Pozwólmy dzieciom mówić! Jak poprowadzić ciekawe zajęcia z tekstem poetyckim?

Dla nauczycieli

sp1-3_Ćwiczenia-z-pomyslem_kl1_1

Zamów w ramach Dotacji MEN

Ćwiczenia z pomysłem to 4 części ćwiczeń zintegrowanych w klasie 1 i aż 8 części ćwiczeń w klasach 2 i 3. Zawierają ćwiczenia z edukacji polonistycznej, społeczne, matematycznej i przyrodniczej z elementami edukacji technicznej, plastycznej i muzycznej.

button_zamowien

Udostępnij

14 kwietnia odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W programie: Jak dzieci radzą sobie z interpretacją wiersza, kiedy pozwolimy im mówić i działać? Jak inspirować wyobraźnię dzieci poezją i jak łączyć edukację polonistyczną z artystyczną?
 
Zapraszamy do obejrzenia retransmisji e-warsztatów. W rozmowie wzięły udział: dr Danuta Świerczyńska-Jelonek – specjalistka w zakresie literatury dziecięcej i młodzieżowej, która przez wiele lat wykładała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego i Katarzyna Harmak – nauczycielka i współautorka Ćwiczeń z pomysłem.

 
Ja nie lubię chodzić do szkoły, bo w tornistrze nie mieszczą się marzenia…

  • Jak dzieci radzą sobie z interpretacją wiersza, kiedy pozwolimy im mówić i działać.
  • Czy zajęcia  z poezją   w klasach 1–3 mogą być ciekawe,  łatwe  i przyjemne?
  • Jak inspirować wyobraźnię uczniów poezją i jak łączyć edukację polonistyczną z artystyczną?
  • Jak zmieniać dzieci w prawdziwych czytelników?

 

Zajęcia instruktażowe odbyły się pod kierunkiem Joanny Reszki ze Szkoły Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Komorowie.
 
 

Pobierz pliki:

 


 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 zapraszamy wszystkich nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej na e-spotkanie, podczas którego porozmawiamy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.
     
    Spotkanie poprowadzi dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog , psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie,
    autorka publikacji na temat osobistego i zawodowego funkcjonowania nauczycieli, rutynowej aktywności zawodowej, psychologii pozytywnej, zdrowia psychicznego i wsparcia psychologicznego.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, w godzinach 15.30–16.30 zapraszamy na e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Cel spotkania:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    21 Paź 2021

    Nie taka lektura straszna… – jak przekonać uczniów do czytania? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty

    W czwartek, 21 października 2021 roku, w godzinach 15.30 – 16.30 odbyło się e-spotkanie: Nie taka lektura straszna… – jak przekonać do tego ucznia? Czytelnictwo nastolatków vs egzamin ósmoklasisty   Spotkanie poprowadziła Anna Krupanek – nauczycielka języka polskiego, nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog, rewalidator, książkoholiczka i miłośniczka przyrody. Pani Anna stara się zarażać uczniów swoimi pasjami oraz […]