Jak wykorzystać model dziesiątkowego systemu zapisywania liczb podczas zajęć w klasach 1–3

Dla nauczycieli

Polecamy:

Plansze interaktywne do edukacji wczesnoszkolnej!

Zobacz więcej

Udostępnij

Wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej zapraszamy na e-konferencję, poprowadzoną przez prof. dr hab. Jadwigę Hanisz

Program

W trakcie e-konferencji pokażemy nagrania zajęć prowadzonych w klasach 1, 2 i 3 z wykorzystaniem pomocy matematycznej – modelu dziesiątkowego sytemu zapisywania liczb.
Nagrania obrazują praktyczne wykorzystanie tej pomocy na lekcjach. Dzięki zaproponowanym zadaniom uczniowie będą mogli zrozumieć system dziesiątkowy, a także poznać budowę liczb dwu-, trzy-, cztero-, pięcio- i sześciocyfrowych oraz ich zapis.

Zarejestruj się, aby otrzymać certyfikat udziału w e-konferencji.

Zgłoś swój udział

 

Lekcje zostały nagrane dzięki uprzejmości Szkoły Podstawowej nr 50 w Częstochowie.
Zajęcia w klasie 1 prowadzi pani Joanna Łabusiewicz, w klasie 2 – pani Marta Kokot, a w klasie 3 – pani Małgorzata Malczyk.

Nauczyciele korzystający z serwisu Uczę.pl mogą pobrać scenariusze zajęć autorstwa prof. dr hab. Jadwigi Hanisz.

Pobierz scenariusz

 

Prowadzący:

  • prof. dr hab. Jadwiga Hanisz – jest pedagogiem zajmującym się edukacją wczesnoszkolną i metodyką nauczania. Jako autorka licznych artykułów i książek z zakresu edukacji matematycznej od wielu lat wspiera nauczycieli w ich pracy.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany