Mosty do kariery czyli system doradztwa edukacyjno-zawodowego w mojej szkole

Dla dyrektorów

pozadotacyjne4

Zapoznaj się z ofertą WSiP w ramach dotacji MEN

button_zamowien

orke_box Poznaj ofertę szkoleń

Udostępnij

Realizacja zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jest w bieżącym roku szkolnym przedmiotem monitoringu prowadzonego przez MEN oraz kuratoriów oświaty w ramach planów nadzoru pedagogicznego.

Proponujemy Państwu nie tylko narzędzia, które pomogą w przygotować szkołę do monitoringu, lecz także wsparcie w wykorzystaniu tej okazji do podniesienia prestiżu i osiągnięcia kolejnego sukcesu w rozwoju oferty edukacyjnej szkoły.

Pierwsze e-warsztaty kierowaliśmy do dyrektorów placówek oraz przedstawicieli organów prowadzących. Pokazaliśmy w nich, jak za pomocą odpowiednich narzędzi bezproblemowo wdrożyć i sprawnie realizować nowoczesne doradztwo edukacyjno-zawodowe, a sam monitoring potraktować jako sposobność do wzmocnienia pozycji szkoły w otoczeniu społecznym.

Uczestnikom webinarium zaprezentowaliśmy i przekazaliśmy stworzony przez nas Arkusz monitorujący realizację zadań z doradztwa w szkole, a także nowe narzędzie on-line do Diagnozy dojrzałości uczniów do planowania kariery (jest to badanie, które każdy uczeń wykonuje samodzielnie). Po badaniach dyrektor będzie mógł automatycznie wygenerować dla całej szkoły zbiorczy raport na temat poziomu przygotowania uczniów do projektowania własnych ścieżek edukacyjno-zawodowych.

Podczas szkolenia zaprezentowaliśmy również innowacyjne i proste do wdrożenia metody realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole.

Kolejne e-warsztaty oraz tradycyjne warsztaty wdrożeniowe „na żywo” będą skierowane do pedagogów szkolnych, psychologów, szkolnych doradców zawodowych, bibliotekarzy oraz nauczycieli koordynatorów doradztwa (wyznaczonych zgodnie z rozporządzeniem o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole). Uczestnicy będą mogli krok po kroku poznać cały proces tworzenia szkolnego systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego, a następnie wdrożyć go w swojej placówce.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Egzamin po nowemu, czyli co trzeba wiedzieć o nowym egzaminie zawodowym

    Omawiane zagadnienia: Dla kogo przeznaczony jest egzamin? Przeprowadzanie egzaminu Zasady oceniania i obliczanie wyniku egzaminu Warunki wydania dyplomu Skutki nieprzystąpienia do egzaminu przez uczniów i słuchaczy   Prowadzący: Tomasz Filek – starszy egzaminator w Wydziale Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie, koordynator w procesie tworzenia materiałów egzaminacyjnych w branży teleinformatycznej  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych