Praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa. Od klasy 4 do sprawdzianu szóstoklasisty

Dla nauczycieli
Udostępnij

Efektywna praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa – prowadzący: Wojciech Kalwat

– 9-latki w klasie 4 – potrzeby i oczekiwania uczniów i nauczycieli

– Czy podręczniki są dostosowane do pracy z uczniem młodszym?

– Jak młodszych uczniów zaciekawić historią w klasie 4 – łagodne wprowadzenie w świat „poważnej historii”

– Historia dobrze opowiedziana – poznawanie przeszłości oczami dziecka i z perspektywy przeżyć innych

– Opowiadanie, ilustracja, słuchowisko, źródło historyczne, mapa – efektywne połączenie środków dydaktycznych

–  Jak pokazać to, o czym wcześniej mogliśmy tylko opowiadać – zalety wykorzystania animowanych 3D i interaktywnych map w nauczaniu o przeszłości

 

Jak nauczyciel historii i społeczeństwa może zadbać o dobry wynik uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej – prowadząca: Elżbieta Mochocka

 

– Kształtowanie twórczego myślenia na lekcjach historii i społeczeństwa jako punkt wyjścia do lepszego zrozumienia wiadomości wprowadzanych na innych przedmiotach

– Analiza i interpretacja źródeł historycznych w kontekście umiejętności badanych na sprawdzianie po klasie szóstej

– Historia i społeczeństwo jako przedmiot wspomagający utrwalanie wiadomości i umiejętności badanych na sprawdzianie szóstoklasisty

– Przykłady konkretnych umiejętności i wiadomości badanych na sprawdzianie szóstoklasisty, które można doskonalić na lekcjach historii

 

Prowadzący:

 Wojciech Kalwat – redaktor miesięcznika „Mówią wieki” organizator i juror Szkolnej Ligi Historycznej, autor artykułów i książek popularnonaukowych, współautor podręczników dla szkoły podstawowej Klucz do historiiHistoria wokół nas.

Elżbieta Mochocka – doświadczona nauczycielka historii i społeczeństwa  z Krakowa, autorka materiałów diagnostycznych oraz ćwiczeń do historii i społeczeństwa

 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Cze 2021

    Jak poradzić sobie z powrotem do szkoły po nauce zdalnej – ekspert radzi!

    Dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie

    W filmie poznasz odpowiedzi na pytania:

    Czym jest kryzys w rozwoju i funkcjonowaniu człowieka?

    Skąd biorą się problemy adaptacyjne w obliczu zmian?

    Jakie potencjalne konsekwencje wynikają z powrotu do nauki stacjonarnej?

    Na jakie obszary zwrócić szczególna uwagę po miesiącach nauki zdalnej?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    10 Cze 2021

    Jak przygotować lekcję z wykorzystaniem podręcznika Oblicza epok 3.1?

    Zapraszamy do udziału w spotkaniu online, przybliżającym tematy przedstawione w kolejnej części podręcznika z serii Oblicza epok. Udział w spotkaniu pomoże w przygotowaniu scenariusza lekcji dotyczącego powieści Władysława Stanisława Reymonta – Chłopi.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    08 Cze 2021

    O aktualnościach w edukacji dla bezpieczeństwa. Spotkanie z autorką Bogusławą Breitkopf.

    Dowiedz się, jakie nowości przygotował WSiP do edukacji dla bezpieczeństwa na rok szkolny 2021/2022. Poznaj sposoby na ciekawe i angażujące lekcje. Zapraszamy na e-spotkanie z autorką podręcznika – Bogusławą Breitkopf: 8 czerwca 2021 roku, godz. 16.00-16.30.