Sprawdzian szóstoklasisty – wspólny cel nauczycieli i uczniów. Warsztaty z elementami coachingu

Dla nauczycieli

pozadotacyjne4

Zapoznaj się z ofertą WSiP w ramach dotacji MEN

button_zamowien

Udostępnij

4 listopada odbyła się e-konferencja dla nauczycieli szkół podstawowych, na której zaprezentowaliśmy skuteczne metody przygotowania do Sprawdzianu Szóstoklasisty.

Program:
 
Piotr Walicki
 
• Jak przygotowywać się do egzaminu i dobrze wykorzystać kolejne 4 miesiące? Praktyczne wskazówki z elementami coachingu (wspólne cele ucznia i nauczyciela, harmonogram, czyli plan wspólnych działań, motywacja uczniów, radzenie sobie ze stresem).
• Przykłady ciekawych narzędzi i metod, które usprawnią przygotowania do egzaminu: ocenianie kształtujące, metoda odwróconej klasy, notowanie nielinearne, fiszki.
• Praca z zadaniami zamkniętymi – ich konstrukcja, założenia pomiarowe i możliwość wykorzystania do sprawdzania wiadomości i umiejętności.
 
Izabela Piekut (WSiP), Anna Dubiecka
 
• Przygotowanie uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty – propozycje WSiP. Prezentacja próbnych sprawdzianów, arkuszy egzaminacyjnych oraz ćwiczeń elektronicznych.
 
Prelegenci

Piotr Walicki

Badacz i pedagog, nauczyciel akademicki. Członek zespołu badawczego Międzynarodowego Programu Oceny Umiejętności Uczniów PISA 2008–2015. Współtwórca i koordynator badania „Laboratorium myślenia” –diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce (Instytut Badań Edukacyjnych 2008–2015).

Anna Dubiecka
Dyplomowana nauczycielka matematyki, były doradca metodyczny, były główny egzaminator sprawdzianu w OKE w Krakowie, współautorka wielu podręczników do matematyki, testów, zbiorów zadań oraz publikacji dydaktycznych, współautorka podstawy programowej z 2008 r. oraz standardów wymagań egzaminacyjnych dla szkoły podstawowej. Dwukrotna laureatka nagrody Kallimacha za wybitne osiągnięcia w sferze edukacji.

 

Sprawdź arkusze egzaminacyjne do Sprawdzianu Szóstoklasisty

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany