Pozwólmy dzieciom mówić! Jak poprowadzić ciekawe zajęcia z tekstem poetyckim?

Dla nauczycieli

sp1-3_Ćwiczenia-z-pomyslem_kl1_1

Zamów w ramach Dotacji MEN

Ćwiczenia z pomysłem to 4 części ćwiczeń zintegrowanych w klasie 1 i aż 8 części ćwiczeń w klasach 2 i 3. Zawierają ćwiczenia z edukacji polonistycznej, społeczne, matematycznej i przyrodniczej z elementami edukacji technicznej, plastycznej i muzycznej.

button_zamowien

Udostępnij

14 kwietnia odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W programie: Jak dzieci radzą sobie z interpretacją wiersza, kiedy pozwolimy im mówić i działać? Jak inspirować wyobraźnię dzieci poezją i jak łączyć edukację polonistyczną z artystyczną?
 
Zapraszamy do obejrzenia retransmisji e-warsztatów. W rozmowie wzięły udział: dr Danuta Świerczyńska-Jelonek – specjalistka w zakresie literatury dziecięcej i młodzieżowej, która przez wiele lat wykładała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego i Katarzyna Harmak – nauczycielka i współautorka Ćwiczeń z pomysłem.

 
Ja nie lubię chodzić do szkoły, bo w tornistrze nie mieszczą się marzenia…

  • Jak dzieci radzą sobie z interpretacją wiersza, kiedy pozwolimy im mówić i działać.
  • Czy zajęcia  z poezją   w klasach 1–3 mogą być ciekawe,  łatwe  i przyjemne?
  • Jak inspirować wyobraźnię uczniów poezją i jak łączyć edukację polonistyczną z artystyczną?
  • Jak zmieniać dzieci w prawdziwych czytelników?

 

Zajęcia instruktażowe odbyły się pod kierunkiem Joanny Reszki ze Szkoły Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Komorowie.
 
 

Pobierz pliki:

 


 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Reforma 2019 – o zmianach w organizacji i strukturze kształcenia branżowego, nowej klasyfikacji zawodów i nowej podstawie programowej

    Omawiane zagadnienia: 3 podstawy programowe Formy kształcenia Nowe zawody, nowe nazwy zawodów Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego Nowa podstawa programowa Szkolenia branżowe dla nauczycieli Staże uczniowskie Prowadzący: Agnieszka Płazińska – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu zawodowego, autor i recenzent zadań egzaminacyjnych, od 2013 r. pracownik Wydziału Egzaminów Zawodowych OKE w Krakowie

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży ekonomicznej (EKA)

    Omawiane zagadnienia: Cele reformy kształcenia zawodowego 2019 Zmiany w kształceniu zawodowym od 2019 r. Podstawa programowa kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego Projekt podstawy programowej w branży Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik ekonomista Technik rachunkowości – po raz pierwszy nauczany w technikum   Prowadzący: Artur Dzigański – Dyrektor Kształcenia Zawodowego w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych  

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    25 Kwi 2019

    Zmiany w podstawie programowej w branży gastronomicznej (HGT)

    Omawiane zagadnienia: Zawody przyporządkowane do branży Minimalna liczna godzin kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Cele kształcenia w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych Przykładowe kryteria weryfikacji efektów kształcenia Warunki kształcenia Projekt podstawy programowej w branży  gestronomicznej   Prowadzący: Anna Kmiołek-Gizara – kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, nauczyciel dyplomowany