
Zamieńmy słowo Klasa 4
Nowa oferta do języka polskiego, która wyróżnia się spójną koncepcją dla klas 4-8, funkcjonalną formą, innowacyjnym przekazem, uwzględniającym potrzeby poznawcze współczesnego ucznia. Koncepcja cyklu została oparta na wartościach – każdy rozdział prezentuje inną wartość, która jest powiązana z treściami oraz tekstami literackimi realizowanymi na poszczególnych lekcjach. Na końcu każdego podręcznika jest wydzielony Lekturownik, który pozwala nauczycielowi na elastyczność i omawianie lektur w dogodnym czasie.
Szkolna rzeczywistość podlega nieustannym zmianom, a tempo w jakich one zachodzą, wciąż przyspiesza. W efekcie zarówno nauczyciele, jak i uczniowie, potrzebują dostosowanych do aktualnej sytuacji rozwiązań, które będą wspierały naukę. W odpowiedzi na te oczekiwania, stworzyliśmy nowy cykl do języka polskiego – „Zamieńmy słowo”.
Rozwój technologii i doświadczenia wynikające z okresu nauki zdalnej, to istotne wyzwania, z którymi mierzą się nauczyciele języka polskiego w szkołach podstawowych. Ich uczniowie oczekują silnych bodźców, nowych rozwiązań, a przede wszystkim tego, by zajęcia w szkole przystawały swoją dynamiką i formą, do wirtualnego, nowoczesnego świata, w którym obracają się oni przez dużą część dnia.
Cykl „Zamieńmy słowo” wyznacza nową jakość w podejściu do współczesnych wyzwań i uwzględnia zróżnicowaną strukturę grup uczniowskich i nauczycielskich. Autorzy cyklu, a także wspierający ich zespół WSiP, korzystali z innowacyjnych metod, takich jak design thinking, a jednocześnie pracowali w duchu edukacji włączającej, która stwarza każdemu uczniowi warunki do rozwijania indywidualnego potencjału.
Cykl „Zamieńmy słowo”, to nowoczesne materiały dla klas 4-8 szkół podstawowych, w których nie brakuje innowacji i rozwiązań, które zyskały już uznanie w krajach ocenianych jako liderzy edukacji. Wszystkie publikacje powstały w oparciu o metodę design thinking, która jest z powodzeniem stosowana w najbardziej innowacyjnych firmach na całym świecie.
Design thinking to cykl procesów, które opierają się na założeniu, że tylko pełna koncentracja na potrzebach odbiorców pozwala przygotować dobry produkt. W ramach pracy nad nowym cyklem nie tylko diagnozowaliśmy potrzeby odbiorców, ale przede wszystkim poznawaliśmy ich reakcje na przedstawiane prototypy nowych materiałów. Wszystko to odbyło się w ramach projektu badawczego na niespotykaną dotąd skalę.
Zespół badań i rozwoju działający w ramach WSiP przeprowadził setki godzin konsultacji, ankiet, paneli i wywiadów, a także badania terenowe, w ramach których odbyło się 600 godzin lekcyjnych z udziałem 2.600 uczniów i 100 nauczycieli. Dzięki temu już teraz wiemy, że nasze materiały do języka polskiego zyskały następujące opinie i oceny:
- 96% nauczycieli i 100% uczniów zadeklarowało, że chce pracować z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń z cyklu „Zamieńmy słowo”;
- 98% nauczycieli i 100% uczniów uznało, że szata graficzna cyklu jest nie tylko atrakcyjna, ale także nowoczesna;
- 94% nauczycieli i 98% uczniów uznało, że treści są przystępne, przejrzyste i mają odpowiednią długość;
- 99% nauczycieli uznało, że podręczniki i zeszyty ćwiczeń są dostosowane do wymagań współczesnego ucznia.
Dzięki pracy opartej o metodę design thinking, przygotowaliśmy wiele różnych wersji naszych materiałów, które następnie zostały przetestowane i zmodyfikowane dzięki wnioskom z badań. To sprawia, że nasz nowy cykl łączy w sobie dwie kluczowe cechy – jest zupełnie nowy, a jednocześnie już sprawdzony i zatwierdzony przez nauczycieli i uczniów w całej Polsce.
Do współpracy przy tworzeniu nowego cyklu „Zamieńmy słowo” zaprosiliśmy znane i cenione polonistki. Kluczem w doborze autorek była nie tylko znajomość materii i doświadczenie zawodowe, ale także aktywny udział w tworzeniu nowoczesnej edukacji. Dzięki temu jesteśmy pewni, że nasze nowe podręczniki łączą w sobie znakomitą warstwę merytoryczną, ale także pełne zrozumienie dla aktualnych potrzeb nauczycieli i uczniów szkół podstawowych.
Zespół autorski w klasach 4-6
- Izabela Bartol – polonistka z ogromnym doświadczeniem w nauczaniu języka polskiego w szkołach podstawowych, ale również certyfikowany trener oświaty, Expert MIEE, ambasadorka ogólnopolskich programów edukacyjnych eTwinning i Wiosna Edukacji, prelegentka na ogólnopolskich konferencjach edukacyjnych, miłośniczka wykorzystywania nowoczesnych technologii i myślenia wizualnego w edukacji, realizatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów edukacyjnych. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się na blogu www.polskizklasa.pl. Członkini grupy Superbelfrzy RP.
