PROGRAM:
- Zajęcia w plenerze – czyli jak przygotować uczniów do wprowadzenia nowego pojęcia geometrycznego.
- Czy dzieci potrafią stworzyć definicję matematyczną? Elementy metody nauczania według prof. Jadwigi Hanisz.
- Miejsce kart pracy w efektywnym nauczaniu matematyki na podstawie Ćwiczeń z pomysłem.
Prowadzący:
prof. dr hab. Jadwiga Hanisz – emerytowany pedagog z zakresu edukacji wczesnoszkolnej. Była członkiem Polskiej Akademii Nauk. Pełniła funkcje dyrektora Instytutu Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, kierownika Zakładu Pedagogiki Wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Opolskim. W latach 1992–1998 weszła w skład zespołu MEN do spraw reformy oświaty. Opracowała koncepcję i program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej oraz całą obudowę dydaktyczną do tej koncepcji (m.in. program, zasady oceny opisowej rozwoju i osiągnięć ucznia).
Jest autorką licznych artykułów i książek z zakresu matematycznej edukacji wczesnoszkolnej, w tym materiałów ćwiczeniowych i metodycznych do nauczania matematyki publikowanych w cenionych cyklach WSiP Wesoła szkoła i Wesoła szkoła i przyjaciele. Do Ćwiczeń z pomysłem, skorelowanych z podręcznikiem MEN, opracowała program i materiał do nauczania matematyki. W serii Galeria możliwości ukazały się zbiory zadań tekstowych dla uczniów klas 1–3 pt. Rozwiązuję zadania. Wkrótce do rąk nauczycieli trafi długo oczekiwana książka prof. Jadwigi Hanisz Matematyka. Metoda pracy w klasach 1–3.
Aniela Chankowska – nauczycielka, współautorka zeszytów do matematyki z serii Ćwiczenia z pomysłem.
Zajęcia instruktażowe odbyły się w Szkole Podstawowej Przymierza Rodzin im. Jana Pawła II w Warszawie.
Pobierz: