Pomysł na e-lekcje
Język polski.
Cykl Słowa z uśmiechem
Klasa 5
Lekcja: „W drodze do tęczy”. Sat-Okh, Biały Mustang
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „W drodze do tęczy”. Sat-Okh, Biały Mustang
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – Sat-Okh „Biały Mustang"
SPRAWDZANIE UMIEJĘTNOŚCI
Sprawdzian po rozdziale III
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Praca z lekturą – Zestaw ćwiczeń nr 10 – Mity greckie cz. 1
E-ćwiczenia. Praca z lekturą – Zestaw ćwiczeń nr 11 – Mity greckie cz. 2
E-ćwiczenia. Praca z lekturą – Zestaw ćwiczeń nr 12 – Mity greckie cz. 3
E-ćwiczenia. Praca z lekturą – Zestaw ćwiczeń nr 15 – Marian Orłoń, legendy
Lekcja: „Nazywanie rzeczy nie po imieniu, lecz po marzeniu”.
Jan Sztaudynger, Fraszki
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Nazywanie rzeczy nie po imieniu, lecz po marzeniu”. Jan Sztaudynger, Fraszki
Scenariusz lekcji: Jan Sztaudynger „Fraszki”
Lekcja: „Spacerkiem wśród słowników”. Słowniki języka polskiego
i wyrazów obcych
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Spacerkiem wśród słowników”. Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych
Scenariusz lekcji: Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 3 – Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych
Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Zeszyt ćwiczeń, s. 43; „Spacerkiem wśród słowników”. Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych
Lekcja: „Czasem utopce bywają w kropce”. Dedykacja – rady dla piszących. Maciej Wojtyszko, Saga rodu Klaptunów (fragmenty)
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Czasem utopce bywają w kropce”. Dedykacja – rady dla piszących. Maciej Wojtyszko, Saga rodu Klaptunów (fragmenty)
Scenariusz lekcji: Dedykacja – rady dla piszących. Maciej Wojtyszko „Saga rodu Klaptunów”
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń 3 – Dedykacja i podziękowanie
B. Surdej, A. Surdej Ćwiczenia redakcyjne cz. 1 - s. 141; Piszemy dedykację
Lekcja: „Zacznij dzień od uśmiechu”. Powtórzenie wiadomości o głoskach
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Zacznij dzień od uśmiechu”. Powtórzenie wiadomości o głoskach
Scenariusz lekcji: Powtórzenie wiadomości o głoskach
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 1 – Głoska a litera cz. 1
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 2 – Głoska a litera cz. 2
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 3 – Głoska a litera cz. 3
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 4 – Głoska a litera cz. 4
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Zacznij dzień od uśmiechu" Powtórzenie wiadomości o głoskach, s. 5
Lekcja: „Odgłosy, rozmowa – dźwięków pełna głowa”.
Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Odgłosy, rozmowa – dźwięków pełna głowa”. Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne
Scenariusz lekcji: Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 6 – Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne cz. 1
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Odgłosy, rozmowa – dźwięków pełna głowa" Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne, s. 7
Lekcja: „Odgłosy świata”. Jan Twardowski, Klasówka z religii
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Odgłosy świata”. Jan Twardowski, Klasówka z religii
Scenariusz lekcji: Jan Twardowski „Klasówka z religii”
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 10 – Jan Twardowski, Klasówka z religii
Lekcja: „Nadstaw ucha! Co ja słyszę?...”. Oznaczanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Nadstaw ucha! Co ja słyszę?...”. Oznaczanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych
Scenariusz lekcji: Oznaczanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 7 – Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne cz. 2
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Głoski dobrze słyszę, litery trafnie piszę" Pisownia głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych, s. 99–104
Lekcja: Tylko się nie nudź!… czyli jak ciekawie spędzić popołudnie”.
