Nakręć i puść! Jak sprawić, żeby tekst stał się kluczem do fascynujących zajęć?

Dla nauczycieli

sp1-3_Ćwiczenia-z-pomyslem_kl1_1

Zamów w ramach Dotacji MEN

Ćwiczenia z pomysłem to 4 części ćwiczeń zintegrowanych w klasie 1 i aż 8 części ćwiczeń w klasach 2 i 3. Zawierają ćwiczenia z edukacji polonistycznej, społeczne, matematycznej i przyrodniczej z elementami edukacji technicznej, plastycznej i muzycznej.

button_zamowien

Udostępnij

27 kwietnia odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, dotyczące pracy z tekstem w klasach 1-3.  W trakcie e-warsztatów zaprezentowano zajęcia instruktażowe ze Szkoły Podstawowej im. Marii Curie-Skłodowskiej w Piastowie. Spotkanie prowadziły dr Joanna Dobkowska Katarzyna Harmak.

Program:

  1. Czy istnieje czytanie ze zrozumieniem i czy można czytać, nie rozumiejąc tekstu?
  2. Zdobywanie informacji i przeżycie literackie – co motywuje do czytania?
  3. Cztery etapy przygody z tekstem: przygotowanie do odbioru, wstępne rozpoznanie tekstu, analiza i interpretacja, wychodzenie poza tekst.
  4. Jak pracować z tekstami popularnonaukowymi, publicystycznymi i użytkowymi?

Prowadzące:

dr Joanna Dobkowska – polonistka, pedagog, kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Współpracownik w projektach PIRLS i TIMSS 2011, koordynator części językowej w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013, inicjatorka i współautorka ogólnopolskich badań Szkoła samodzielnego myślenia oraz Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum. Autorka programów nauczania, publikacji naukowych i metodycznych. Rzeczoznawca MEN w zakresie języka polskiego. Członek Zespołu Dydaktycznego Rady Języka Polskiego przy Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na Wydziale Pedagogicznym i na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalistka ds. dydaktyki w szkole podstawowej.

Katarzyna Harmak – nauczycielka i współautorka Ćwiczeń z pomysłem.

Zajęcia instruktażowe odbyły się pod kierunkiem Magdaleny Kleczyńskiej ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marii Curie-Skłodowskiej w Piastowie.

 
Pobierz:
 


 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Wrz 2020

    Dlaczego język obcy zawodowy włączono do kwalifikacji i dlaczego ma być sprawdzany na egzaminie?

    Wyzwania stojące przed nauczycielem uczącym języka obcego zawodowego.
    Cele, jakie stawia sobie nauczyciel nauczający języka obcego zawodowego.
    Prezentacja zeszytu językowego Język angielski zawodowy dla technika informatyka i technika programisty zgodnego z podstawą programową z 2019 r.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Wrz 2020

    Jakie zalety mają nowe podręczniki WSiP oraz jakie nowe materiały metodyczne udostępniamy w Klubie Nauczyciela?

    Prezentacja o zaletach nowych podręczników WSiP do nauki zawodu technik budownictwa.
    Nowe materiały dla zawodu w Klubie Nauczyciela na ucze.pl

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Wrz 2020

    Jakie zalety mają nowe podręczniki WSiP oraz jakie nowe materiały metodyczne udostępniamy w Klubie Nauczyciela?

    Prezentacja o zaletach nowych podręczników WSiP do nauki zawodów technik ekonomista i technik rachunkowości.
    Nowe materiały dla zawodów w Klubie Nauczyciela na ucze.pl