Praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa. Od klasy 4 do sprawdzianu szóstoklasisty

Dla nauczycieli
Udostępnij

Efektywna praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa – prowadzący: Wojciech Kalwat

– 9-latki w klasie 4 – potrzeby i oczekiwania uczniów i nauczycieli

– Czy podręczniki są dostosowane do pracy z uczniem młodszym?

– Jak młodszych uczniów zaciekawić historią w klasie 4 – łagodne wprowadzenie w świat „poważnej historii”

– Historia dobrze opowiedziana – poznawanie przeszłości oczami dziecka i z perspektywy przeżyć innych

– Opowiadanie, ilustracja, słuchowisko, źródło historyczne, mapa – efektywne połączenie środków dydaktycznych

–  Jak pokazać to, o czym wcześniej mogliśmy tylko opowiadać – zalety wykorzystania animowanych 3D i interaktywnych map w nauczaniu o przeszłości

 

Jak nauczyciel historii i społeczeństwa może zadbać o dobry wynik uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej – prowadząca: Elżbieta Mochocka

 

– Kształtowanie twórczego myślenia na lekcjach historii i społeczeństwa jako punkt wyjścia do lepszego zrozumienia wiadomości wprowadzanych na innych przedmiotach

– Analiza i interpretacja źródeł historycznych w kontekście umiejętności badanych na sprawdzianie po klasie szóstej

– Historia i społeczeństwo jako przedmiot wspomagający utrwalanie wiadomości i umiejętności badanych na sprawdzianie szóstoklasisty

– Przykłady konkretnych umiejętności i wiadomości badanych na sprawdzianie szóstoklasisty, które można doskonalić na lekcjach historii

 

Prowadzący:

 Wojciech Kalwat – redaktor miesięcznika „Mówią wieki” organizator i juror Szkolnej Ligi Historycznej, autor artykułów i książek popularnonaukowych, współautor podręczników dla szkoły podstawowej Klucz do historiiHistoria wokół nas.

Elżbieta Mochocka – doświadczona nauczycielka historii i społeczeństwa  z Krakowa, autorka materiałów diagnostycznych oraz ćwiczeń do historii i społeczeństwa

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    03 Lip 2020

    Pomoce dydaktyczne zarówno dla dzieci, jak i nauczycieli w klasach 1-3.

    Zapraszamy na prezentację znakomitych pomocy dydaktycznych dla ucznia jak i nauczyciela. Dzięki naszym propozycjom zajęcia mają szansę stać się bardziej atrakcyjne i ciekawe, a co najważniejsze produkty edukacyjne mogą posłużyć na kilka lat nauki w klasach 1-3. Świetnie  sprawdzą się jako prezent na pasowanie dla pierwszoklasisty lub jako nagrody na inne uroczystości szkolne.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Maj 2020

    Skuteczne uczenie się: fakty i mity

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Skuteczne uczenie się: fakty i mity!  Dowiedz się: Jak usprawnić etapy zapamiętywania, przechowywania i odtwarzania zdobytej wiedzy? Jakich błędów unikać w trakcie uczenia się i nauczania innych? Jak uczniowie powinni powtarzać przyswajany materiał?   Prowadząca: dr Anna Ziółkowska – absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Adiunkt w Zakładzie Psychologii Ogólnej na Wydziale Psychologii i Prawa […]

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    19 Maj 2020

    Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia

    Zapraszamy nauczycieli liceum i technikum do obejrzenia wykładu online Neuropedagogika: wpływ nowych technologii na rozwój mózgu ucznia. Dowiedz się: Jaki wpływ na dzisiejszego nastolatka mają multimedia? W jaki sposób wykorzystać technologię, aby pomagała, a nie przeszkadzała w nauce?   Prowadząca: dr Ilona Kotlewska – Waś – neurobiolog, neuropsycholog, doktor nauk biologicznych. Adiunkt na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Interesuje się pracą ludzkiego mózgu, w szczególności procesem powstania […]