Nakręć i puść! Jak sprawić, żeby tekst stał się kluczem do fascynujących zajęć?

Dla nauczycieli

sp1-3_Ćwiczenia-z-pomyslem_kl1_1

Zamów w ramach Dotacji MEN

Ćwiczenia z pomysłem to 4 części ćwiczeń zintegrowanych w klasie 1 i aż 8 części ćwiczeń w klasach 2 i 3. Zawierają ćwiczenia z edukacji polonistycznej, społeczne, matematycznej i przyrodniczej z elementami edukacji technicznej, plastycznej i muzycznej.

button_zamowien

Udostępnij

27 kwietnia odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, dotyczące pracy z tekstem w klasach 1-3.  W trakcie e-warsztatów zaprezentowano zajęcia instruktażowe ze Szkoły Podstawowej im. Marii Curie-Skłodowskiej w Piastowie. Spotkanie prowadziły dr Joanna Dobkowska Katarzyna Harmak.

Program:

  1. Czy istnieje czytanie ze zrozumieniem i czy można czytać, nie rozumiejąc tekstu?
  2. Zdobywanie informacji i przeżycie literackie – co motywuje do czytania?
  3. Cztery etapy przygody z tekstem: przygotowanie do odbioru, wstępne rozpoznanie tekstu, analiza i interpretacja, wychodzenie poza tekst.
  4. Jak pracować z tekstami popularnonaukowymi, publicystycznymi i użytkowymi?

Prowadzące:

dr Joanna Dobkowska – polonistka, pedagog, kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Współpracownik w projektach PIRLS i TIMSS 2011, koordynator części językowej w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów 2013, inicjatorka i współautorka ogólnopolskich badań Szkoła samodzielnego myślenia oraz Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum. Autorka programów nauczania, publikacji naukowych i metodycznych. Rzeczoznawca MEN w zakresie języka polskiego. Członek Zespołu Dydaktycznego Rady Języka Polskiego przy Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na Wydziale Pedagogicznym i na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalistka ds. dydaktyki w szkole podstawowej.

Katarzyna Harmak – nauczycielka i współautorka Ćwiczeń z pomysłem.

Zajęcia instruktażowe odbyły się pod kierunkiem Magdaleny Kleczyńskiej ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marii Curie-Skłodowskiej w Piastowie.

 
Pobierz:
 


 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany