Ruch czy koncentracja? Jakie metody wykorzystać na lekcjach WOSu i historii, aby uczniowie uczyli się efektywnie i efektownie

Dla nauczycieli
Udostępnij

Uczenie to wyzwanie. Każdy z nauczycieli staje przed dylematem – jakimi metodami pracować, aby uczeń był jednocześnie skoncentrowany, gotowy do słuchania, a jednocześnie na tyle dobrze się czuł, aby jak najlepiej chłonąć wiedzę. Jak pracować z całą klasą, jednocześnie indywidualizując pracę? Czy jest to w ogóle możliwe? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć prezentując spotkanie z nauczycielami i współautorem podręczników do  historii. Spotkanie będzie miało charakter warsztatów  Podczas spotkania zostanie zaproponowanych kilka tematów z historii i wos-u  oraz sposoby ich przeprowadzenia podczas lekcji z wykorzystaniem materiałów WSiP (podręcznik, Plansze interaktywne, plakaty tematyczne). Nauczyciele wcielą się w role zaproponowane przez autora scenariusza warsztatów, aby podpowiedzieć, jak uczyć efektywnie i efektownie oraz podsunąć innym nauczycielom ciekawe rozwiązania edukacyjne

Prowadzący:

Anita Mieloch – dydaktyk z wieloletnim doświadczeniem,  absolwent studiów podyplomowych Liderzy Oświaty w Collegium Civitas;  ekspert MEN ds. awansu zawodowego;  współautor podręczników do historii, autor poradników metodycznych, zeszytów ćwiczeń;  jeden ze współautorów platformy edukacyjnej ITAO; opiekun promotor ponad stu laureatów konkursów ogólnopolskich i wojewódzkich;  dwie nagrody Kuratora Oświaty, nagroda MEN, medal KEN, Złoty Krzyż Zasługi;  dyrektor „Wielkopolskiej Szkoły Roku 2016”. Autorka innowacji – „Eduspace” i „E-historia”.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]