Spółgłoski miękkie i twarde
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: Tylko się nie nudź!… czyli jak ciekawie spędzić popołudnie”. Spółgłoski miękkie i twarde
Scenariusz lekcji: Spółgłoski miękkie i twarde
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 8 – Spółgłoski twarde i miękkie cz. 1
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 5 – Funkcje głoski i
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Tylko się nie nudź!... czyli jak ciekawie spędzić popołudnie" Spółgłoski miękkie i twarde, s. 6
Lekcja: Czy cień rymuje się z wiem?”. Józef Ratajczak, Cień na ścianie
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: Czy cień rymuje się z wiem?”. Józef Ratajczak, Cień na ścianie
Scenariusz lekcji: Józef Ratajczak „Cień na ścianie”
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 32 – Józef Ratajczak, Cień na ścianie, Obłoki
Lekcja: „Opowieści nie tylko na dobranoc”. Oznaczanie spółgłosek miękkich
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Opowieści nie tylko na dobranoc”. Oznaczanie spółgłosek miękkich
Scenariusz lekcji: Oznaczanie spółgłosek miękkich
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 9 – Spółgłoski twarde i miękkie cz. 2
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „W głośnej scenie ciche cienie" Oznaczanie spółgłosek miękkich, s. 105–119
Lekcja: „To co się da, podziel na dwa…”. Sylaba i dzielenie wyrazów
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „To co się da, podziel na dwa…”.Sylaba i dzielenie wyrazów
Scenariusz lekcji: Sylaba i dzielenie wyrazów
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, To, co się da, podziel na dwa…" Sylaba i dzielenie wyrazów, s. 8
Lekcja: „Wszystkie drogi prowadzą do…”. Stanisław Młodożeniec, Kulawa droga
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Wszystkie drogi prowadzą do…”. Stanisław Młodożeniec, Kulawa droga
Scenariusz lekcji: Stanisław Młodożeniec „Kulawa droga”
Lekcja: „Malować świat w barwnej postaci”. Czesław Miłosz, Wyprawa do lasu
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Malować świat w barwnej postaci”. Czesław Miłosz, Wyprawa do lasu
Scenariusz lekcji: Czesław Miłosz „Wyprawa do lasu”
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 29 – Czesław Miłosz, Wyprawa do lasu
Lekcja: „Koncert na dwa stawy i ptaków kapelę”. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (fragmenty – Koncert wieczorny)
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Koncert na dwa stawy i ptaków kapelę”. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (fragmenty – Koncert wieczorny)
Scenariusz lekcji: Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” (fragmenty – „Koncert wieczorny”)
Lekcja: To już znamy, powtarzamy – „Orkiestra głosek”
Pół żartem, pół serio – „Z wizytą w ptasim gaju”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: To już znamy, powtarzamy – „Orkiestra głosek”
Pół żartem, pół serio – „Z wizytą w ptasim gaju”
Scenariusz lekcji: Powtórzenie wiadomości o głoskach
SPRAWDZANIE UMIEJĘTNOŚCI
Test nr 5 – Fonetyka
Test nr 6 – Fonetyka
Test nr 7 – Fonetyka
Lekcja: Wiem, umiem, rozumiem – „Wierszyki łamiące języki”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: Wiem, umiem, rozumiem – „Wierszyki łamiące języki”
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – fonetyka
Lekcja: „Pejzaże słowem malowane”. Opis krajobrazu – rady dla piszących. Zbigniew Nienacki, Uroczysko
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Pejzaże słowem malowane”. Opis krajobrazu – rady dla piszących. Zbigniew Nienacki, Uroczysko
Scenariusz lekcji: Opis krajobrazu – rady dla piszących. Zbigniew Nienacki „Uroczysko”
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 10 – Opis krajobrazu
Lekcja: „Jak cię widzą, tak cię piszą”. Frazeologizmy
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Jak cię widzą, tak cię piszą”. Frazeologizmy
Scenariusz lekcji: Frazeologizmy
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Jak cię widzą, tak cię piszą" Frazeologizmy, s. 45–46
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 5 – Związki frazeologiczne cz. 1
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 6 – Związki frazeologiczne cz. 2
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 9 – Związki frazeologiczne cz. 5
Lekcja: „SOS dla Ziemi – rzecz o ekologii”. Pisownia zakończeń -i, - ii, -ji
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „SOS dla Ziemi – rzecz o ekologii”. Pisownia zakończeń -i, - ii, -ji
Scenariusz lekcji: Pisownia zakończeń -i, -ii, -ji
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Przeniesieni do krainy symetrii, proporcji i cieni" Pisownia zakończeń -i, -ii, -ji, s. 110–114
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 32 – Pisownia końcówek -i, -ii, -ji cz. 1
E-ćwiczenia. Zestaw 33 – Pisownia końcówek -i, -ii, -ji cz. 2
Lekcja: „Pójdź po rozum do głowy, ze słownikiem zacznij rozmowy”. Słownik frazeologiczny
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Pójdź po rozum do głowy, ze słownikiem zacznij rozmowy”. Słownik frazeologiczny
Scenariusz lekcji: Słownik frazeologiczny
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Pójdź po rozum do głowy, ze słownikiem zacznij rozmowy" Słownik frazeologiczny, s. 47–49
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 7 – Związki frazeologiczne cz. 3
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 8 – Związki frazeologiczne cz. 4
Lekcja: ZADANIA DO LEKTURY
Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: ZADANIA DO LEKTURY Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów
WIĘCEJ NA TEMAT - POBIERZ ZASOBY
Plansza edukacyjna. W świecie epiki
Lekcja: „Kim jesteś? Gdzie się znajdujesz? To o języku decyduje”.
