„Myśli i słowa” – Interpretacja tekstu literackiego jako klucz do rozumienia świata

Dla nauczycieli
Udostępnij

„Myśli i słowa” – Interpretacja tekstu literackiego jako klucz do rozumienia świata.

Program:

  • Interpretacja w podstawie programowej oraz w cyklu Myśli i słowa
  • Na czym polega interpretacja?
  • Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej
  • Cztery drogi teoretyczne interpretacji: strukturalizm, hermeneutyka, intertekstualizm, dekonstrukcjonizm, wszystkie obecne w szkolnej interpretacji tekstu
  • Wyniki badań IBE
  • Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej
  • Efekty pracy określonymi metodami
  • Zajęcia warsztatowe

 

Spotkanie poprowadziły:
dr Ewa Nowak – metodyk nauczania literatury i j. polskiego, wykładowca w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej UJ, współpracownik IBE
mgr Joanna Gaweł – nauczyciel j. polskiego w gimnazjum, pracownik Wydziału Polonistyki UJ

 

Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej:

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    21 Lis 2019

    Inteligencja emocjonalna w praktyce szkolnej

    Zapraszamy na e-konferencję dla nauczycieli liceum i technikum, w trakcie której opowiemy, jak radzić sobie z emocjami, jak rozmawiać z uczniem w stresującej sytuacji i jak pracować z uczniami w obliczu nowych wyzwań.

  • Dla nauczycieli

    18 Cze 2019

    O sztuce pisania listów i pozdrowień oraz walorach turystycznych Polski

    Zachęcamy do zapoznania się z e-konferencją WSiP, w której eksperci podpowiedzą jak poprawnie napisać list i pozdrowienia.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie