Matematyka. Uczymy bez rutyny. Nowe narzędzia dydaktyczne w przygotowaniach do matury

Dla nauczycieli
Udostępnij

Odpowiedzi do pytań zadanych przez internautów podczas e-konferencji:

Co to jest MatGenerator?

WSiP: MatGenerator to program do układania kartkówek i sprawdzianów przygotowany specjalnie dla nauczycieli matematyki rozpoczynających pracę z cyklem „Matematyka. Poznać, zrozumieć”. Oszczędza czas poświęcany na wyszukiwanie zadań, a do tego jest prosty i wygodny w obsłudze. Generuje sprawdziany do wszystkich działów podręcznika, na kilku poziomach trudności – w zależności od potrzeb.

Co to jest MatStarter?

WSiP: MatStarter to elektroniczna publikacja udostępniana bezpłatnie na platformie WSiPnet.pl nauczycielom korzystającym z podręczników z cyklu „Matematyka. Poznać, zrozumieć”. Pozwala stworzyć równe szanse wszystkim uczniom rozpoczynającym naukę w klasie 1.

Czy nauczyciele, którzy już pracują z podręcznikami z cyklu „Matematyka. Poznać, zrozumieć”, otrzymają MatGenertator i MatStarter?

WSiP: Jeżeli korzystają Państwo z wydań „Matematyki. Poznać, zrozumieć” do nowej podstawy programowej, to MatGenerator otrzymali Państwo w sierpniu, jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Natomiast MatStarter jest dostępny od połowy września na WSiPnet.pl.

Czy można korzystać z MatGeneratora, jeśli uczy się z podręczników innego wydawnictwa?

WSiP: MatGenerator jest dostarczany tylko nauczycielom uczącym z cyklu WSiP „Matematyka. Poznać, zrozumieć”.

Czy uczeń, który kupi podręcznik do klasy 1. z dostępem do WSiPnet.pl, będzie miał możliwość korzystania z niego również w czasie powtórek do matury?

WSiP: Dostęp do WSiPnet.pl i do elektronicznego podręcznika jest przyznawany na 18 miesięcy od daty rejestracji. Do przygotowań przedmaturalnych służy dział z powtórkami do matury, zamieszczony w podręcznikach do klasy 3. Taki dział będzie również dostępny na platformie WSiPnet.pl.

Jak ma radzić sobie nauczyciel, który korzysta z podręcznika z cyklu „Matematyka. Poznać, zrozumieć” i pracuje z uczniami o bardzo zróżnicowanym poziomie wiedzy po gimnazjum?

WSiP: Właśnie w tym celu przygotowujemy nową publikację MatStarter z zadaniami wyrównującymi umiejętności uczniów.

Jakie gry edukacyjne można polecić uczniom?

WSiP: Pan Marcin Wardaszko, który przygotował wykład o grywalizacji, rekomenduje np. Marketplace. Jest też wiele innych gier tworzonych, a można dowiedzieć się o nich z portali edukacyjnych.

Czy obecna klasa 2. technikum (w 2015 r. klasa 4. technikum) będzie zdawać maturę na nowych czy na starych zasadach?

WSiP: Dzisiejsze klasy 2. technikum będą zdawać maturę na obecnych zasadach, ponieważ realizują starą podstawę programową.

Czy forma matury podstawowej w 2015 r. nie ulegnie zmianie – tzn. będą zadania zamknięte jednokrotnego wyboru, krótkiej i rozszerzonej odpowiedzi?

WSiP: Nie mamy informacji, żeby na maturze z zakresu podstawowego miało się coś zmienić w sprawie zadań rozszerzonej odpowiedzi i krótkiej odpowiedzi.

Czy są już dostępne podręczniki do klasy 2.?

WSiP: Nauczyciele, którzy deklarowali korzystanie z cyklu w aktualnych klasach 1., otrzymali podręczniki do klasy 2. w sierpniu 2013 r. – w komplecie składającym się z podręczników i zbiorów zadań oraz dodatkowych materiałów metodycznych. Natomiast tych z Państwa, którzy nie składali dotąd deklaracji korzystania z naszych cykli, a chcieliby to uczynić, prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem 801 220 555.

Zachęcamy do obejrzenia przykładowych fragmentów naszych podręczników: http://www.wsip.pl/oferta/cykle/szkoly-ponadgimnazjalne/matematyka-szkoly-ponadgimnazjalne/

Czy istnieją również elektroniczne wersje podręczników do gimnazjum z cyklu WSiP „Matematyka wokół nas”?

WSiP: Na WSiPnet.pl dostępny jest moduł elektronicznych ćwiczeń do gimnazjum.

Na platformie WSiPnet.pl nie można sprawdzić, jak uczeń poradził sobie z treningami, nie da się ich zadać.

WSiP: Treningi służą do trenowania umiejętności. Na ich podstawie można ocenić systematyczność ucznia. Natomiast jeśli chcą Państwo zweryfikować wiedzę uczniów, służą do tego moduły: sprawdziany i sprawdziany do pobrania.

Czy szkoła może kupić uczniom kod dostępu do WSiPnet.pl?

WSiP: Uczniowie otrzymują kody indywidualnie. Od września można je nabyć albo łącznie z podręcznikiem, albo same – w naszym sklepie internetowym sklep.wsip.pl. Natomiast nauczyciele pracujący z cyklem „Matematyka. Poznać, zrozumieć” mają dostęp do platformy WSiPnet.pl za darmo.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.