Matura 2016 z języka polskiego na poziomie podstawowym – kilka spostrzeżeń i wniosków „na gorąco”.

Dla nauczycieli

Matura_Polski_WSiP

Repetytoria i arkusze maturalne

Repetytoria i arkusze maturalne ZDASZ.TO pomogą uczniom rzetelnie przygotować się do matury z języka polskiego, aby zdać ją na wysokim poziomie. Publikacje opracowali doświadczeni eksperci WSiP, związani z systemem egzaminacyjnym.

Kup arkusze

Kup repetytoria

Udostępnij

7 czerwca odbyła się e-konferencja dla nauczycieli języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych, dotycząca zagadnień związanych z maturą z języka polskiego. E-konferencję poprowadziła Edyta Jantos.

Program:

  • O trwodze egzystencjalnej Rzeckiego i języku internautów w zadaniach testowych.
  • O miłości w rozprawce.
  • O różnych znaczeniach danego słowa w tekście argumentacyjnym.
  • O strategiach zdawania matury ustnej.

 

Prowadzący:

Edyta Jantos – nauczycielka V LO w Krakowie, egzaminatorka i autorka zadań (cykle Lustra świataZrozumieć tekst, zrozumieć człowieka; repetytorium Zdasz to), autorka Słownika motywów i tematów literackich (Zielona Sowa 2008), sekretarz Małopolskiego Komitetu Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany