„Myśli i słowa” – Interpretacja tekstu literackiego jako klucz do rozumienia świata

Dla nauczycieli
Udostępnij

„Myśli i słowa” – Interpretacja tekstu literackiego jako klucz do rozumienia świata.

Program:

  • Interpretacja w podstawie programowej oraz w cyklu Myśli i słowa
  • Na czym polega interpretacja?
  • Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej
  • Cztery drogi teoretyczne interpretacji: strukturalizm, hermeneutyka, intertekstualizm, dekonstrukcjonizm, wszystkie obecne w szkolnej interpretacji tekstu
  • Wyniki badań IBE
  • Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej
  • Efekty pracy określonymi metodami
  • Zajęcia warsztatowe

 

Spotkanie poprowadziły:
dr Ewa Nowak – metodyk nauczania literatury i j. polskiego, wykładowca w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej UJ, współpracownik IBE
mgr Joanna Gaweł – nauczyciel j. polskiego w gimnazjum, pracownik Wydziału Polonistyki UJ

 

Metody analizy tekstu literackiego w praktyce szkolnej:

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]