Praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa. Od klasy 4 do sprawdzianu szóstoklasisty

Dla nauczycieli
Udostępnij

Efektywna praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa – prowadzący: Wojciech Kalwat

– 9-latki w klasie 4 – potrzeby i oczekiwania uczniów i nauczycieli

– Czy podręczniki są dostosowane do pracy z uczniem młodszym?

– Jak młodszych uczniów zaciekawić historią w klasie 4 – łagodne wprowadzenie w świat „poważnej historii”

– Historia dobrze opowiedziana – poznawanie przeszłości oczami dziecka i z perspektywy przeżyć innych

– Opowiadanie, ilustracja, słuchowisko, źródło historyczne, mapa – efektywne połączenie środków dydaktycznych

–  Jak pokazać to, o czym wcześniej mogliśmy tylko opowiadać – zalety wykorzystania animowanych 3D i interaktywnych map w nauczaniu o przeszłości

 

Jak nauczyciel historii i społeczeństwa może zadbać o dobry wynik uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej – prowadząca: Elżbieta Mochocka

 

– Kształtowanie twórczego myślenia na lekcjach historii i społeczeństwa jako punkt wyjścia do lepszego zrozumienia wiadomości wprowadzanych na innych przedmiotach

– Analiza i interpretacja źródeł historycznych w kontekście umiejętności badanych na sprawdzianie po klasie szóstej

– Historia i społeczeństwo jako przedmiot wspomagający utrwalanie wiadomości i umiejętności badanych na sprawdzianie szóstoklasisty

– Przykłady konkretnych umiejętności i wiadomości badanych na sprawdzianie szóstoklasisty, które można doskonalić na lekcjach historii

 

Prowadzący:

 Wojciech Kalwat – redaktor miesięcznika „Mówią wieki” organizator i juror Szkolnej Ligi Historycznej, autor artykułów i książek popularnonaukowych, współautor podręczników dla szkoły podstawowej Klucz do historiiHistoria wokół nas.

Elżbieta Mochocka – doświadczona nauczycielka historii i społeczeństwa  z Krakowa, autorka materiałów diagnostycznych oraz ćwiczeń do historii i społeczeństwa

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Wrz 2020

    Dlaczego język obcy zawodowy włączono do kwalifikacji i dlaczego ma być sprawdzany na egzaminie?

    Wyzwania stojące przed nauczycielem uczącym języka obcego zawodowego.
    Cele, jakie stawia sobie nauczyciel nauczający języka obcego zawodowego.
    Prezentacja zeszytu językowego Język angielski zawodowy dla technika informatyka i technika programisty zgodnego z podstawą programową z 2019 r.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Wrz 2020

    Jakie zalety mają nowe podręczniki WSiP oraz jakie nowe materiały metodyczne udostępniamy w Klubie Nauczyciela?

    Prezentacja o zaletach nowych podręczników WSiP do nauki zawodu technik budownictwa.
    Nowe materiały dla zawodu w Klubie Nauczyciela na ucze.pl

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Wrz 2020

    Jakie zalety mają nowe podręczniki WSiP oraz jakie nowe materiały metodyczne udostępniamy w Klubie Nauczyciela?

    Prezentacja o zaletach nowych podręczników WSiP do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowości.
    Nowe materiały dla zawodów w Klubie Nauczyciela na ucze.pl