Praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa. Od klasy 4 do sprawdzianu szóstoklasisty

Dla nauczycieli
Udostępnij

Efektywna praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa – prowadzący: Wojciech Kalwat

– 9-latki w klasie 4 – potrzeby i oczekiwania uczniów i nauczycieli

– Czy podręczniki są dostosowane do pracy z uczniem młodszym?

– Jak młodszych uczniów zaciekawić historią w klasie 4 – łagodne wprowadzenie w świat „poważnej historii”

– Historia dobrze opowiedziana – poznawanie przeszłości oczami dziecka i z perspektywy przeżyć innych

– Opowiadanie, ilustracja, słuchowisko, źródło historyczne, mapa – efektywne połączenie środków dydaktycznych

–  Jak pokazać to, o czym wcześniej mogliśmy tylko opowiadać – zalety wykorzystania animowanych 3D i interaktywnych map w nauczaniu o przeszłości

 

Jak nauczyciel historii i społeczeństwa może zadbać o dobry wynik uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej – prowadząca: Elżbieta Mochocka

 

– Kształtowanie twórczego myślenia na lekcjach historii i społeczeństwa jako punkt wyjścia do lepszego zrozumienia wiadomości wprowadzanych na innych przedmiotach

– Analiza i interpretacja źródeł historycznych w kontekście umiejętności badanych na sprawdzianie po klasie szóstej

– Historia i społeczeństwo jako przedmiot wspomagający utrwalanie wiadomości i umiejętności badanych na sprawdzianie szóstoklasisty

– Przykłady konkretnych umiejętności i wiadomości badanych na sprawdzianie szóstoklasisty, które można doskonalić na lekcjach historii

 

Prowadzący:

 Wojciech Kalwat – redaktor miesięcznika „Mówią wieki” organizator i juror Szkolnej Ligi Historycznej, autor artykułów i książek popularnonaukowych, współautor podręczników dla szkoły podstawowej Klucz do historii i Historia wokół nas.

Elżbieta Mochocka – doświadczona nauczycielka historii i społeczeństwa  z Krakowa, autorka materiałów diagnostycznych oraz ćwiczeń do historii i społeczeństwa

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    24 Lis 2022

    Panel autorski – dyskusja, porady, nowości. Kompleksowo do nowej matury z języka polskiego.

    W czwartek, 24 listopada 2022 roku, w godzinach 17.00-18.00 odbyło się e-spotkanie, podczas którego autorzy podręcznika Oblicza epok.1.2 Nowa edycja, zaprezentowali zmiany, wprowadzone w odpowiedzi na nowe wymagania maturalne.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2022

    Jak skutecznie przygotować uczniów do matury
    z języka polskiego?

    W środę, 9 listopada 2022 roku, w godzinach 17.00-18.00 zapraszamy na webinar: „Jak skutecznie przygotować uczniów do matury z języka polskiego?”.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2022

    Jak skutecznie przygotować uczniów do matury
    z matematyki?

    W środę, 9 listopada 2022 roku, w godzinach 17.00-18.00 zapraszamy na webinar: „Jak skutecznie przygotować uczniów do matury z matematyki?”.