Program:
- Czy istnieje czytanie ze zrozumieniem i czy można czytać, nie rozumiejąc tekstu?
- Zdobywanie informacji i przeżycie literackie – co motywuje do czytania?
- Cztery etapy przygody z tekstem: przygotowanie do odbioru, wstępne rozpoznanie tekstu, analiza i interpretacja, wychodzenie poza tekst.
- Jak pracować z tekstami popularnonaukowymi, publicystycznymi i użytkowymi?
Prowadzące:
dr Joanna Dobkowska – polonistka, pedagog, kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Współpracownik w projektach PIRLS i TIMSS 2011, koordynator części językowej w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013, inicjatorka i współautorka ogólnopolskich badań Szkoła samodzielnego myślenia oraz Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum. Autorka programów nauczania, publikacji naukowych i metodycznych. Rzeczoznawca MEN w zakresie języka polskiego. Członek Zespołu Dydaktycznego Rady Języka Polskiego przy Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na Wydziale Pedagogicznym i na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalistka ds. dydaktyki w szkole podstawowej.
Katarzyna Harmak – nauczycielka i współautorka Ćwiczeń z pomysłem.
Zajęcia instruktażowe odbyły się pod kierunkiem Magdaleny Kleczyńskiej ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marii Curie-Skłodowskiej w Piastowie.
Pobierz: