
Chemia bez tajemnic Klasa 7
Odkryj chemię ze swoimi uczniami, zobaczcie ją w życiu codziennym oraz sprawdź , czym rządzą się prawa i reakcje chemiczne. Doświadczenia chemiczne, ich planowanie i przeprowadzanie, pozwolą zagłębić się w świat chemii.
Nowy cykl „Chemia bez tajemnic” to odpowiedź WSiP na zmieniającą się rzeczywistość szkolną. Doświadczenia z pandemią, pracą zdalną i nowymi technologiami, pochłaniającymi uwagę dzieci oraz sytuacja nauczycieli, którzy niejednokrotnie uczą równolegle kilku przedmiotów, albo w wielu szkołach, sprawiły, że spojrzeliśmy na podręcznik nieco inaczej.
Postawiliśmy na prosty przekaz, odpowiadający wymogom współczesnego świata i stylu życia oraz przyzwyczajeniom i możliwościom użytkowników – w odniesieniu zarówno do narracji, jak i szaty graficznej oraz obudowy multimedialnej. Cykl łączy to, co sprawdzało się przed pandemią z tym, co będzie najlepsze po niej, dając nowe spojrzenie na podstawę programową. Splatają się w nim niezawodne metody nauczania z innowacyjnymi trendami w dydaktyce, zgodne z istotą edukacji włączającej.
Podręcznik powstał w oparciu o metodę design thinking, polegającą na całkowitym skupieniu się na potrzebach użytkowników, – w tym przypadku nauczycieli i uczniów. Udało nam się stworzyć nowy, zgrany zespół autorski, złożony z aktywnych praktyków, kochających chemię i znających aktualne wyzwania w nauczaniu tego przedmiotu. Takie połączenie zaowocowało stworzeniem materiałów o niespotykanej wcześniej jakości.
Nowoczesne praktyki w zakresie projektowania cyklu „Chemia bez tajemnic” nie oznaczają jego oderwania od szkolnej rzeczywistości. Wszystkie omawiane treści są w pełni zgodne z aktualną podstawą programową, a proponowane doświadczenia są możliwe do wykonania zarówno w szkole, jak i w domu. Dzięki temu, przy zachowaniu innowacyjnej formy, nauczyciele mają pewność, że poruszane zagadnienia odpowiednio przygotowują uczniów do egzaminów i dalszej edukacji.
Autorzy tworzący cykl „Chemia bez tajemnic” korzystali z nowoczesnej metody design thinking. Polega ona na całkowitym skupieniu się na potrzebach użytkowników – w tym przypadku nauczycieli i uczniów. Zgodnie z zasadami tej metody, WSiP przeprowadził badania w rzeczywistości szkolnej na niespotykaną dotąd skalę.
Setki godzin konsultacji, ankiet, paneli i wywiadów pozwoliły nam doskonale zrozumieć potrzeby użytkowników naszych publikacji. Braliśmy udział w 600 godzinach lekcyjnych w polskich szkołach podstawowych, w rzeczywistych warunkach, z 2600 uczniami i setką nauczycieli! Nowe podręczniki i ćwiczenia były poddawane takim badaniom na wielu etapach ich kreacji, stale mając w centrum naszej uwagi nowe potrzeby dzisiejszego nauczyciela i ucznia.
Przygotowując nową ofertę do chemii chcieliśmy jak najlepiej dopasować ją do potrzeb współczesnych uczniów i nauczycieli. Potrzeby te wynikają nie tylko ze specyfiki przedmiotu, ale przede wszystkim z dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości szkolnej i pozaszkolnej. Pandemia znacząco wpłynęła na to jak funkcjonują uczniowie w trakcie lekcji, ile czasu na przygotowanie mają nauczyciele i gdzie odbywają się zajęcia.
Metoda design thinking ściśle wiąże się z prowadzeniem badań i ciągłą ewaluacją przedstawianych pomysłów. Wyniki zrealizowanych ankiet dają nam pewność, że praca została wykonana poprawnie, a jej efekty wpisują się w potrzeby nauczycieli oraz uczniów. Już dzisiaj wiemy, że nasza „Chemia bez tajemnic” zyskała następujące opinie:
- 100% badanych nauczycieli stwierdziło, że nowy podręcznik WSiP jest dostosowany do współczesnego ucznia;
- 97% badanych nauczycieli twierdzi, że nowy podręcznik WSiP jest odpowiedni pod kątem trudności;
- 99% badanych nauczycieli oceniło schematy w nowym podręczniku WSiP jako dobre lub bardzo dobre;
- 94% badanych nauczycieli uważa, że podręcznik WSiP w dużym lub bardzo dużym stopniu pomaga w indywidualizacji nauczania.
Wprowadzaniu nowych podręczników w przeszłości towarzyszyło poczucie niepewności – szczególnie ze strony nauczycieli i uczniów. Często podjęcie decyzji o wyborze nowej publikacji było odwlekane w czasie, by zasięgnąć opinii innych nauczycieli. W przypadku nowego cyklu ten etap mamy już za sobą – „Chemia bez tajemnic” to nowość na rynku, która już zyskała pełną aprobatę nauczycieli i uczniów.
Trudno ocenić nowe podręczniki nie biorąc pod uwagę zespołu autorskiego, który był odpowiedzialny za ich przygotowanie. Dobierając autorów stawialiśmy nie tylko na ich praktyczne doświadczenie w nauczaniu chemii, ale także zaangażowanie w kreowanie nowoczesnej edukacji w Polsce.
Zespół autorski
- Joanna Wilmańska – nauczyciel mianowany chemii w Szkole Podstawowej nr 62 w Poznaniu. Współpracuje z UM Poznań, IGF PAN; Trenerka debat Oksfordzkich; Prelegent konferencji i webinariów. Autorka podręcznika metodycznego dla nauczycieli Chemia kl. 7 (MAC); Na Facebooku prowadzi profile: „OK Chemia”, „Barwy chemii” oraz jest założycielką grupy “Chemicy dyplomowanie”.
- Aleksandra Kwiek – pracownik inżynieryjno-techniczny na Międzyuczelnianym Wydziale Biotechnologii Uniwersytetu Gdańskiego i Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego / Zespół Laboratoriów Dydaktycznych, autorka podręcznika metodycznego dla nauczycieli Chemia kl. 7 (MAC).
Obudowa metodyczna
dla nauczyciela
-
Poradnik nauczyciela
W poradniku nauczyciela znajdziesz wszystkie materiały, które pomogą przygotować Ci się do każdej lekcji. W publikacji znajdują się scenariusze lekcji, karty pracy, odpowiedzi do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń, a także omówienia dodatkowych pojęć i najważniejszych schematów. Poradnik nauczyciela jest dostępny zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej.
-
Nowy multibook
Nowa odsłona multibooka to starannie przygotowane uzupełnienie klasycznego podręcznika o zasoby multimedialne. Znajdziesz w nim animacje, filmy, zadania interaktywne i mapy myśli. Nowoczesna i przyjazna forma tych materiałów, to pewność, że Twoje zajęcia będą jeszcze bardziej interesujące i motywujące do pracy dla wszystkich uczniów.
-
Generator sprawdzianów i testów
Generator sprawdzianów, testów i kartkówek to rozwiązanie, które pozwala na oszczędność czasu i łatwiejsze weryfikowanie zdobytej przez uczniów wiedzy. Wiele różnorodnych pozwala przygotować sprawdziany o zróżnicowanej skali trudności, także z możliwością ich indywidualizacji.
-
Zasoby multimedialne on-line
Współcześni uczniowie spędzają coraz więcej czasu przy smartfonach, tabletach czy komputerach. Taka forma aktywności jest dla nich angażująca. Odpowiedzią na te potrzeby jest EDURANGA, czyli innowacyjna platforma edukacyjna on-line. W jednym miejscu nauczyciele zyskują dostęp m.in. do filmów, animacji, ćwiczeń czy interaktywnych plansz, niezbędnej dokumentacji.
Materiały
dla ucznia
-
Podręcznik
Podręcznik dla klasy 7 to podzielony na siedem części materiał, który w praktyczny sposób prezentuje zagadnienia określone w podstawie programowej. W klasie siódmej, materiał przygotowany w atrakcyjny graficznie sposób, obejmuje kluczowe zagadnienia z obszarów, takich jak substancje, właściwości i przemiany, układ okresowy, prawa i reakcje chemiczne, gazy, woda i wodorotlenki.
-
Zeszyt ćwiczeń
Dzięki zeszytowi ćwiczeń, wykorzystywanie w praktyce zdobytej wiedzy stanowi stały element nauki. Zadania o różnej konstrukcji i zróżnicowanym stopniu trudności odnoszą się do treści zawartych w podręczniku i są z nim ściśle skorelowane. Zeszyt ćwiczeń to także testy powtórzeniowe, a także trudniejsze zadania, przygotowane z myślą o uczniach zainteresowanych chemią.
-
E-podręcznik
Dzięki e-podręcznikowi nauka jest możliwe w każdym miejscu i na dowolnym urządzeniu. Uczniowie mogą korzystać z e-podręczników dokładnie w taki sposób, jak robią to na co dzień w przypadku swoich ulubionych aplikacji. E-podręczniki stanowią doskonałą odpowiedź na problem coraz cięższych uczniowskich plecaków.
-
Ćwiczenia interaktywne
Bogate zasoby ćwiczeń interaktywnych to dla uczniów doskonałe wsparcie podczas samodzielnych powtórek i utrwalania materiału. Zostały one uporządkowane wg struktury spisu treści podręcznika i w atrakcyjnej formie pozwalają na praktyczne wykorzystanie zdobytej podczas lekcji wiedzy oraz identyfikowanie ewentualnych deficytów.
-
Chemia. Zbiór zadań. Klasa 7
Oferujemy zbiór zadań z poleceniami zróżnicowanymi pod względem formy i treści, aby rozwijać wiedzę chemiczną uczniów. Testy podsumowujące, odpowiedzi do zadań czy układ okresowy pierwiastków to doskonałe pomoce do codziennej nauki chemii.
Poznaj wszystkie atuty
w formie wideo
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami
-
-
-
Porozmawiaj na czacieNasi doradcy pozostają do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.