Ucz geometrii na boisku szkolnym! O metodzie nauczania matematyki w klasach 1–3 według prof. Jadwigi Hanisz

Dla nauczycieli

sp1-3_Ćwiczenia-z-pomyslem_kl1_1

Zamów w ramach Dotacji MEN

Ćwiczenia z pomysłem to 4 części ćwiczeń zintegrowanych w klasie 1 i aż 8 części ćwiczeń w klasach 2 i 3. Zawierają ćwiczenia z edukacji polonistycznej, społeczne, matematycznej i przyrodniczej z elementami edukacji technicznej, plastycznej i muzycznej.

button_zamowien

Udostępnij

17 maja odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej o metodzie nauczania matematyki w klasach 1–3 według prof. Jadwigi Hanisz.

W trakcie e-warsztatów można obejrzeć zajęcia instruktażowe pod kierunkiem Anieli Chankowskiej – współautorki zeszytów do matematyki z serii Ćwiczenia z pomysłem.

PROGRAM:

  1. Zajęcia w plenerze – czyli jak przygotować uczniów do wprowadzenia nowego pojęcia geometrycznego.
  2. Czy dzieci potrafią stworzyć definicję matematyczną? Elementy metody nauczania według prof. Jadwigi Hanisz.
  3. Miejsce kart pracy w efektywnym nauczaniu matematyki na podstawie Ćwiczeń z pomysłem.

Prowadzący:

prof. dr hab. Jadwiga Hanisz – emerytowany pedagog z zakresu edukacji wczesnoszkolnej. Była członkiem Polskiej Akademii Nauk. Pełniła funkcje dyrektora Instytutu Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, kierownika Zakładu Pedagogiki Wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Opolskim. W latach 1992–1998 weszła w skład zespołu MEN do spraw reformy oświaty. Opracowała koncepcję i program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej oraz całą obudowę dydaktyczną do tej koncepcji (m.in. program, zasady oceny opisowej rozwoju i osiągnięć ucznia).

Jest autorką licznych artykułów i książek z zakresu matematycznej edukacji wczesnoszkolnej, w tym materiałów ćwiczeniowych i metodycznych do nauczania matematyki publikowanych w cenionych cyklach WSiP Wesoła szkołaWesoła szkoła i przyjaciele. Do Ćwiczeń z pomysłem, skorelowanych z podręcznikiem MEN, opracowała program i materiał do nauczania matematyki. W serii Galeria możliwości ukazały się zbiory zadań tekstowych dla uczniów klas 1–3 pt. Rozwiązuję zadania. Wkrótce do rąk nauczycieli trafi długo oczekiwana książka prof. Jadwigi Hanisz Matematyka. Metoda pracy w klasach 1–3.

 

Aniela Chankowska – nauczycielka, współautorka zeszytów do matematyki z serii Ćwiczenia z pomysłem.

Zajęcia instruktażowe odbyły się w Szkole Podstawowej Przymierza Rodzin im. Jana Pawła II w Warszawie.
 
 
Pobierz:


 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany