„Myśli i słowa” – Interpretacja tekstu literackiego jako klucz do rozumienia świata

Dla nauczycieli
Udostępnij

„Myśli i słowa” – Interpretacja tekstu literackiego jako klucz do rozumienia świata.

Program:

  • Interpretacja w podstawie programowej oraz w cyklu Myśli i słowa
  • Na czym polega interpretacja?
  • Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej
  • Cztery drogi teoretyczne interpretacji: strukturalizm, hermeneutyka, intertekstualizm, dekonstrukcjonizm, wszystkie obecne w szkolnej interpretacji tekstu
  • Wyniki badań IBE
  • Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej
  • Efekty pracy określonymi metodami
  • Zajęcia warsztatowe

 

Spotkanie poprowadziły:
dr Ewa Nowak – metodyk nauczania literatury i j. polskiego, wykładowca w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej UJ, współpracownik IBE
mgr Joanna Gaweł – nauczyciel j. polskiego w gimnazjum, pracownik Wydziału Polonistyki UJ

 

Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej:

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    14 Cze 2018

    Cykl lekcji instruktażowych Gram w szachy : Lekcja 10

    Serdecznie zapraszamy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na 10 lekcję instruktażową z cyklu Gram w szachy, która odbyła się 14 czerwca o godzinie 16.00.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    08 Cze 2018

    Porozmawiajmy o egzaminach zawodowych! Branża budowlana

    Zapraszamy nauczycieli z branży budowlanej do obejrzenia e-panelu dyskusyjnego, którego tematem będzie formuła egzaminu zawodowego po reformie z 2017 roku. Do dyskusji zaprosiliśmy przedstawiciela Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, panią Jolantę Żak oraz autora podręcznika i nauczyciela.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    07 Cze 2018

    Porozmawiajmy o egzaminach zawodowych! Branża gastronomiczna

    Zapraszamy nauczycieli z branży gastronomicznej do obejrzenia e-panelu dyskusyjnego, którego tematem będzie formuła egzaminu zawodowego po reformie z 2017 roku. Do dyskusji zaprosiliśmy przedstawiciela Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, panią Jolantę Żak oraz autora podręcznika i nauczyciela.