Witaminy – funkcje biologiczne i nowe zastosowania

Dla nauczycieli

PrzyrBiol_WSiP
Dotacja MEN 2016

Zapoznaj się z ofertą WSiP do przyrody i biologii w ramach dotacji MEN

button_zamowien

Udostępnij

9 maja 2016 r. odbyła się e-konferencja dla nauczycieli przyrody i biologii w szkołach podstawowych i gimnazjach.

O tym, jak ważną rolę odgrywają witaminy w naszym organizmie, wiemy od ponad 100 lat. W dobie powszechnego stosowania suplementów diety, gdy problemem jest nie awitaminoza, lecz hiperwitaminoza, poznanie biologii witamin staje się kluczowym zagadnieniem. Posłuchaj wykładu i podziel się wiedzą ze swoimi uczniami. E-konferencje poprowadził dr Błażej Rychlik.

Program e-konferencji:

  1. Wykład popularnonaukowy:
  • Biologiczne podłoże działania witamin.
  • Hiperwitaminoza jako efekt stosowania suplementów diety.
  • Potencjał witamin we współczesnej biologii leków.
  1. Oferta dotacyjna WSiP do przyrody i biologii.

Prowadzący:

Dr Błażej Rychlik nauczyciel akademicki, pracownik naukowy Katedry Biofizyki Molekularnej Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w biologii błony komórkowej. Szczególnie interesuje go molekularne podłoże procesów detoksykacji leków oraz zjawiska oporności wielolekowej komórek nowotworowych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu publikacji w międzynarodowych czasopismach naukowych oraz współautorem podręcznika akademickiego „Biofizyka. Wybrane zagadnienia z ćwiczeniami”, redaktorem jednego i współautorem drugiego repetytorium z biologii dla maturzystów wydanego przez WSiP. Pracował jako nauczyciel biologii i fizyki w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych. Jest rzeczoznawcą MENiS podręczników szkolnych do kształcenia ogólnego do przedmiotu biologia w zakresie merytorycznym.

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]