Sprawdzian szóstoklasisty – wspólny cel nauczycieli i uczniów. Warsztaty z elementami coachingu

Dla nauczycieli

pozadotacyjne4

Zapoznaj się z ofertą WSiP w ramach dotacji MEN

button_zamowien

Udostępnij

4 listopada odbyła się e-konferencja dla nauczycieli szkół podstawowych, na której zaprezentowaliśmy skuteczne metody przygotowania do Sprawdzianu Szóstoklasisty.

Program:
 
Piotr Walicki
 
• Jak przygotowywać się do egzaminu i dobrze wykorzystać kolejne 4 miesiące? Praktyczne wskazówki z elementami coachingu (wspólne cele ucznia i nauczyciela, harmonogram, czyli plan wspólnych działań, motywacja uczniów, radzenie sobie ze stresem).
• Przykłady ciekawych narzędzi i metod, które usprawnią przygotowania do egzaminu: ocenianie kształtujące, metoda odwróconej klasy, notowanie nielinearne, fiszki.
• Praca z zadaniami zamkniętymi – ich konstrukcja, założenia pomiarowe i możliwość wykorzystania do sprawdzania wiadomości i umiejętności.
 
Izabela Piekut (WSiP), Anna Dubiecka
 
• Przygotowanie uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty – propozycje WSiP. Prezentacja próbnych sprawdzianów, arkuszy egzaminacyjnych oraz ćwiczeń elektronicznych.
 
Prelegenci

Piotr Walicki

Badacz i pedagog, nauczyciel akademicki. Członek zespołu badawczego Międzynarodowego Programu Oceny Umiejętności Uczniów PISA 2008–2015. Współtwórca i koordynator badania „Laboratorium myślenia” –diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce (Instytut Badań Edukacyjnych 2008–2015).

Anna Dubiecka
Dyplomowana nauczycielka matematyki, były doradca metodyczny, były główny egzaminator sprawdzianu w OKE w Krakowie, współautorka wielu podręczników do matematyki, testów, zbiorów zadań oraz publikacji dydaktycznych, współautorka podstawy programowej z 2008 r. oraz standardów wymagań egzaminacyjnych dla szkoły podstawowej. Dwukrotna laureatka nagrody Kallimacha za wybitne osiągnięcia w sferze edukacji.

 

Sprawdź arkusze egzaminacyjne do Sprawdzianu Szóstoklasisty

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.