Ucz geometrii na boisku szkolnym! O metodzie nauczania matematyki w klasach 1–3 według prof. Jadwigi Hanisz

Dla nauczycieli

sp1-3_Ćwiczenia-z-pomyslem_kl1_1

Zamów w ramach Dotacji MEN

Ćwiczenia z pomysłem to 4 części ćwiczeń zintegrowanych w klasie 1 i aż 8 części ćwiczeń w klasach 2 i 3. Zawierają ćwiczenia z edukacji polonistycznej, społeczne, matematycznej i przyrodniczej z elementami edukacji technicznej, plastycznej i muzycznej.

button_zamowien

Udostępnij

17 maja odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej o metodzie nauczania matematyki w klasach 1–3 według prof. Jadwigi Hanisz.

W trakcie e-warsztatów można obejrzeć zajęcia instruktażowe pod kierunkiem Anieli Chankowskiej – współautorki zeszytów do matematyki z serii Ćwiczenia z pomysłem.

PROGRAM:

  1. Zajęcia w plenerze – czyli jak przygotować uczniów do wprowadzenia nowego pojęcia geometrycznego.
  2. Czy dzieci potrafią stworzyć definicję matematyczną? Elementy metody nauczania według prof. Jadwigi Hanisz.
  3. Miejsce kart pracy w efektywnym nauczaniu matematyki na podstawie Ćwiczeń z pomysłem.

Prowadzący:

prof. dr hab. Jadwiga Hanisz – emerytowany pedagog z zakresu edukacji wczesnoszkolnej. Była członkiem Polskiej Akademii Nauk. Pełniła funkcje dyrektora Instytutu Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, kierownika Zakładu Pedagogiki Wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Opolskim. W latach 1992–1998 weszła w skład zespołu MEN do spraw reformy oświaty. Opracowała koncepcję i program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej oraz całą obudowę dydaktyczną do tej koncepcji (m.in. program, zasady oceny opisowej rozwoju i osiągnięć ucznia).

Jest autorką licznych artykułów i książek z zakresu matematycznej edukacji wczesnoszkolnej, w tym materiałów ćwiczeniowych i metodycznych do nauczania matematyki publikowanych w cenionych cyklach WSiP Wesoła szkoła i Wesoła szkoła i przyjaciele. Do Ćwiczeń z pomysłem, skorelowanych z podręcznikiem MEN, opracowała program i materiał do nauczania matematyki. W serii Galeria możliwości ukazały się zbiory zadań tekstowych dla uczniów klas 1–3 pt. Rozwiązuję zadania. Wkrótce do rąk nauczycieli trafi długo oczekiwana książka prof. Jadwigi Hanisz Matematyka. Metoda pracy w klasach 1–3.

 

Aniela Chankowska – nauczycielka, współautorka zeszytów do matematyki z serii Ćwiczenia z pomysłem.

Zajęcia instruktażowe odbyły się w Szkole Podstawowej Przymierza Rodzin im. Jana Pawła II w Warszawie.
 
 
Pobierz:


 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 zapraszamy wszystkich nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej na e-spotkanie, podczas którego porozmawiamy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.
     
    Spotkanie poprowadzi dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog , psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie,
    autorka publikacji na temat osobistego i zawodowego funkcjonowania nauczycieli, rutynowej aktywności zawodowej, psychologii pozytywnej, zdrowia psychicznego i wsparcia psychologicznego.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, w godzinach 15.30–16.30 zapraszamy na e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Cel spotkania:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    21 Paź 2021

    Nie taka lektura straszna… – jak przekonać uczniów do czytania? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty

    W czwartek, 21 października 2021 roku, w godzinach 15.30 – 16.30 odbyło się e-spotkanie: Nie taka lektura straszna… – jak przekonać do tego ucznia? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty   Spotkanie poprowadziła Anna Krupanek – nauczycielka języka polskiego, nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog, rewalidator, książkoholiczka i miłośniczka przyrody. Pani Anna stara się zarażać uczniów swoimi pasjami oraz […]