Uczeń odkrywcą i badaczem, czyli nasz pomysł na poznawanie przyrody

Dla nauczycieli
Udostępnij

Program:

  1. Rozwijanie aktywności poznawczej uczniów, kształtowanie postawy badacza przyrody i odkrywcy zjawisk przyrodniczych.
  2. Wskazywanie użyteczności posiadanej wiedzy:
    – odwoływanie się do doświadczeń życiowych, wyobraźni i emocji uczniów – przykłady z życia codziennego;
    – podawanie przykładów praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
  3. Wybrane obserwacje i doświadczenia zalecane w podstawie programowej do wykonania na lekcjach przyrody, które rozwijają aktywność poznawczą ucznia.

Prowadzące:

Halina Binkiewicz – wieloletnia nauczycielka fizyki i astronomii. Wieloletni doradca metodyczny m.st.Warszawy oraz specjalista w zakresie fizyki i astronomii. Autorka wielu publikacji dla nauczycieli w tym scenariuszy, poradników oraz innych materiałów dydaktycznych. Współautorka cyklu publikacji do nauczania przyrody w szkole podstawowej Przyroda z pomysłem Wydawnictwa WSiP.

Urszula Depczyk – wieloletni nauczyciel przyrody i biologii. Wieloletni doradca metodyczny m.st.Warszawy w zakresie biologii i przyrody. Autorka wielu publikacji dla nauczycieli w tym zeszytów ćwiczeń, poradników metodycznych, scenariuszy lekcji oraz innych pomocy dydaktycznych. Współautorka cyklu wraz z obudową dydaktyczną do nauczania przyrody w szkole podstawowej Przyroda z pomysłem Wydawnictwa WSiP.

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.