Praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa. Od klasy 4 do sprawdzianu szóstoklasisty

Dla nauczycieli
Udostępnij

Efektywna praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa – prowadzący: Wojciech Kalwat

– 9-latki w klasie 4 – potrzeby i oczekiwania uczniów i nauczycieli

– Czy podręczniki są dostosowane do pracy z uczniem młodszym?

– Jak młodszych uczniów zaciekawić historią w klasie 4 – łagodne wprowadzenie w świat „poważnej historii”

– Historia dobrze opowiedziana – poznawanie przeszłości oczami dziecka i z perspektywy przeżyć innych

– Opowiadanie, ilustracja, słuchowisko, źródło historyczne, mapa – efektywne połączenie środków dydaktycznych

–  Jak pokazać to, o czym wcześniej mogliśmy tylko opowiadać – zalety wykorzystania animowanych 3D i interaktywnych map w nauczaniu o przeszłości

 

Jak nauczyciel historii i społeczeństwa może zadbać o dobry wynik uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej – prowadząca: Elżbieta Mochocka

 

– Kształtowanie twórczego myślenia na lekcjach historii i społeczeństwa jako punkt wyjścia do lepszego zrozumienia wiadomości wprowadzanych na innych przedmiotach

– Analiza i interpretacja źródeł historycznych w kontekście umiejętności badanych na sprawdzianie po klasie szóstej

– Historia i społeczeństwo jako przedmiot wspomagający utrwalanie wiadomości i umiejętności badanych na sprawdzianie szóstoklasisty

– Przykłady konkretnych umiejętności i wiadomości badanych na sprawdzianie szóstoklasisty, które można doskonalić na lekcjach historii

 

Prowadzący:

 Wojciech Kalwat – redaktor miesięcznika „Mówią wieki” organizator i juror Szkolnej Ligi Historycznej, autor artykułów i książek popularnonaukowych, współautor podręczników dla szkoły podstawowej Klucz do historiiHistoria wokół nas.

Elżbieta Mochocka – doświadczona nauczycielka historii i społeczeństwa  z Krakowa, autorka materiałów diagnostycznych oraz ćwiczeń do historii i społeczeństwa

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    18 Sty 2018

    Cykl lekcji instruktażowych Gram w szachy : Lekcja 4

    Czwarta z cyklu 10 lekcji instruktażowych, dzięki którym nauczyciele będą mogli przekazać uczniom wiedzę, w jaki sposób rozpocząć wielką przygodę z szachami. Podczas czwartej lekcji zostaną zaprezentowane ruchy szachowego gońca.

  • Dla nauczycieli

    14 Gru 2017

    Lekcje programowania – część 3.

    Zapraszamy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na trzecią lekcję o nauce programowania.

  • Dla nauczycieli

    22 Lis 2017

    Cykl lekcji instruktażowych Gram w szachy: Lekcja 2

    Druga z cyklu 10 lekcji instruktażowych, dzięki którym nauczyciele będą mogli przekazać uczniom wiedzę, w jaki sposób rozpocząć wielką przygodę z szachami. Podczas lekcji zostaną zaprezentowane ruchy szachowego króla.