Page 3 - E-Podręcznik. Nowi Tropiciele. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 1. Część 1.
P. 3

Krok po kroku



                                                                                           , SR]LRP WUXGQRĂFL
                                                                                           ļ V\ODE\ L Z\UD]\
                                                                                           ]bSR]QDQ\FK OLWHU
                                                6FKHPDW\ Z\UD]RZH, V\ODERZH
                                                L JïRVNRZH ] NRORU\VW\F]Q\P                ]bSRG]LDïHP QD V\ODE\
                                                UR]UöĝQLHQLHP VDPRJïRVHN LbVSöïJïRVHN
             :SURZDG]DQD litera
                                                                                          WDPWR   0DWL
                                                                                   PDPD
                                                                         LP  PDP
                                                        LU\V
                                      L   ,              L U\V  ,JD
                                                         L U \ V
            ,, SR]LRP WUXGQRĂFL
            ļ SURVWH WHNVW\
            ]bSRG]LDïHP QD V\ODE\            7R 0DWL L PDPD

            ]bZSURZDG]RQ\FK OLWHU            0DPD PD
                                              0DWL PD

                                              2QH XURVQÈ ZLRVQÈ
            ,,, SR]LRP WUXGQRĂFL              0DPD OXEL LU\V\
            ļ WHNVW\ GOD G]LHFL                0DWL OXEL ,QGLDQ
            F]\WDMÈF\FK OHSLHM                 7R GODWHJR PD QD JïRZLH SLöUD



                 RGHVïDQLH
                                                                                'RZLHG] VLÚ  MDNLH NZLDW\ NZLWQÈ MHVLHQLÈ ZbRJURGDFK
                 GR VWURQ                                                         3RZLHG]  MDN Z\JOÈGD RJUöG QD LOXVWUDFML   RJU


                 ]bPDWHULDïHP                                                                    22. Jesienny
                                                                                                   22. Jesienny ogród
                                               2SRZLHG]  MDN OXELV] VSÚG]DÊ MHVLHQQH SRSRïXGQLD
                 PX]\F]Q\P                      3U]\MU]\M VLÚ LOXVWUDFML L RSRZLHG]  FR URELÈ 0DWL L MHJR PDPD
                                                                      M  s. 106, 107
            M    RGHVïDQLH
                 GRbPDWHPDW\F]QHM              22. Jesienny ogród               1XPHU L WHPDW GQLD L
                 F]ÚĂFL SRGUÚF]QLND
                 WHNVW\ GR VïXFKDQLD             :SURZDG]DQD
                 F]\WDQH SU]H] RVREÚ             liczba                          Aspekt
                 GRURVïÈ                                                         SRU]ÈGNRZ\
                                                                                 liczby
              L  OHNWXUD
                                         Matematyka                             .WöU\ ] NROHL"


                                                                                3LHUZV]\  GUXJL  WU]HFL  F]ZDUW\  SLÈW\
                      Aspekt              ,OH"                                                            Matematyka
                      NDUG\QDOQ\        Liczba 5                                  Przyjrzyj siÚ ilustracji. Wymieñ najpierw numery kolejnych stopni,
                      liczby             SLÚÊ                                 które Ania pokonuje, idÈc do góry, a potem – na dóï.  Liczba 5


              5R]NïDG
              ZSURZDG]DQHM
              OLF]E\                                                         z  Powiedz, na którym stopniu stoi Ania.
              QDbVNïDGQLNL                                                   z  Powiedz, na którym stopniu siedzi kot.

                                                                                 Powiedz, jakiego koloru jest pierwszy wagon. Jakiego drugi? Jakiego
                                                                             trzeci? Jakiego czwarty, a jakiego piÈty?

                  3RUöZQ\ZDQLH
                  OLF]E
                  ZbSR]QDQ\P
                                                                                                    OLF]E\
                  ]DNUHVLH b                  3U]\MU]\M VLÚ LOXVWUDFML LbSRZLHG]  LOH ZbVNOHSLH MHVW ODOHN  ,OH MHVW   1D WURSLH
                                          VDPRFKRG]LNöZ" ,OH MHVW PDVNRWHN NRWNöZ" ,OH MHVW NVLÈĝHN"
                                             .WöU\FK ]DEDZHN MHVW MHV]F]H SR  "
                                             &]HJR MHVW ZLÚFHM  PDVNRWHN SLHVNöZ F]\ ODOHN" &]HJR MHVW PQLHM
                                                                                               O
                                          NORFNöZ ] OLWHUDPL F]\ ILJXUHN GLQR]DXUöZ"
                                             5R]HMU]\M VLÚ SR NODVLH LbSRV]XNDM SU]HGPLRWöZ  NWöU\FK MHVW
                                                                                                  5 kg
                                         Dzień 36, 37

                       ,OXVWUDFMD
                       ZSURZDG]DMÈFD OLF]EÚ                            $VSHNW PLDURZ\
                                                                       liczby
   1   2   3   4   5   6   7   8