Wyrazić siebie, opisać świat. Rozwijanie uczniowskiej sprawności tworzenia tekstu na przykładzie podręcznika Myśli i słowa

Dla nauczycieli

PolGim_WSiP

Poznaj ofertę WSiP do języka polskiego w ramach dotacji MEN

button_zamowien

 

wsipnet_przezrocz Poznaj WSiPnet

Udostępnij

29 lutego odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli języka polskiego, poświęcone tematyce tworzenia tekstów przez uczniów. Spotkanie poprowadziły dr Ewa Nowak i mgr Joanna Gaweł.

Program:

  • Specyfika tekstu uczniowskiego
  • Działania tekstotwórcze w podręczniku Myśli i słowa w klasach I i II
  • Tekst uczniowski w praktyce szkolnej

 

Prowadzący:

dr Ewa Nowak – wykładowca w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej UJ, współpracownik IBE
mgr Joanna Gaweł – nauczycielka języka polskiego w gimnazjum, pracownik Wydziału Polonistyki UJ.

 

Materiały do pobrania:

Zobacz inne spotkania

  • Dla nauczycieli

    24 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 3

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    10 Lut 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 2

    Metoda Dobrego Startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]

  • Dla nauczycieli

    27 Sty 2020

    Dobry Start według profesor Marty Bogdanowicz część 1

    Metoda dobrego startu Metoda, która w założeniu łączy: słuch (pracę z piosenką), ruch (zajęcia ruchowe), wzrok (analizę wzorów), dotyk (wodzenie palcem po śladzie), sprawność manualną (kreślenie wzorów). Jej celem jest usprawnienie i integracja systemów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda wspiera harmonijny rozwój psychomotoryczny dziecka oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.   Prowadząca PROFESOR MARTA BOGDANOWICZ Autorka Metody […]