Odmiany polszczyzny
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Kim jesteś? Gdzie się znajdujesz? To o języku decyduje”. Odmiany polszczyzny
Scenariusz lekcji: Odmiany polszczyzny
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „Kim jesteś? Gdzie się znajdujesz? To o języku decyduje" Odmiany polszczyzny
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 10 – Język mówiony a pisany. Oficjalna i nieoficjalna odmiana polszczyzny
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 12 – Język wypowiedzi
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 7 – Sytuacja komunikacyjna. Etykieta językowa i
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 5 – Prezentacja, przedstawianie się
Lekcja: To już znamy, powtarzamy – „Rajd wyrazowy”
Pół żartem, pół serio – „Pogaduszki w bibliotece”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: To już znamy, powtarzamy – „Rajd wyrazowy”. Pół żartem, pół serio – „Pogaduszki w bibliotece”
Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – słownictwo i słowniki
Lekcja: Wiem, umiem, rozumiem – „Kolekcjonerzy słów”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: Wiem, umiem, rozumiem – „Kolekcjonerzy słów”
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – słownictwo i słowniki
Lekcja: „Zagrajmy na słowach”. Ludwik Jerzy Kern, Gitara
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Zagrajmy na słowach”. Ludwik Jerzy Kern, Gitara
Scenariusz lekcji: Ludwik Jerzy Kern „Gitara”
Lekcja: „W przyjaźni ze światem”. Leopold Staff, Ogród przedziwny
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „W przyjaźni ze światem”. Leopold Staff, Ogród przedziwny
Scenariusz lekcji: Leopold Staff „Ogród przedziwny”
Lekcja: „Grają, tańczą i śpiewają. Muzycznym pasjom mówimy: tak!”. Pisownia końcówek -ę, -em, -ą, -om
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: „Grają, tańczą i śpiewają. Muzycznym pasjom mówimy: tak!”. Pisownia końcówek -ę, -em, -ą, -om
Scenariusz lekcji: Pisownia końcówek -ę, -em, -ą, -om (w rzeczownikach, przymiotnikach, czasownikach)
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
Słowa z uśmiechem. Zeszyt ćwiczeń, kl. 5, „W pisowni nosówek nie błądzę, mały konkurs więc urządzę" Pisownia końcówek ę, ą, en, om w czasownikach,
rzeczownikach i przymiotnikach
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 29 – Pisownia wyrazów z -ę, -ą, -em, -om cz. 1
Lekcja: To już znamy, powtarzamy – „Poetyckie języki i ich tajniki”. Pół żartem, pół serio – „Na tropie muz”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: To już znamy, powtarzamy – „Poetyckie języki i ich tajniki”. Pół żartem, pół serio – „Na tropie muz”
Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – podstawowe pojęcia z poetyki
WIĘCEJ NA TEMAT - POBIERZ ZASOBY
Plansza edukacyjna. W świecie liryki
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 9 – Liryka cz. 1
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 10 – Liryka cz. 2
SPRAWDZANIE UMIEJĘTNOŚCI
Test nr 3 – Julian Tuwim, Gałąź
Lekcja: Wiem, umiem, rozumiem – „Leokadia i natchnienie”. Joanna Kulmowa, Wio, Leokadio
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: Wiem, umiem, rozumiem – „Leokadia i natchnienie”. Joanna Kulmowa, Wio, Leokadio
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – Joanna Kulmowa „Wio, Leokadio”
SPRAWDZANIE UMIEJĘTNOŚCI
Sprawdzian po IV rozdziale
Lekcja: „Postawić wszystko na jedną kartę”. Juliusz Verne, W osiemdziesiąt dni dookoła świata
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Postawić wszystko na jedną kartę”. Juliusz Verne, W osiemdziesiąt dni dookoła świata
Scenariusz lekcji: Juliusz Verne „W osiemdziesiąt dni dookoła świata”
Lekcja: „Do odważnych świat należy”. Sprawozdanie – rady dla piszących. Magdalena Nitkiewicz, Paweł Opaska, Przez świat na rowerach w dwa lata
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Do odważnych świat należy”. Sprawozdanie – rady dla piszących. Magdalena Nitkiewicz, Paweł Opaska, Przez świat na rowerach w dwa lata
Scenariusz lekcji: Sprawozdanie – rady dla piszących. Magdalena Nitkiewicz, Paweł Opaska „Przez świat na rowerach w dwa lata”
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 17 – Sprawozdanie cz. 1
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 18 – Sprawozdanie cz. 2
Beata Surdej, Andrzej Surdej, Ćwiczenia redakcyjne. Język polski, cz. 1, Redagujemy sprawozdanie
Lekcja: „W podróży z... Panem Samochodzikiem”.
