Szkoła kompetencji – czy to możliwe w naszej
rzeczywistości edukacyjnej?
W świecie złożonym, zmiennym, niejednoznacznym i niepewnym oraz w związku z licznymi wyzwaniami teraźniejszości i przyszłości ogromne znaczenie ma rozwój kompetencji, w szczególności tak zwanych kompetencji proinnowacyjnych. Stanowią one odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku pracy, są ramą kwalifikacji, w miarę stałym elementem edukacji, niezbędnym w gospodarce wiedzy, oraz w samorealizacji i rozwoju osobistym. To priorytet uczenia się zarówno dzieci, młodzieży, jak i dorosłych, ponieważ kompetencje umożliwiają dostosowanie się do ciągle i niezwykle szybko zmieniającego się świata i rynku pracy.
Spotkanie adresowane do wszystkich nauczycieli zainteresowanych rozwojem kompetencji oraz przykładami efektywnych rozwiązań w tym zakresie.
Plan spotkania:
- Dlaczego kompetencje?
- Kompetencje kluczowe vs kompetencje przyszłości?
- Jak tworzyć szkołę kompetencji?
- Jak ORKE wspiera proces rozwoju kompetencji nauczycieli i uczniów?
Prelegent:
Monika Księżak – Konsultant Wiodący ds. Rynku Szkół, Trener Biznesu, Konsultant HR, Coach, Project & Quality Manager, Scrum Master. Specjalizuje się w coachingu, zarządzaniu, komunikacji, efektywności osobistej, inteligencji emocjonalnej, zarządzaniu sobą w czasie, autoprezentacji, budowaniu marki osobistej, automotywacji i motywowaniu, produktywności, mindfulness. Jest mówcą motywacyjnym.
Jolanta Misztal – Wicedyrektor do spraw pedagogicznych Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (ORKE). Specjalizuje się w zarządzaniu w oświacie, diagnostyce edukacyjnej, nowoczesnych strategiach nauczania – uczenia się, naurodydaktyce, TOC w edukacji, uczenia się przez doświadczanie, nauczaniu polisensorycznym z wykorzystaniem teorii wielorakich inteligencji i preferowanych stylów uczenia się, wykształceniu emocjonalnym oraz rozwijaniu kompetencji kluczowych