Ruch czy koncentracja? Jakie metody wykorzystać na lekcjach WOSu i historii, aby uczniowie uczyli się efektywnie i efektownie

Dla nauczycieli
Udostępnij

Uczenie to wyzwanie. Każdy z nauczycieli staje przed dylematem – jakimi metodami pracować, aby uczeń był jednocześnie skoncentrowany, gotowy do słuchania, a jednocześnie na tyle dobrze się czuł, aby jak najlepiej chłonąć wiedzę. Jak pracować z całą klasą, jednocześnie indywidualizując pracę? Czy jest to w ogóle możliwe? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć prezentując spotkanie z nauczycielami i współautorem podręczników do  historii. Spotkanie będzie miało charakter warsztatów  Podczas spotkania zostanie zaproponowanych kilka tematów z historii i wos-u  oraz sposoby ich przeprowadzenia podczas lekcji z wykorzystaniem materiałów WSiP (podręcznik, Plansze interaktywne, plakaty tematyczne). Nauczyciele wcielą się w role zaproponowane przez autora scenariusza warsztatów, aby podpowiedzieć, jak uczyć efektywnie i efektownie oraz podsunąć innym nauczycielom ciekawe rozwiązania edukacyjne

Prowadzący:

Anita Mieloch – dydaktyk z wieloletnim doświadczeniem,  absolwent studiów podyplomowych Liderzy Oświaty w Collegium Civitas;  ekspert MEN ds. awansu zawodowego;  współautor podręczników do historii, autor poradników metodycznych, zeszytów ćwiczeń;  jeden ze współautorów platformy edukacyjnej ITAO; opiekun promotor ponad stu laureatów konkursów ogólnopolskich i wojewódzkich;  dwie nagrody Kuratora Oświaty, nagroda MEN, medal KEN, Złoty Krzyż Zasługi;  dyrektor „Wielkopolskiej Szkoły Roku 2016”. Autorka innowacji – „Eduspace” i „E-historia”.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.