w Polsce. W latach 2015-2019 koordynator egzaminu maturalnego z fizyki w OKE Wrocław. Od września 2018 współpracuje z wydawnictwem WSiP w zakresie recenzji arkuszy diagnostycznych, przygotowania scenariuszy plansz interaktywnych dostosowanych do nowej podstawy programowej w liceum ogólnokształcącym i technikum, materiałów szkoleniowych dotyczących zmian w podstawie programowej oraz prowadzenia szkoleń dla nauczycieli. |
![]() |
Piotr Jakubiec, nauczyciel chemii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Bohaterów Porytowego Wzgórza w Janowie Lubelskim oraz II Liceum im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie. Czynny egzaminator egzaminu maturalnego z chemii. Od lat związany z Olimpiadą Chemiczną, jest nauczycielem wielu jej finalistów i laureatów. |
|
![]() |
Monika Janicka, germanistka, doktor językoznawstwa, adiunkt w Katedrze Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Autorka artykułów z zakresu dydaktyki języków obcych oraz materiałów edukacyjnych i egzaminacyjnych. Szczególne zainteresowania badawcze: uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcji języka obcego, ocenianie kształtujące, otwarte formy pracy. Od roku 2017 Wiceprezeska Internationaler Deutschlehrerinnen- und Deutschlehrerverband (Międzynarodowe Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego). |
![]() |
Ewa Kruk-Krymula, doradca zawodowy, pedagog opiekuńczo-wychowawczy, trener grupowy, trener FRIS, coach, terapeuta w zakresie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR). Od kilkunastu lat pracuje z ludźmi, towarzysząc im w rozwoju osobistym, edukacyjnym i zawodowym, przechodzeniu przez zmianę. Ewa specjalizuje się w optymalnym wykorzystaniu potencjału, radzeniu sobie w sytuacjach trudnych, budowaniu konstruktywnych relacji, sztuce motywowania. Przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleń i warsztatów w zakresie kompetencji miękkich oraz konsultacji i sesji indywidualnych rozwojowych i terapeutycznych. Stale superwizuje swoją pracę. |
Wszelkie pytania dotyczące nowej edycji podręczników można kierować na adres: donowejmatury@wsip.pl |