Praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa. Od klasy 4 do sprawdzianu szóstoklasisty

Dla nauczycieli
Udostępnij

Efektywna praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa – prowadzący: Wojciech Kalwat

– 9-latki w klasie 4 – potrzeby i oczekiwania uczniów i nauczycieli

– Czy podręczniki są dostosowane do pracy z uczniem młodszym?

– Jak młodszych uczniów zaciekawić historią w klasie 4 – łagodne wprowadzenie w świat „poważnej historii”

– Historia dobrze opowiedziana – poznawanie przeszłości oczami dziecka i z perspektywy przeżyć innych

– Opowiadanie, ilustracja, słuchowisko, źródło historyczne, mapa – efektywne połączenie środków dydaktycznych

–  Jak pokazać to, o czym wcześniej mogliśmy tylko opowiadać – zalety wykorzystania animowanych 3D i interaktywnych map w nauczaniu o przeszłości

 

Jak nauczyciel historii i społeczeństwa może zadbać o dobry wynik uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej – prowadząca: Elżbieta Mochocka

 

– Kształtowanie twórczego myślenia na lekcjach historii i społeczeństwa jako punkt wyjścia do lepszego zrozumienia wiadomości wprowadzanych na innych przedmiotach

– Analiza i interpretacja źródeł historycznych w kontekście umiejętności badanych na sprawdzianie po klasie szóstej

– Historia i społeczeństwo jako przedmiot wspomagający utrwalanie wiadomości i umiejętności badanych na sprawdzianie szóstoklasisty

– Przykłady konkretnych umiejętności i wiadomości badanych na sprawdzianie szóstoklasisty, które można doskonalić na lekcjach historii

 

Prowadzący:

 Wojciech Kalwat – redaktor miesięcznika „Mówią wieki” organizator i juror Szkolnej Ligi Historycznej, autor artykułów i książek popularnonaukowych, współautor podręczników dla szkoły podstawowej Klucz do historii i Historia wokół nas.

Elżbieta Mochocka – doświadczona nauczycielka historii i społeczeństwa  z Krakowa, autorka materiałów diagnostycznych oraz ćwiczeń do historii i społeczeństwa

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Paź 2023

    BiZNESOWE ŚRODY – Popyt i podaż

    Popyt i podaż to klasyk w programie nauczania przedmiotów ekonomicznych. Często kojarzony jest z niezrozumiałymi wykresami, które mają niewiele wspólnego z prawdziwym życiem. A prawda jest taka, że wystarczy się rozejrzeć, żeby wskazać tuzin codziennych sytuacji ilustrujących popyt i podaż w akcji. Podczas webinarium omówimy niezbędne definicje ilustrując każdą przykładami z życia wziętymi.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Paź 2023

    Pogadajmy zawodowo – jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali | Spotkanie z Kamilą Kalińczak

    Każdy nauczyciel spotyka się z trudnościami w skupieniu klasy na omawianym temacie podczas lekcji. Przychodzimy z pomocą i zapraszamy na retransmisję spotkania z Kamilą Kalińczak, z którą porozmawialiśmy o tym, jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali. 

     

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    11 Paź 2023

    BiZNESOWE ŚRODY – Jak bronić się przed manipulacją?

    Manipulacja, to słowo, które słyszymy często i w różnych kontekstach. Nie wszyscy jednak wiemy, czym charakteryzują się różne techniki manipulacji, dlaczego są stosowane i wreszcie, jak można się bronić przed ich negatywnymi skutkami.