- Jagoda Michalak – nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej, prelegentka ogólnopolskich konferencji dla nauczycieli, autorka książek i artykułów.
- Magdalena Biskupska-Duda – nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej, oligofrenopedagog, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego.
Obudowa metodyczna
dla nauczyciela
-
Poradnik nauczyciela
W poradniku nauczyciela znajdziesz wszystkie materiały, które pomogą przygotować Ci się do każdej lekcji. W publikacji znajdują się scenariusze lekcji, opisy metod aktywizujących uczniów, wskazówki metodyczne, alternatywne moduły do pracy z uczniami na różnych poziomach wiedzy i umiejętności czy komentarze do zadań i ciekawostek. Poradnik nauczyciela jest dostępny zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Wersja elektroniczna zawiera dodatkowo odpowiedzi do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
-
Nowy multibook
Nowa odsłona multibooka to starannie przygotowane uzupełnienie klasycznego podręcznika o zasoby multimedialne. Znajdziesz w nim zadania interaktywne, animacje, filmy, gry, pokoje zagadek oraz wirtualnego asystenta nauczyciela. Nowoczesna i przyjazna forma tych materiałów, to pewność, że Twoje zajęcia będą jeszcze bardziej interesujące i motywujące do pracy dla wszystkich uczniów.
-
Generator sprawdzianów i testów
Generator sprawdzianów, testów i kartkówek to rozwiązanie, które pozwala na oszczędność czasu i łatwiejsze weryfikowanie zdobytej przez uczniów wiedzy. Wiele różnorodnych pozwala przygotować sprawdziany o zróżnicowanej skali trudności, także z możliwością ich indywidualizacji.
-
Zasoby multimedialne on-line
Współcześni uczniowie spędzają coraz więcej czasu przy smartfonach, tabletach czy komputerach. Taka forma aktywności jest dla nich angażująca. Odpowiedzią na te potrzeby jest EDURANGA, czyli innowacyjna platforma edukacyjna on-line. W jednym miejscu nauczyciele zyskują dostęp m.in. do filmów, animacji, ćwiczeń czy interaktywnych plansz, niezbędnych dokumentów.
Materiały
dla ucznia
-
Podręcznik
Podręcznik dla klasy 4 to podzielony na siedem części materiał, który bazuje na spójnych i powtarzalnych modułach – lektury obowiązkowe i inne teksty, nauka o języku, formy wypowiedzi, a także pojęcia i terminy. Zastosowaliśmy nowoczesne podejście do omawiania lektur, a nowy podręcznik jako jedyny na rynku zawiera wydzieloną w tym celu część - Lekturownik. Takie podejście daje możliwość uczniowi łatwego sięgnięcia po materiał do wybranej lektury, a nauczycielowi pozwala na elastyczną organizację pracy na lekcjach.
-
Zeszyt ćwiczeń
Zeszyt ćwiczeń zawiera różnorodne zadania, które pozwalają indywidualizować nauczanie. W specjalny sposób zostały oznaczone ćwiczenia do pracy w grupach czy polecenia o podwyższonym poziomie trudności. Taka kompozycja zeszytu ćwiczeń pozwala na praktyczną weryfikację i utrwalenie zdobytej wiedzy.
-
E-podręcznik
Dzięki e-podręcznikowi nauka jest możliwa w każdym miejscu i na dowolnym urządzeniu. Uczniowie mogą korzystać z e-podręczników dokładnie w taki sposób, jak robią to na co dzień w przypadku swoich ulubionych aplikacji. E-podręczniki stanowią doskonałą odpowiedź na problem coraz cięższych uczniowskich plecaków.
-
Ćwiczenia interaktywne
Bogate zasoby ćwiczeń interaktywnych to dla uczniów doskonałe wsparcie podczas samodzielnych powtórek i utrwalania materiału. Zostały one uporządkowane wg struktury spisu treści podręcznika i w atrakcyjnej formie pozwalają na praktyczne wykorzystanie zdobytej podczas lekcji wiedzy oraz identyfikowanie ewentualnych deficytów.
-
Mój lekturownik. Klasa 4
Mój lekturownik to zeszyt ćwiczeń wspomagający proces omawiania lektur. Precyzyjne polecenia dotyczą najważniejszych aspektów tekstu i ułatwiają utrwalanie kluczowych informacji. Publikacja może być wykorzystywana zarówno podczas samodzielnej pracy ucznia w domu, jak również w klasie, pod kierunkiem nauczyciela.
Zobacz fragment
-
Czytanie ze zrozumieniem. Klasa 4
Czytanie ze zrozumieniem dla klasy 4 to publikacja wspomagająca naukę i przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Zeszyt stanowi niezbędną pomoc w trenowaniu umiejętności rozumienia różnego rodzaju tekstów – zarówno lektur, jak i innych tekstów, w tym popularnonaukowych i użytkowych.
-
Ćwiczenia redakcyjne. Część 1
Ćwiczenia redakcyjne to kompleksowe opracowanie poświęcone formom wypowiedzi przewidzianym w podstawie programowej. Jest to doskonałe uzupełnienie dla treści zawartych w podręczniku. Praktyczne ćwiczenia pozwalają na doskonalenie umiejętności redagowania tekstów.
Poznaj wszystkie atuty
w formie wideo
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami
-
-
-
Porozmawiaj na czacieNasi doradcy pozostają do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.