Jak wykorzystać model dziesiątkowego systemu zapisywania liczb podczas zajęć w klasach 1–3

Dla nauczycieli

Polecamy:

Plansze interaktywne do edukacji wczesnoszkolnej!

Zobacz więcej

Udostępnij

Wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej zapraszamy na e-konferencję, poprowadzoną przez prof. dr hab. Jadwigę Hanisz

Program

W trakcie e-konferencji pokażemy nagrania zajęć prowadzonych w klasach 1, 2 i 3 z wykorzystaniem pomocy matematycznej – modelu dziesiątkowego sytemu zapisywania liczb.
Nagrania obrazują praktyczne wykorzystanie tej pomocy na lekcjach. Dzięki zaproponowanym zadaniom uczniowie będą mogli zrozumieć system dziesiątkowy, a także poznać budowę liczb dwu-, trzy-, cztero-, pięcio- i sześciocyfrowych oraz ich zapis.

Zarejestruj się, aby otrzymać certyfikat udziału w e-konferencji.

Zgłoś swój udział

 

Lekcje zostały nagrane dzięki uprzejmości Szkoły Podstawowej nr 50 w Częstochowie.
Zajęcia w klasie 1 prowadzi pani Joanna Łabusiewicz, w klasie 2 – pani Marta Kokot, a w klasie 3 – pani Małgorzata Malczyk.

Nauczyciele korzystający z serwisu Uczę.pl mogą pobrać scenariusze zajęć autorstwa prof. dr hab. Jadwigi Hanisz.

Pobierz scenariusz

 

Prowadzący:

  • prof. dr hab. Jadwiga Hanisz – jest pedagogiem zajmującym się edukacją wczesnoszkolną i metodyką nauczania. Jako autorka licznych artykułów i książek z zakresu edukacji matematycznej od wielu lat wspiera nauczycieli w ich pracy.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.