Uczeń odkrywcą i badaczem, czyli nasz pomysł na poznawanie przyrody

Dla nauczycieli
Udostępnij

Program:

  1. Rozwijanie aktywności poznawczej uczniów, kształtowanie postawy badacza przyrody i odkrywcy zjawisk przyrodniczych.
  2. Wskazywanie użyteczności posiadanej wiedzy:
    – odwoływanie się do doświadczeń życiowych, wyobraźni i emocji uczniów – przykłady z życia codziennego;
    – podawanie przykładów praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
  3. Wybrane obserwacje i doświadczenia zalecane w podstawie programowej do wykonania na lekcjach przyrody, które rozwijają aktywność poznawczą ucznia.

Prowadzące:

Halina Binkiewicz – wieloletnia nauczycielka fizyki i astronomii. Wieloletni doradca metodyczny m.st.Warszawy oraz specjalista w zakresie fizyki i astronomii. Autorka wielu publikacji dla nauczycieli w tym scenariuszy, poradników oraz innych materiałów dydaktycznych. Współautorka cyklu publikacji do nauczania przyrody w szkole podstawowej Przyroda z pomysłem Wydawnictwa WSiP.

Urszula Depczyk – wieloletni nauczyciel przyrody i biologii. Wieloletni doradca metodyczny m.st.Warszawy w zakresie biologii i przyrody. Autorka wielu publikacji dla nauczycieli w tym zeszytów ćwiczeń, poradników metodycznych, scenariuszy lekcji oraz innych pomocy dydaktycznych. Współautorka cyklu wraz z obudową dydaktyczną do nauczania przyrody w szkole podstawowej Przyroda z pomysłem Wydawnictwa WSiP.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany