Pozwólmy dzieciom mówić! Jak poprowadzić ciekawe zajęcia z tekstem poetyckim?

Dla nauczycieli

sp1-3_Ćwiczenia-z-pomyslem_kl1_1

Zamów w ramach Dotacji MEN

Ćwiczenia z pomysłem to 4 części ćwiczeń zintegrowanych w klasie 1 i aż 8 części ćwiczeń w klasach 2 i 3. Zawierają ćwiczenia z edukacji polonistycznej, społeczne, matematycznej i przyrodniczej z elementami edukacji technicznej, plastycznej i muzycznej.

button_zamowien

Udostępnij

14 kwietnia odbyły się e-warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W programie: Jak dzieci radzą sobie z interpretacją wiersza, kiedy pozwolimy im mówić i działać? Jak inspirować wyobraźnię dzieci poezją i jak łączyć edukację polonistyczną z artystyczną?
 
Zapraszamy do obejrzenia retransmisji e-warsztatów. W rozmowie wzięły udział: dr Danuta Świerczyńska-Jelonek – specjalistka w zakresie literatury dziecięcej i młodzieżowej, która przez wiele lat wykładała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego i Katarzyna Harmak – nauczycielka i współautorka Ćwiczeń z pomysłem.

 
Ja nie lubię chodzić do szkoły, bo w tornistrze nie mieszczą się marzenia…

  • Jak dzieci radzą sobie z interpretacją wiersza, kiedy pozwolimy im mówić i działać.
  • Czy zajęcia  z poezją   w klasach 1–3 mogą być ciekawe,  łatwe  i przyjemne?
  • Jak inspirować wyobraźnię uczniów poezją i jak łączyć edukację polonistyczną z artystyczną?
  • Jak zmieniać dzieci w prawdziwych czytelników?

 

Zajęcia instruktażowe odbyły się pod kierunkiem Joanny Reszki ze Szkoły Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Komorowie.
 
 

Pobierz pliki:

 


 

 

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Cze 2021

    Jak poradzić sobie z powrotem do szkoły po nauce zdalnej – ekspert radzi!

    Dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, psychoedukator i wykładowca na wydziale Psychopedagogiki i Pedagogiki w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie

    W filmie poznasz odpowiedzi na pytania:

    Czym jest kryzys w rozwoju i funkcjonowaniu człowieka?

    Skąd biorą się problemy adaptacyjne w obliczu zmian?

    Jakie potencjalne konsekwencje wynikają z powrotu do nauki stacjonarnej?

    Na jakie obszary zwrócić szczególna uwagę po miesiącach nauki zdalnej?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    10 Cze 2021

    Jak przygotować lekcję z wykorzystaniem podręcznika Oblicza epok 3.1?

    Zapraszamy do udziału w spotkaniu online, przybliżającym tematy przedstawione w kolejnej części podręcznika z serii Oblicza epok. Udział w spotkaniu pomoże w przygotowaniu scenariusza lekcji dotyczącego powieści Władysława Stanisława Reymonta – Chłopi.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    08 Cze 2021

    O aktualnościach w edukacji dla bezpieczeństwa. Spotkanie z autorką Bogusławą Breitkopf.

    Dowiedz się, jakie nowości przygotował WSiP do edukacji dla bezpieczeństwa na rok szkolny 2021/2022. Poznaj sposoby na ciekawe i angażujące lekcje. Zapraszamy na e-spotkanie z autorką podręcznika – Bogusławą Breitkopf: 8 czerwca 2021 roku, godz. 16.00-16.30.