Stan wiedzy o sztuce i kulturze plastycznej i muzycznej uczniów szkół podstawowych i gimnazjów

Dla nauczycieli

PlastMuz_WSiP

Dotacja MEN 2016

Zapoznaj się z ofertą WSiP w ramach dotacji MEN

button_zamowien

Udostępnij

25 kwietnia odbyła się e-konferencja dotycząca stanu wiedzy muzycznej i plastycznej uczniów. Prowadzące Renata Gozdecka i Anna Mazur podpowiadały, co zrobić, aby nauczanie muzyki i plastyki było jeszcze bardziej efektywne.

Program e-konferencji:

  • Przedmiot, cel i analiza wyników badań na temat wiedzy muzycznej i plastycznej uczniów.
  • Profesjonalizm w edukacji. Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk artystycznych.

Prowadzące:

Renata Gozdecka – starszy wykładowca w Zakładzie Dydaktyki Muzycznej Instytutu Muzyki Wydziału Artystycznego UMCS. Czynnie uczestniczy w pracach na rzecz uczelni, jest członkiem Rady Instytutu Muzyki, Rady Wydziału Artystycznego oraz Senatu UMCS. Jej dorobek naukowy obejmuje m.in. kilkadziesiąt artykułów, doniesień badawczych, recenzji, w tym ponad dwudziestu recenzji wydawniczych. Obszar zainteresowań naukowych skoncentrowany jest wokół szeroko pojętej problematyki powszechnej edukacji muzycznej w Polsce. Jest rzeczoznawcą dopuszczającym podręczniki i programy szkolne w zakresie przedmiotu muzyka do użytku szkolnego (mianowana przez Ministra Edukacji Narodowej).

Anna Mazur –  absolwentka Instytutu Wychowania Artystycznego UMCS. Zajmuje się problemami percepcji sztuki, szeroko pojmowanymi uwarunkowaniami realizacji zadań edukacji artystycznej oraz zagadnieniami animacji kulturalnej. Za najważniejszy element swojej aktywności zawodowej uważa dydaktykę oraz popularyzację wiedzy na temat roli edukacji artystycznej w kształtowaniu kompetencji kulturowych młodzieży. Czynnie uczestniczy w pracach organizacyjnych na Wydziale Artystycznym (była sekretarzem komitetów organizacyjnych wszystkich edycji Ogólnopolskiego Forum Sztuka-Edukacja, jest członkiem Rady Wydziału, Komisji ds. Promocji ISP WA oraz kierownikiem praktyk pedagogicznych w ISP WA).

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 zapraszamy wszystkich nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej na e-spotkanie, podczas którego porozmawiamy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.
     
    Spotkanie poprowadzi dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog , psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie,
    autorka publikacji na temat osobistego i zawodowego funkcjonowania nauczycieli, rutynowej aktywności zawodowej, psychologii pozytywnej, zdrowia psychicznego i wsparcia psychologicznego.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, w godzinach 15.30–16.30 zapraszamy na e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Cel spotkania:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    21 Paź 2021

    Nie taka lektura straszna… – jak przekonać uczniów do czytania? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty

    W czwartek, 21 października 2021 roku, w godzinach 15.30 – 16.30 odbyło się e-spotkanie: Nie taka lektura straszna… – jak przekonać do tego ucznia? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty   Spotkanie poprowadziła Anna Krupanek – nauczycielka języka polskiego, nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog, rewalidator, książkoholiczka i miłośniczka przyrody. Pani Anna stara się zarażać uczniów swoimi pasjami oraz […]