Zasady użycia znaków interpunkcyjnych
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „W podróży z... Panem Samochodzikiem”.
Zasady użycia znaków interpunkcyjnych
Scenariusz lekcji: „W podróży z... Panem Samochodzikiem”.
Zasady użycia znaków interpunkcyjnych
Lekcja: „Mercedes, alchemik i kalafiory, czyli detektywi w Nieborzu”. Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Mercedes, alchemik i kalafiory, czyli detektywi w Nieborzu”. Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy
Scenariusz lekcji: Adam Bahdaj „Kapelusz za 100 tysięcy”
Karta pracy. Adam Bahdaj „Kapelusz za 100 tysięcy”
Lekcja: To już znamy, powtarzamy – „Podróże małe i duże”
Pół żartem, pół serio – „W średniowiecznym zamku”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: To już znamy, powtarzamy – „Podróże małe i duże”
Pół żartem, pół serio – „W średniowiecznym zamku”
Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – ortografia
WIĘCEJ NA TEMAT - POBIERZ ZASOBY
Plansza edukacyjna. Ortografia
Lekcja: Wiem, umiem, rozumiem – „Wszystkie drogi prowadzą do…”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia, kl. 5, temat: Wiem, umiem, rozumiem – „Wszystkie drogi prowadzą do…”
Zasady użycia znaków interpunkcyjnych
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – ortografia
Lekcja: „Każdy ma swój biegun… do zdobycia”. Jasiek Mela, Poza horyzonty
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Każdy ma swój biegun… do zdobycia”. Jasiek Mela, Poza horyzonty
Scenariusz lekcji: Jasiek Mela „Poza horyzonty”
Lekcja: ZADANIA DO LEKTURY
Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: ZADANIA DO LEKTURY
Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy
WIĘCEJ NA TEMAT - POBIERZ ZASOBY
Plansza edukacyjna. Polscy laureaci Nagrody Nobla w dziedzinie literatury
UTRWALANIE WIEDZY - ĆWICZENIA
E-ćwiczenia. Zestaw ćwiczeń nr 9 – Liryka cz. 1
Lekcja: „Nie zadzierać z przyjacielem mojej pani”. Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „Nie zadzierać z przyjacielem mojej pani”. Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów
Scenariusz lekcji: Marcin Kozioł „Skrzynia Władcy Piorunów”
Lekcja: „W drogę z kluczem wędrownych ptaków”. Selma Lagerlöf, Cudowna podróż
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: „W drogę z kluczem wędrownych ptaków”. Selma Lagerlöf, Cudowna podróż
Scenariusz lekcji: Selma Lagerlöf „Cudowna podróż”
Lekcja: To już znamy, powtarzamy – „Podróże małe i duże”
Pół żartem, pól serio – „W drodze – śladami wielkich podróżników”
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: To już znamy, powtarzamy – „Podróże małe i duże”
Pół żartem, pól serio – „W drodze – śladami wielkich podróżników”
Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – utrwalenie pojęć związanych z epiką
Lekcja: Wiem, umiem, rozumiem – „Podróż do innego świata”.
Joseph Rudyard Kipling, Księga dżungli
WPROWADZENIE DO LEKCJI
E-podręcznik: Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura, kl. 5, temat: Wiem, umiem, rozumiem – „Podróż do innego świata”. Joseph Rudyard Kipling, Księga dżungli
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – Joseph Rudyard Kipling „Księga dżungli”
SPRAWDZANIE UMIEJĘTNOŚCI
Sprawdzian po V rozdziale